Gå til innhold

Gynekolog........Ang.Livial 2,5 mg.


Lisbeth

Anbefalte innlegg

Når man, trass i at man har tatt Trisekvens tbl. i 2-3 år, har verdier på blodprøvene som sier at man er i overgangsalderen, er det da lurt å skifte tbl?

Jeg har i den senere tid følt meg sliten,nedstemt og har en dårlig søvnkvalitet, og lurer på om overgangsalderverider på bl.prøver kan være årsaken ?

Min lege, allmenpraktiker, ga meg i dag resept på Trivial 2,5 mg.

Kan dette være en løsning, eller burde jeg ha tatt Trisekvens Forte heller ??

Håper du kan svare kjapt på dette, da jeg skulle starte med de nye tbl. ved slutten av et "hjul" Trisekvens, og det er i overmorgen.

Takknemmelig for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Svar til Lisbeth

Det skjønner jeg ikke helt, det med blodprøver som 'sier at du er i overgangsalderen', enten har du misforstått eller din lege. Ved overgangsalderen øker mengden av hormonet FSH (fra f.eks. 8 til 75) . Hormonbehandling vil ikke normalisere denne verdi, men vil redusere den litt (f.eks. fra 75 til 30). Så av den grunn er det ikke nødvendig å bytte fra Trisekvens. Noe annet er at det kan være forsøk verdt å skifte preparat, hvis man ikke har ønsket effekt av Trisekvens. Livial kan være et alternativ. Det vil gi litt uregelmessige blødninger i starten, men det gir seg etterhvert. Jeg vil anbefale deg å bruke Trisekevens til du får blødning, for så å begynne med Livial.

Du kan gjerne gi tilbakemelding om hvordan det går. Lykke til.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...