Gjest Håper du vil svare Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 Regner med at det er mange som prøver å gå ned i vekt, spesielt på denne tiden av året. Jeg har noen spørsmål til dere som jeg håper dere vil svare på. 1. Hvordan ser måltidsplanen din ut? Hva spiser/drikker du i løpet av en dag, og hvor ofte? 2. Hvor finner du motivasjonen din? 3. Har du måttet kutte ut noe av din daglige kost? Eventuelt hva? 4. Mosjonerer du? Hva og hvor ofte? 5. Har "slankingen" gitt resultater? Grunnen til at jeg lurer, er fordi det finnes utallige måter å gå ned i vekt på, og jeg ønsker å få en pekepinn på hvordan man kan gjøre dette på en mest mulig forsvarlig måte. Håper dere kan være behjelpelig. Ellers mottas gode tips med stor takk! Ha en riktig god dag! 0 Siter
serendipity Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 Kjøp/les VG for igår. Der stord det om Hilde Lyrån som gått end 16 kg på 3 måneder. Dette syntes jeg kanskje var litt mye på så kort tid, men måten hun gjorde det på er noe som funker for de fleste :-) Selv "slanket" jeg meg 7 kg etter svangerskapet, kun ved å gå en halvtime annenhverdag + spille squash en gang i uken. Og selvfølgelig spise mest mulig sunt, spise oftere og drikke masse vann. 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 Må innlede med at jeg egentlig ikke slanker meg. Jeg vil bare hindre å gå opp i vekt, og vil gjerne bli strammere (skjønt et par kilo rundt mageregionen kan jeg avse) 1. Hvordan ser måltidsplanen din ut? Hva spiser/drikker du i løpet av en dag, og hvor ofte? Spiser det jeg vil, når jeg vil. Men prøver å være flinkere å spise sunt og ikke drikke cola _hver_ dag... 2. Hvor finner du motivasjonen din? I speilet ;o) 3. Har du måttet kutte ut noe av din daglige kost? Eventuelt hva? Prøver som sagt å kutte ut cola, og ja, det var en del av min daglige kost 4. Mosjonerer du? Hva og hvor ofte? Ja, på SATS. Et par ganger i uken... 5. Har "slankingen" gitt resultater? Tja... vet ikke... blitt litt strammere, kanskje? 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 Kjøp/les VG for igår. Der stord det om Hilde Lyrån som gått end 16 kg på 3 måneder. Dette syntes jeg kanskje var litt mye på så kort tid, men måten hun gjorde det på er noe som funker for de fleste :-) Selv "slanket" jeg meg 7 kg etter svangerskapet, kun ved å gå en halvtime annenhverdag + spille squash en gang i uken. Og selvfølgelig spise mest mulig sunt, spise oftere og drikke masse vann. Hvordan gjorde hun det da? 0 Siter
serendipity Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 Hvordan gjorde hun det da? Fant frem en gammel Grete Roede bok. Kjøpte seg gang staver og gikk iallefall en time hver dag. (først ga hun bort hele garderoben til Freetex) DET tror jeg kanskje ikke jeg hadde gjort,. Hadde liksom ikke følt meg helt sikker på å lykkes. 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 Fant frem en gammel Grete Roede bok. Kjøpte seg gang staver og gikk iallefall en time hver dag. (først ga hun bort hele garderoben til Freetex) DET tror jeg kanskje ikke jeg hadde gjort,. Hadde liksom ikke følt meg helt sikker på å lykkes. Men hun tjener nå penger nok til å kunne kjøpe seg nye suksess eller ikke ) 0 Siter
serendipity Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 Men hun tjener nå penger nok til å kunne kjøpe seg nye suksess eller ikke ) Helt sikkert ;-) 0 Siter
Gjest hanekam Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 1. Hvordan ser måltidsplanen din ut? Hva spiser/drikker du i løpet av en dag, og hvor ofte? Jeg spiser litt ca annenhver time for å gire opp forbrenningen.Spiser aldri over 1000 kcal, spiser nesten bare sunne ting.Masse grønnsaker, litt frukt, fisk,kylling,sardiner,magert kjøtt.Drikker kun vann og kaffe.Tar vitamin og mineraltilskudd. 2. Hvor finner du motivasjonen din? Motivasjonen finner jeg når jeg ser meg selv i speilet ; ), samt når jeg ser andre eksremt overvektige mennesker i blader, aviser og på tv.Men det aller viktigste er den helsemessige gevinsten. 3. Har du måttet kutte ut noe av din daglige kost? Eventuelt hva? JA, alt så å si!har lagt om hele kostholdet og kuttet ut alt jeg spiste før, kaffen er det eneste jeg har beholdt.Nå er det aldri pizza,potetgull og snop mere. Det går greit, det er kun snakk om en vanesak. 4. Mosjonerer du? Hva og hvor ofte? Jeg prøver å røre meg litt, men blir desverre fort utmattet og greier ikke så mye. Derfor må jeg begrense meg, så det blir i sniletempo med hyppige pauser. 5. Har "slankingen" gitt resultater?Ja, store resultater, har gått ned ekstremt mye på ekstremt kort tid. Mitt tips til deg er at du skal blåse en lang masj i Fedon og pillekurer. Den sunneste måten er å gå ned naturlig, samt å få i seg nok av alle viktige næringsstoffer, det får du ikke via Fedon og piller.Piller er kun for de sykelig tykke. Vi trenger masse av de karbohydratrikholdige grønnsakene, de inneholder så mye vitaminer og stoffer som er rene vidundermedisin for kroppen.Så ikke hiv deg på kurer som utelukker grønnsaker, med å knaske på råe grønnsaker har jeg i gjennomsnitt rast ned 7 kg i måneden. Og vær obs på at slankepiller bevist tar bort livsviktig omega fra maten. Prøv å gå rolige turer i det tempoet du orker, ikke press kroppen.Ikke "blodjogg", det er usunnt.Det beste for kroppen er å gå rolige turer, samt å svømme litt om du har muligheter til det. Husk å få i deg nok proteiner, spis mager og proteinrik mat som kyllingfileter, fisk, sardiner, biff(både vanlig og hvalbiff) og tunfisk. Kutt ut smør og fete meieriprodukter, poteter, ris, pasta, brus, øl, snop, potetgull osv. Og, du kan godt unne deg noe godt til kaffen om du begrenser deg til bare litt. Ha viljestyrke og utholdenhet.Vei deg kun 2 ganger i måneden, da slipper du å bli deppa når vekta hopper opp iblandt. 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 1. Hvordan ser måltidsplanen din ut? Hva spiser/drikker du i løpet av en dag, og hvor ofte? Jeg spiser litt ca annenhver time for å gire opp forbrenningen.Spiser aldri over 1000 kcal, spiser nesten bare sunne ting.Masse grønnsaker, litt frukt, fisk,kylling,sardiner,magert kjøtt.Drikker kun vann og kaffe.Tar vitamin og mineraltilskudd. 2. Hvor finner du motivasjonen din? Motivasjonen finner jeg når jeg ser meg selv i speilet ; ), samt når jeg ser andre eksremt overvektige mennesker i blader, aviser og på tv.Men det aller viktigste er den helsemessige gevinsten. 3. Har du måttet kutte ut noe av din daglige kost? Eventuelt hva? JA, alt så å si!har lagt om hele kostholdet og kuttet ut alt jeg spiste før, kaffen er det eneste jeg har beholdt.Nå er det aldri pizza,potetgull og snop mere. Det går greit, det er kun snakk om en vanesak. 4. Mosjonerer du? Hva og hvor ofte? Jeg prøver å røre meg litt, men blir desverre fort utmattet og greier ikke så mye. Derfor må jeg begrense meg, så det blir i sniletempo med hyppige pauser. 5. Har "slankingen" gitt resultater?Ja, store resultater, har gått ned ekstremt mye på ekstremt kort tid. Mitt tips til deg er at du skal blåse en lang masj i Fedon og pillekurer. Den sunneste måten er å gå ned naturlig, samt å få i seg nok av alle viktige næringsstoffer, det får du ikke via Fedon og piller.Piller er kun for de sykelig tykke. Vi trenger masse av de karbohydratrikholdige grønnsakene, de inneholder så mye vitaminer og stoffer som er rene vidundermedisin for kroppen.Så ikke hiv deg på kurer som utelukker grønnsaker, med å knaske på råe grønnsaker har jeg i gjennomsnitt rast ned 7 kg i måneden. Og vær obs på at slankepiller bevist tar bort livsviktig omega fra maten. Prøv å gå rolige turer i det tempoet du orker, ikke press kroppen.Ikke "blodjogg", det er usunnt.Det beste for kroppen er å gå rolige turer, samt å svømme litt om du har muligheter til det. Husk å få i deg nok proteiner, spis mager og proteinrik mat som kyllingfileter, fisk, sardiner, biff(både vanlig og hvalbiff) og tunfisk. Kutt ut smør og fete meieriprodukter, poteter, ris, pasta, brus, øl, snop, potetgull osv. Og, du kan godt unne deg noe godt til kaffen om du begrenser deg til bare litt. Ha viljestyrke og utholdenhet.Vei deg kun 2 ganger i måneden, da slipper du å bli deppa når vekta hopper opp iblandt. http://www.uglypeople.com/voting.php?next=dXBsb2FkZWQvNi91Z2x5MjAzLmpwZw== 0 Siter
Gjest Her står det Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 Kjøp/les VG for igår. Der stord det om Hilde Lyrån som gått end 16 kg på 3 måneder. Dette syntes jeg kanskje var litt mye på så kort tid, men måten hun gjorde det på er noe som funker for de fleste :-) Selv "slanket" jeg meg 7 kg etter svangerskapet, kun ved å gå en halvtime annenhverdag + spille squash en gang i uken. Og selvfølgelig spise mest mulig sunt, spise oftere og drikke masse vann. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=223668 0 Siter
serendipity Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=223668 Takk :-) Jeg lette, men fant det ikke. 0 Siter
Gjest evig slankerinne Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 1. Spiser normalt. En-to brødskiver ganske ofte. med leverpostei, salami eller ost. Drikker myyye vann, hele tiden. Frossen pizza. 2. Snart bikinisesong.. Alle de fine bikiniene. 3. Sjokolade og godter 4. Sykler og går, prøver hver dag. 5. Nei, egentlig ikke. 0 Siter
Gemini Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 1. Spiser normalt. En-to brødskiver ganske ofte. med leverpostei, salami eller ost. Drikker myyye vann, hele tiden. Frossen pizza. 2. Snart bikinisesong.. Alle de fine bikiniene. 3. Sjokolade og godter 4. Sykler og går, prøver hver dag. 5. Nei, egentlig ikke. Frossen pizza og salami er lite forenelig med slanking... 0 Siter
Gjest evig slankerinne Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 Frossen pizza og salami er lite forenelig med slanking... Vet det. Skrev jo at det ikke fungerer og at jeg er evig slankerinne. 0 Siter
Gemini Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 Vet det. Skrev jo at det ikke fungerer og at jeg er evig slankerinne. Hvorfor ikke heller akseptere vekta og kroppen som den er, og heller endre innstilling fra å være mislykket/evig slankerinne, til å være fornøyd med å holde vekta stabil? Det er ofte sunnere for kroppen å være overvektig, men i god form (trimme regelmessig, gåturer hver dag fx) enn å være slank og fullstendig utrent. 0 Siter
Gjest evig slankerinne Skrevet 19. april 2004 Skrevet 19. april 2004 Hvorfor ikke heller akseptere vekta og kroppen som den er, og heller endre innstilling fra å være mislykket/evig slankerinne, til å være fornøyd med å holde vekta stabil? Det er ofte sunnere for kroppen å være overvektig, men i god form (trimme regelmessig, gåturer hver dag fx) enn å være slank og fullstendig utrent. Jeg spurte ikke om råd. Jeg bare svarte på innlegget. 0 Siter
Gjest Terakotta Skrevet 20. april 2004 Skrevet 20. april 2004 Jeg svarer deg under dine punkter: 1. Hvordan ser måltidsplanen din ut? Hva spiser/drikker du i løpet av en dag, og hvor ofte? den er så omfattende at jeg ikke legger den ut her - men jeg følger lavt GI-kost som Fedon Lindberg. 2. Hvor finner du motivasjonen din? I at det SYNS! og at man faktisk får tilbake humør og ENERGI! 3. Har du måttet kutte ut noe av din daglige kost? Eventuelt hva? Ja, jeg har kuttet ut - NESTEN - de varene som har hø GI - du kan si at jeg omfordeler vanlig mat med litt annen fordeling på tallerkenen nå. Men det er klart - brød.......har jeg kuttet ut. Likevel tar jge LITT på lørdag 4. Mosjonerer du? Hva og hvor ofte? Ja, det hadde ikke gått uten. Jeg står opp lørdag og søndag morgen og går stavgang én time før dusj og fokost. Det er faktisk helt nydelig nå som sola titter opp - fuglene kvitrer, nesten ingen andre er ute.., så prøver jeg å få til 3 slike turer også i uka - men da på kveldstid. Jeghar aldri drevet med noen trening før over så lang tid, og nå har jeg holdt på med dette siden i januar - og STORTRIVES, er blitt avhengig av disse turene. Gjør "sport" i å gå hardt og fort i oppoverbakkene - føles som jeg "flyr" 5. Har "slankingen" gitt resultater? Ja, bevares - siden 8.januar har jeg gått ned 12 kilo. Vekten har nå stått stille siste måneden (påsketur etc.) - men jeg har ikke gitt meg for det - I cm har jeg likevel gått ned, så det hjelper så klart på fasongen at jeg trener. Nå som folk kommer bort og spør og kommenterer etc. så er det VELDIG moro, det gjør noe med humøret ja! Fedon Lindberg er ikke noen slankekur, men en livsstil som i alle fall passer MEG godt - i og med at jeg kan spise cashewnøtter, peanøtter, oliven, tzatziki, marsipan!! kylling, pølser, nøttekake, ostekake, sjokoladekake etc. etc. :-) 0 Siter
Gjest Terakotta Skrevet 20. april 2004 Skrevet 20. april 2004 1. Hvordan ser måltidsplanen din ut? Hva spiser/drikker du i løpet av en dag, og hvor ofte? Jeg spiser litt ca annenhver time for å gire opp forbrenningen.Spiser aldri over 1000 kcal, spiser nesten bare sunne ting.Masse grønnsaker, litt frukt, fisk,kylling,sardiner,magert kjøtt.Drikker kun vann og kaffe.Tar vitamin og mineraltilskudd. 2. Hvor finner du motivasjonen din? Motivasjonen finner jeg når jeg ser meg selv i speilet ; ), samt når jeg ser andre eksremt overvektige mennesker i blader, aviser og på tv.Men det aller viktigste er den helsemessige gevinsten. 3. Har du måttet kutte ut noe av din daglige kost? Eventuelt hva? JA, alt så å si!har lagt om hele kostholdet og kuttet ut alt jeg spiste før, kaffen er det eneste jeg har beholdt.Nå er det aldri pizza,potetgull og snop mere. Det går greit, det er kun snakk om en vanesak. 4. Mosjonerer du? Hva og hvor ofte? Jeg prøver å røre meg litt, men blir desverre fort utmattet og greier ikke så mye. Derfor må jeg begrense meg, så det blir i sniletempo med hyppige pauser. 5. Har "slankingen" gitt resultater?Ja, store resultater, har gått ned ekstremt mye på ekstremt kort tid. Mitt tips til deg er at du skal blåse en lang masj i Fedon og pillekurer. Den sunneste måten er å gå ned naturlig, samt å få i seg nok av alle viktige næringsstoffer, det får du ikke via Fedon og piller.Piller er kun for de sykelig tykke. Vi trenger masse av de karbohydratrikholdige grønnsakene, de inneholder så mye vitaminer og stoffer som er rene vidundermedisin for kroppen.Så ikke hiv deg på kurer som utelukker grønnsaker, med å knaske på råe grønnsaker har jeg i gjennomsnitt rast ned 7 kg i måneden. Og vær obs på at slankepiller bevist tar bort livsviktig omega fra maten. Prøv å gå rolige turer i det tempoet du orker, ikke press kroppen.Ikke "blodjogg", det er usunnt.Det beste for kroppen er å gå rolige turer, samt å svømme litt om du har muligheter til det. Husk å få i deg nok proteiner, spis mager og proteinrik mat som kyllingfileter, fisk, sardiner, biff(både vanlig og hvalbiff) og tunfisk. Kutt ut smør og fete meieriprodukter, poteter, ris, pasta, brus, øl, snop, potetgull osv. Og, du kan godt unne deg noe godt til kaffen om du begrenser deg til bare litt. Ha viljestyrke og utholdenhet.Vei deg kun 2 ganger i måneden, da slipper du å bli deppa når vekta hopper opp iblandt. Du sier: Den sunneste måten er å gå ned naturlig, samt å få i seg nok av alle viktige næringsstoffer, det får du ikke via Fedon og piller.Piller er kun for de sykelig tykke Det er FEIL! Fedon er NETTOPP en sammensetning av riktige næringsstoffer. Du blandr det sikekrt med Atkins-kuren som er en "fettkur!" 0 Siter
Gjest Ikke-hjernevasket. Skrevet 21. april 2004 Skrevet 21. april 2004 Du sier: Den sunneste måten er å gå ned naturlig, samt å få i seg nok av alle viktige næringsstoffer, det får du ikke via Fedon og piller.Piller er kun for de sykelig tykke Det er FEIL! Fedon er NETTOPP en sammensetning av riktige næringsstoffer. Du blandr det sikekrt med Atkins-kuren som er en "fettkur!" Fedon-kuren er ikke en sunn slankekur, men kun et pengeprosjekt. 0 Siter
Gjest Terakotta Skrevet 21. april 2004 Skrevet 21. april 2004 Fedon-kuren er ikke en sunn slankekur, men kun et pengeprosjekt. Absolutt ikke. Hvor har du det fra? - Jeg har fått tilbake LIVET mitt med denne maten jeg. At han tjener penger på dette ser jeg ikke noe galt i. Han får altså produsert mat som man ikke får kjøpt i butikkene i dag, bare prøv å kjøp et produkt som ikke inneholder for mye sukker og salt forresten! - Han vet hva han snakker om. Det er IKKE en slankekur, det er en livs-og kostholdsendring som gjør at om man er overvektig så går man NEd i vekt -er man undervektig vil man gå opp. En venninne av meg som har vært UFØR nå i 10 på grunn av lavt stoffskifte har etter 3 uker på dette kostholdet fått ENERGI, hun smiler igjen! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.