Gå til innhold

Nok et tilbud om penger - á la Nigeriamail

Anbefalte innlegg

Gjest thetraveller
Skrevet

Må nesten le, nå overgår de seg selv! Les bare under, om du skjønner noe i det hele tatt! :o)

Hei,

Hilsener fra Cotonou,

Før jeg introduserer meg selv, jeg ønsker informere De at dette brevet er ikke en hoax post og jeg oppfordrer De behandle det alvorlig. Vi overfører til en oversea konto ($21,300.000.00 BRUKT) Tjue En Million Tre hundre Tusen forente Stater Dollar) fra en ECO BANK her i COTONOU, REPUBLIKK AV BENIN.

Jeg spør De, Om De er ikke dyktig stille lete etter en pålitelig og ærlig person er som dyktig og skikket gi hver en finnesende bankkonto eller sette opp en ny banken/c straks motta dene pengene, selv en tom en/c tjener motta dene pengene, forblir så lang som De ærlig til meg til slutten for detteStole på som De og tro på Gud at De aldri lar meg ned hver nå eller i fremtid.

Jeg er Herr. Johnson Douglas, snart fremmet til revisorGeneral av ECOBANK. I løpet av kursen av vår å revidering oppdaget siste uke, jeg et flotasjonsfond i en konto som åpnet i banken i 1996 og da 1998 som ingen har drevet på denne kontoen igjen, etter draing gjennom noen gamle arkiver i protokollene, jeg oppdaget at eieren av kontoen som døde uten et ÆArving/ViljeÅ derfor pengene er flotasjon og om jeg gjør ikke remit dene pengene ut påtrengende det vilTapt for ingenting.

Eieren av denne konto Herr. Morris Thompson en Amerikaner og stor industrialist og en beboer av Alaska, som tapt dessverre hans liv i plankrasjet av Alaska flyselskapFlykt 261 hvilken crahsed på Januar 31 2000, samt hans kone og bare datter som ikke forlate av noen kreve pengene. De leser mere nyheter om krasjet på å besøke dette stedet:

http://www.cnn.com/2000/US/02/01/alaska.airlines.list/ og http: vet //www.alaskaair.com/e_latest.asp Ingen annen person om denne kontoen eller noe ting angÅende det, kontoen ikke har noen annen mottaker og min undersøkelse som bevist til meg også at kontoen er en hemmelig konto. Den totale involveredde mengden er Tjue En million Tre hundre Tusen forente Stater Dollar bare Æ$21,300.000.00Å og vi ønsker overføre dene pengene inn i en sikre utlendinger begrunner i utlandet.

Men jeg kjenner ikke noe utlending, jeg bare setter meg i forbindelse med De som en utlending fordi dene pengene ikke godkjent til en lokal person her, har men til en utlending som informasjon om kontoen, som jeg gir til De på Deres positiv respons.

Jeg åpenbarer dette til De med tror på Gud at De aldri lar meg ned i denne forretningen, er De det første og den eneste personen som jeg setter meg i forbindelse med for denne forretningen, så behager svar påtrengende slik at jeg informerer at De det neste trinnet tar påtrengende. Jeg trenger

Deres sterk sikring som De aldri lar oss ned, meg og nøkkelbanktjenestemenn som dypt involverer med meg i denne forretningen. Jeg garanterer at denne transaksjonen utført under et legitimt arrangement beskytter som De fra noe brudd av loven. Banktjenestemannen ødelegger alle dokument av transaksjon straks vi mottar dene pengene som ikke forlate noen spor til noe sted.

Jeg bruker min posisjon og innflytelse få alle lovlige godkjenninger for fremadskridende overføring av dene pengene til Deres konto med passende klaring fra de relevante departementene og det utenlandske utvekslingsdepartementer. På konklusjonen av denne forretningen gitt De 25% av den totale mengden, 70% er for oss, mens 5% er for omkostninger begge selskaper utsatt oss for i løpet av prosessen av å overføre. Jeg ser frem til Deres tidligst svar. BEHAG, BEHANDLER DETTE FORSLAGET SOM ØVERST HEMMELIGHET.

Den beste Hensyn,

Johnson Douglas

ENGLISH:

Greetings from Cotonou,

Before I introduce myself, I wish to inform you that this letter is not a hoax mail and I urge you to treat it serious. We want to transfer to an oversea account ($21,300.000.00 USD) Twenty One Million Three Hundred Thousand United States Dollars) from a ECO BANK here in COTONOU, REPUBLIC OF BENIN. I want to ask you, If you are not capable to quietly look for a reliable and honest person who will be capable and fit to provide either an existing bank account or to set up a new Bank a/c immediately to receive this money, even an empty a/c can serve to receive this money, as long as you will remain honest to me till the end for this important business trusting in you and believing in God that you will never let me down either now or in future.

I am Mr. Johnson Douglas, presently promoted to Auditor General of ECOBANK. During the course of our auditing last week, I discovered a floating fund in an account opened in the bank in 1996 and since 1998 nobody has operated on this account again, after going through some old files in the records, I discovered that the owner of the account died without a [Heir/WILL] hence the money is floating and if I do not remit this money out urgently it will be forfeited for nothing. The owner of this account Mr. Morris Thompson an American and great industrialist and a resident of Alaska, who unfortunately lost his life in the plane crash of Alaska Airlines Flight 261 which crahsed on January 31 2000, including his wife and only daughter leaving nobody to claim the money. You shall read more news about the crash on visiting this site: http://www.cnn.com/2000/US/02/01/alaska.airlines.list/ and http://www.alaskaair.com/E_latest.asp

No other person knows about this account or any thing concerning it, the account has no other beneficiary and my investigation proved to me as well that the account is a secret account.

The total amount involved is Twenty One million Three Hundred Thousand United States Dollars only [$21,300.000.00] and we wish to transfer this

money into a safe foreigners account abroad. But I don't know any foreigner, I am only contacting you as a foreigner because this money can not be approved to a local person here, but to a foreigner who has information about the account, which I shall give to you upon your positive response. I am revealing this to you with believe in God that you will never let me down in this business, you are the first and the only person that I am contacting for this business, so please reply urgently so that I will inform you the next step to take urgently.

I need your strong assurance that you will never let us down, me and key bank officials who are deeply involved with me in this business. I guarantee that this transaction will be executed under a legitimate arrangement that will protect you from any breach of the law. The bank official will destroy all documents of transaction immediately we receive this money leaving no trace to any place. I will use my position and influence to obtain all legal approvals for onward transfer of this money to your account with appropriate clearance from the relevant ministries and foreign exchange departments.

At the conclusion of this business, you will be given 25% of the total amount, 70% will be for us, while 5% will be for expenses both parties might have incurred during the process of transferring. I look forward to your earliest reply. PLEASE, TREAT THIS PROPOSAL AS TOP SECRET.

Best Regards,

Johnson Douglas.

Gjest thihi.....ikke la deg lure!
Skrevet

Hmmmmm....jaja...du kan jo forsøke å opprette en konto som de kan sette inn pengene på, bare sånn for moro skyld...... De vil jo ikke ha noe hos deg så.

Men det er kanskje litt skummelt likevel......

Skrevet

Må le av den norske teksten. Der er det noen som har brukt et oversettelsesprogram ukritisk...

Skrevet

ER helt grønn på dette med Nigeria-brev. Har bare hørt om dem i "forbifarten". Har aldri fått et. Men jeg lurer på hvordan denne svindelen foregår. Altså, du oppretter en konto som de skal sette inn penger på, og så....? Hva skjer etter dette?

Jeg ser jo at dette er det dårlig forsøk på å lure noen, men hvem lurer de, på hvilken måte og hva sitter de igjen med? De fleste prøver å svindle til seg kroner, så det jeg undres på er hvordan de får penger ut av det å sette inn penger på din konto. (Regner jo ikke med at de gjør det, men etter sigende skal de jo det ikke sant??)

Skrevet

ER helt grønn på dette med Nigeria-brev. Har bare hørt om dem i "forbifarten". Har aldri fått et. Men jeg lurer på hvordan denne svindelen foregår. Altså, du oppretter en konto som de skal sette inn penger på, og så....? Hva skjer etter dette?

Jeg ser jo at dette er det dårlig forsøk på å lure noen, men hvem lurer de, på hvilken måte og hva sitter de igjen med? De fleste prøver å svindle til seg kroner, så det jeg undres på er hvordan de får penger ut av det å sette inn penger på din konto. (Regner jo ikke med at de gjør det, men etter sigende skal de jo det ikke sant??)

Tror det er noe sånt som at du selv må sende penger selv, for å finansiere selve overføringen av penger (eks. "du har arvet X Dollar,og for å få det overført til kontoen, må vi ha X Dollar for å starte byråkratiet. Så baller det på seg, for du får aldri noen penger, du må sende om igjen fordi det "oppstår problemer")

Tror ihvertfall det var sånn det fungerte

Gjest thetraveller
Skrevet

Hmmmmm....jaja...du kan jo forsøke å opprette en konto som de kan sette inn pengene på, bare sånn for moro skyld...... De vil jo ikke ha noe hos deg så.

Men det er kanskje litt skummelt likevel......

Jeg synes det var et latterlig forsøk på oversettelse til norsk - den som har sendt mailen har brukt en translator på nettet som absolutt ikke var bra!

:o)

Gjest thetraveller
Skrevet

Jeg har ikke peiling på hvordan de gjør det jeg, egentlig. Jeg så en gang en dokumentar på tv om en journalist i VG eller Dagbladet som ville følge opp en slik mail, og se hvor langt det gikk. Han ville sette avsenderen i skikkelig beit, noe han også klarte. Enden på visa ble at han som drev med fusket ble eitrende sinna og innrømte at det bare var tull.

Kunne tenkt meg å se denne igjen...

Det er jo de som går rett på limpinnen også da. Jeg tror disse såkalte "adelige arvingene" gjør det riktig så bra på å svindle de stakkarene som virkelig er naive og går i fella.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...