Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stensby sykehus i Akershus driver seriøs utredning. De finner ut om han har pustestopp og om det er halsen eller nesa som er årsaken til problemet. Så gir de råd om evt. operasjon eller hjelpemidler som kan være til nytte i akkurat hans tilfelle.

Gjest hørerør
Skrevet

Da har du en sånn stupbratt hørselskurve? Min starter vel på ca 80 dB i bassen og går gradvis nedover til ingenting i diskanten. Men kan du høre uten høreapparat da?

Huff, nå ødelegger vi visst tråden her så du kan godt maile meg. Har du en adresse jeg kan maile deg på. Er ikke så flink til å lage ny adresse og den vanlige er litt vel avslørende ;o)

[email protected]

Gjest snorkeangst
Skrevet

Jeg har erfaring med storsnorker og det var forferdelig. Etter 7 år uten en natts sammenhengende søvn greide jeg ikke mer. Vi sov deretter i separate rom i 6 år. Skilt i dag, og en av grunnene var snorkingen hans.

Skrevet

vil nok si at han er et middels tilfelle med kapasitet til å bli et tungt et.

dunking og sutring hjelper lite, da irriterer vi oss unødig begge to, for det demper ikke snorkingen. våkner jeg og ikke får sove straks, tripper jeg heller ut på gjesterommet eller sofaen, det kommer litt an på støyvolumet.

men neseplaster høres interessant ut. hvor får jeg kjøpt slike plastre, vet du det? apotek?

Tror det var på apotek, muligens helsekost, men jeg syns å huske at det var på apotek. Du kan jo høre om de har noe sånt.

:)

Lips1365380508
Skrevet

jeg har hørt et eller annet sted at trond viggo torgersen har fjernet drøvelen fordi han snorket så fælt. tror jeg sender fyren til legen jeg, for jeg må jo innrømme at det er slitsomt i lengden. synes faktisk ganske synd på ham også, for han vil så gjerne la være å snorke.

det med mat sent på kvelden har jeg ikke tenkt over. takker for tipset, vitenskapelige tester skal utføres snarlig.

Tips:

http://www.helsekostshop.no/site/maler/standard/standard.asp?produktsok=snorking&sok=ja&case_vis=produktutlistning

Har hørt at den funker ganske godt! Lykke til i alle fall!

Skrevet

Jeg ville bare takke for alle svar.

Det er nok ikke sunt verken for ham eller meg å sove slik. Jeg har funnet ut at det er like greit at det er jeg som rømmer soverommet, for både jeg og han ønsker å unngå unødig krangling om snorkingen. Når en sover sin søteste søvn og blir vekket av en ordre om å finne seg et annet sted å sove, da blir en ikke særlig oppmuntret.

Jeg synes faktisk synd på ham og jeg, for han synes det er fælt at han forstyrrer meg. Og det er også en spesiell grunn til at jeg ikke vil at han skal sove på gjesterommet eller sofaen, men den grunnen er hemmelig....litt for avslørende...

Uansett så skal mannen til lege. Så mye har jeg bestemt meg for. Øregangene mine blir utslitt av å bruke ørepropper hver natt.

• 4 måneder senere...
Gjest reporter
Skrevet

Hei, jeg skal lage TV-dokumentar om snorking og vil gjerne snakke med deg!

Kan du kontakte meg på epost [email protected], evt tlf. 55 27 52 00.

Gjest reporter
Skrevet

Jeg har erfaring med storsnorker og det var forferdelig. Etter 7 år uten en natts sammenhengende søvn greide jeg ikke mer. Vi sov deretter i separate rom i 6 år. Skilt i dag, og en av grunnene var snorkingen hans.

Hei, jeg skal lage TV-dokumentar om snorking og vil gjerne snakke med deg! Kan du kontakte meg snarest mulig på epost [email protected], evt tlf. 55 27 52 00.

Gjest reporter
Skrevet

Min samboer snorket verre enn jeg klarer å beskrive. Fatter ikke at det går ann omtrent uten å bli kvalt.(Han er passe - vektmessig)

Han var på sykehuset til us. Fikk fjernet drøvelen og en del av ganen. Meislet og rettet opp neseveggen som var skjev - noe som gjorde at det ene neseboret var tett.

Før dette ble gjort, hadde han en masse måleapparater på seg hjemme. Se om han stoppet å puste osv....

Det har hjulpet betraktelig, men selv nå så snorker han. Det kan allikevel ikke sammenlignes med før. Legen gjorde oss også oppmerksom på at all form for snorking ville han nok ikke bli kvitt, og det var som sagt rett.

Jeg er var som bare det, når jeg skal sove. Så det er ikke få netter vi sover på hvert vårt rom.

Bare en ting: jeg syntes du er alt for snill som går å legger deg et annet sted. Jeg mener at det kan HAN gjøre. Det er tross alt han som holder deg våken.

Jeg vil iallefall ligge i sengen min, så det er sambo som får flytte seg. Regner med at du også foretrekker sengen din.

Eventuellt burde dere bytte på, for fy pokker å slitsomt det er å ikke få sove, eller bli vekket med jevne mellomrom hele natten gjennom.

Uansett burde du få han til lege, for ekstrem snorking er ikke bra.

Hei, jeg skal lage TV-dokumentar om snorking og vil gjerne snakke med deg! Kan du kontakte meg snarest mulig på epost [email protected], evt tlf. 55 27 52 00.

Gjest reporter
Skrevet

Sånn er mannen min også. Han snorker helt grusomt, så det er godt at jeg er døv så slipper vi samlvsproblemer pga snorkingen ;o)

Husker at jeg først oppdaget snorkingen hans etter vi hadde vært sammen i et års tid. Han sovna på sofaen og jeg hørte en utrolig "traktorduring". Trodde det var faren min som var ute og måka snø med traktoren....

På natta har jeg heldigvis ikke på høreapparatene!

Ellers har jeg nok ingen gode råd å komme med, annet enn at han kanskje kan få sjekket om han har store mandler eller polypper?

Gjest reporter
Skrevet

Jeg har samme problem med min samboer. Det jeg har merket er at snorkingen blir verre om han har spist seint om kvelden. Ellers så snorker han brukbart likevel. Vi har prøvd omtrent alt uten å operere. Muligens det er det som må til, men så har jeg hørt om folk som har operert både en og to ganger uten at det hjelper, så ikke vet jeg hva vi skal gjøre. Foreløpig har vi hvert vårt rom.

Gjest helst ikke...
Skrevet

Nei. Har ikke så lyst til det nei.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...