Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

samboeren min snorker omtrent verre enn elgen. til tider sover jeg greit gjennom hele natten, andre ganger ligger jeg på gjesterommmet med ørepropper og flykter til slutt inn på sofaen.

han kan ikke noe for at han snorker, og han syns det er synd at jeg ikke får sove.

noen som har et kjerringråd eller to på lur? funker neseplaster, eller må det hammer og meisel til (stakkar liten)?

Gjest alive&kicking
Skrevet

Jeg har samme problem med min samboer. Det jeg har merket er at snorkingen blir verre om han har spist seint om kvelden. Ellers så snorker han brukbart likevel. Vi har prøvd omtrent alt uten å operere. Muligens det er det som må til, men så har jeg hørt om folk som har operert både en og to ganger uten at det hjelper, så ikke vet jeg hva vi skal gjøre. Foreløpig har vi hvert vårt rom.

Skrevet

Neseplaster kan hjelpe bra. Det åpner nesa mekanisk, siden nesevingene dras utover, på en måte. Så det funker.

Ellers hjelper det som regel å dunke lett i den som snorker, det kan være nok til at snorkingen opphører.

Men er det et kjempeproblem, og dette her ikke hjelper, så kan jo operasjon være en mulighet. For neseplaster osv. hjelper nok ikke på de tyngste tilfellene.

Men det er nok verdt et forsøk!

Lykke til

:)

Gjest uten signatur
Skrevet

Er han tjukk eller feit, så hjelper det å slanke seg. Fettet lager trangere forhold innvendig i halsen og de omgivelsene der også, så da snorker en lettere. det var legen min som sa det, jeg er feit sjøl. hehe... Så jeg begynte først å snorke etter at jeg ble det.

Noen begynner også å snorke etter bare EN øl feks. Hvis han har den vanen før han legger seg, så kan det hjelpe å kutte ut det.

Bare et par tips. Ellers så er det jo bare tull å ikke sove pga at andre snorker da! Få deg di ega seng i et annet rom!

Skrevet

Heisann, det finnes visstnok en solhatt-nese-spray som skal fungere bra. Og siden det bare er naturmidler er det jo ikke farlig heller!

Skrevet

Er han tjukk eller feit, så hjelper det å slanke seg. Fettet lager trangere forhold innvendig i halsen og de omgivelsene der også, så da snorker en lettere. det var legen min som sa det, jeg er feit sjøl. hehe... Så jeg begynte først å snorke etter at jeg ble det.

Noen begynner også å snorke etter bare EN øl feks. Hvis han har den vanen før han legger seg, så kan det hjelpe å kutte ut det.

Bare et par tips. Ellers så er det jo bare tull å ikke sove pga at andre snorker da! Få deg di ega seng i et annet rom!

han er godt bygget, ikke tjukk. pleier ikke drikke utenom fester heller.

jeg har alltid gjestesenga redd opp til meg om det blir for ille. som regel ligger jeg med ørepropper, men øregangene blir såre etter en stund og da må jeg ha pause.

vi har forsøkt otrivin, men det hjelper lite. vrient dette her, for jeg har ikke lyst til å få hvert vårt soverom, mye mindre koselig det.

Skrevet

Jeg har samme problem med min samboer. Det jeg har merket er at snorkingen blir verre om han har spist seint om kvelden. Ellers så snorker han brukbart likevel. Vi har prøvd omtrent alt uten å operere. Muligens det er det som må til, men så har jeg hørt om folk som har operert både en og to ganger uten at det hjelper, så ikke vet jeg hva vi skal gjøre. Foreløpig har vi hvert vårt rom.

jeg har hørt et eller annet sted at trond viggo torgersen har fjernet drøvelen fordi han snorket så fælt. tror jeg sender fyren til legen jeg, for jeg må jo innrømme at det er slitsomt i lengden. synes faktisk ganske synd på ham også, for han vil så gjerne la være å snorke.

det med mat sent på kvelden har jeg ikke tenkt over. takker for tipset, vitenskapelige tester skal utføres snarlig.

Skrevet

Neseplaster kan hjelpe bra. Det åpner nesa mekanisk, siden nesevingene dras utover, på en måte. Så det funker.

Ellers hjelper det som regel å dunke lett i den som snorker, det kan være nok til at snorkingen opphører.

Men er det et kjempeproblem, og dette her ikke hjelper, så kan jo operasjon være en mulighet. For neseplaster osv. hjelper nok ikke på de tyngste tilfellene.

Men det er nok verdt et forsøk!

Lykke til

:)

vil nok si at han er et middels tilfelle med kapasitet til å bli et tungt et.

dunking og sutring hjelper lite, da irriterer vi oss unødig begge to, for det demper ikke snorkingen. våkner jeg og ikke får sove straks, tripper jeg heller ut på gjesterommet eller sofaen, det kommer litt an på støyvolumet.

men neseplaster høres interessant ut. hvor får jeg kjøpt slike plastre, vet du det? apotek?

Skrevet

Du kan bruke sov-i-ro, propper til å ha i ørene. :)

Han snorker antagelig minst om han ligger på siden.

Han bør sjekkes hos lege/spesialist om drøvelen hans er unormalt stor eller om neseveggene er skjeve.

Skrevet

Du kan bruke sov-i-ro, propper til å ha i ørene. :)

Han snorker antagelig minst om han ligger på siden.

Han bør sjekkes hos lege/spesialist om drøvelen hans er unormalt stor eller om neseveggene er skjeve.

konklusjon, sende mannen til lege.

sov i ro tar ikke alle snork.

Gjest uten signatur
Skrevet

jeg har alltid gjestesenga redd opp til meg om det blir for ille. som regel ligger jeg med ørepropper, men øregangene blir såre etter en stund og da må jeg ha pause.

vi har forsøkt otrivin, men det hjelper lite. vrient dette her, for jeg har ikke lyst til å få hvert vårt soverom, mye mindre koselig det.

Men det er jo ikke koselig å være sliten av mangel på søvn heller? Får ikke særlig sexlyst av det, hehe... Og da hjelper det jo ikke å sove i samme seng! Sover jeg, så sover jeg, og merker faktisk ikke om jeg er alene i senga eller om det er en til der. Folk flest forbinder det å ha hvert sitt soverom med ikke å ha sex, det er gammeldags tenkemåte! Når en hører om alle de som sover sammen og sliter med sexliv et, så kanskje litt god søvn på hvert sitt rom ville gjøre susen?

Skrevet

Legg ihvertfall bort tanken om hammer og meistel. Naboen min snorkeoppererte seg, og i tilllegg til å være svinaktig vondt, hjalp det ikke en dritt.

Skrevet

Sånn er mannen min også. Han snorker helt grusomt, så det er godt at jeg er døv så slipper vi samlvsproblemer pga snorkingen ;o)

Husker at jeg først oppdaget snorkingen hans etter vi hadde vært sammen i et års tid. Han sovna på sofaen og jeg hørte en utrolig "traktorduring". Trodde det var faren min som var ute og måka snø med traktoren....

På natta har jeg heldigvis ikke på høreapparatene!

Ellers har jeg nok ingen gode råd å komme med, annet enn at han kanskje kan få sjekket om han har store mandler eller polypper?

Gjest hørerør
Skrevet

Sånn er mannen min også. Han snorker helt grusomt, så det er godt at jeg er døv så slipper vi samlvsproblemer pga snorkingen ;o)

Husker at jeg først oppdaget snorkingen hans etter vi hadde vært sammen i et års tid. Han sovna på sofaen og jeg hørte en utrolig "traktorduring". Trodde det var faren min som var ute og måka snø med traktoren....

På natta har jeg heldigvis ikke på høreapparatene!

Ellers har jeg nok ingen gode råd å komme med, annet enn at han kanskje kan få sjekket om han har store mandler eller polypper?

Hvor dårlig hører du? Jeg har høreapparater, men er lite motivert.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

vet alt om det der, etter en TIDLIGERE (!) kjæreste. Kjerringråd funker nok dårlig Men det finnes en løsning,

Få ham til å gå på Søvnklinikken på Omnia, det er visst på RødeKOrs-senteret i Oslo, nedenfor Bygdø Alle. Så kan han bli sjekket, og løsningen er sannsynligvis en liten dings som kalles maske, som han må sove med. Men det forlenger liv og helse, (for ham også, ikke bare deg) for det er usunt å snorke så fælt, særlig hvis han har det som kalles pustestopp eller søvnapnè. Sånn hvor det er et opphold mens en kraftig snork bygger seg opp. Lykke til.

Skrevet

Hvor dårlig hører du? Jeg har høreapparater, men er lite motivert.

Jeg er helt døv uten høreapparater, så jeg har liksom ikke noe valg hvis jeg vil høre bittelitt... Sammen med tegnspråkbrukere gidder jeg ikke alltid bruke høreapparater, men de er kjekke å ha når jeg er sammen med ikke-tegnspråkbrukere. Det er ikke det at jeg hører hva andre sier, men jeg har lettere for å kontrollere min egen stemme når jeg bruker apparatene. Ellers hører jeg godt lyder med apparater, men å skille lydene fra hverandre er slettes ikke helt enkelt. Jeg har et hørselstap på rundt 100-110 dB i talefrekvensområdet (hvis det sier deg noe da..).

Gjest lokilan
Skrevet

Kanskje han er allergisk? Lokilan nesespray hjelper nemlig på meg. Det demper hovne slimhinner og gjør det lettere å puste.

Fåes på resept, men er et helt vanlig allergimiddel.

Skrevet

Min samboer snorket verre enn jeg klarer å beskrive. Fatter ikke at det går ann omtrent uten å bli kvalt.(Han er passe - vektmessig)

Han var på sykehuset til us. Fikk fjernet drøvelen og en del av ganen. Meislet og rettet opp neseveggen som var skjev - noe som gjorde at det ene neseboret var tett.

Før dette ble gjort, hadde han en masse måleapparater på seg hjemme. Se om han stoppet å puste osv....

Det har hjulpet betraktelig, men selv nå så snorker han. Det kan allikevel ikke sammenlignes med før. Legen gjorde oss også oppmerksom på at all form for snorking ville han nok ikke bli kvitt, og det var som sagt rett.

Jeg er var som bare det, når jeg skal sove. Så det er ikke få netter vi sover på hvert vårt rom.

Bare en ting: jeg syntes du er alt for snill som går å legger deg et annet sted. Jeg mener at det kan HAN gjøre. Det er tross alt han som holder deg våken.

Jeg vil iallefall ligge i sengen min, så det er sambo som får flytte seg. Regner med at du også foretrekker sengen din.

Eventuellt burde dere bytte på, for fy pokker å slitsomt det er å ikke få sove, eller bli vekket med jevne mellomrom hele natten gjennom.

Uansett burde du få han til lege, for ekstrem snorking er ikke bra.

Gjest hørerør
Skrevet

Jeg er helt døv uten høreapparater, så jeg har liksom ikke noe valg hvis jeg vil høre bittelitt... Sammen med tegnspråkbrukere gidder jeg ikke alltid bruke høreapparater, men de er kjekke å ha når jeg er sammen med ikke-tegnspråkbrukere. Det er ikke det at jeg hører hva andre sier, men jeg har lettere for å kontrollere min egen stemme når jeg bruker apparatene. Ellers hører jeg godt lyder med apparater, men å skille lydene fra hverandre er slettes ikke helt enkelt. Jeg har et hørselstap på rundt 100-110 dB i talefrekvensområdet (hvis det sier deg noe da..).

Jeg har et hørselstap på rundt 100-110 dB i talefrekvensområdet (hvis det sier deg noe da..).

----

Ja, det sier meg mye. På det ene øret har jeg et tap på 40-120 dB i området 500-2000 og 120 dB tap i området 2000-10000. Dvs tap på 40-120 dB i talefrekvensområdet.

Mitt andre øre er bedre, der er tapet 35-120 dB i talefrekvensområdet, og 100-120 i området 4000-1000.

Høreapparater bruker jeg en sjelden gang, men det er ikke noe særlig. Det har blitt antydet CI en gang i framtiden. Har du noe peiling på det? Skal vi maile litt?

Skrevet

Jeg har et hørselstap på rundt 100-110 dB i talefrekvensområdet (hvis det sier deg noe da..).

----

Ja, det sier meg mye. På det ene øret har jeg et tap på 40-120 dB i området 500-2000 og 120 dB tap i området 2000-10000. Dvs tap på 40-120 dB i talefrekvensområdet.

Mitt andre øre er bedre, der er tapet 35-120 dB i talefrekvensområdet, og 100-120 i området 4000-1000.

Høreapparater bruker jeg en sjelden gang, men det er ikke noe særlig. Det har blitt antydet CI en gang i framtiden. Har du noe peiling på det? Skal vi maile litt?

Da har du en sånn stupbratt hørselskurve? Min starter vel på ca 80 dB i bassen og går gradvis nedover til ingenting i diskanten. Men kan du høre uten høreapparat da?

Huff, nå ødelegger vi visst tråden her så du kan godt maile meg. Har du en adresse jeg kan maile deg på. Er ikke så flink til å lage ny adresse og den vanlige er litt vel avslørende ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...