Gå til innhold

Studentlivet -hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til høsten blir jeg student for første gang, noe som innebærer at jeg må flytte fra hjembyen min. Jeg syntes det virker kjempeskummelt, og trenger derfor sårt noen tips fra mennesker som vet hva dette innebærer....

Jeg kommer til å bo i Lillehammer, milevis fra familie og venner. Er litt redd jeg, noen som har noen gode tips, eller kan advare meg mot skumle feller?? ;)

Mvh

Skrevet

Nah, kos deg så lenge pengene varer, gå på fester, få nye venner og få lest litt pensum før eksamen.

Litt skummelt å gyve i vei alene, men det blir nok bra.

Gjest mor i juni
Skrevet

Det er lite skumle feller i Lillehammer! ;-)

Var vel ikke det du mente. Nei, det er nok bare slik det føles å flytte hjemmefra for første gang, det er er skummelt.

Men tenk på alle som er i samme situasjon som deg!

Vil bare anbefale deg å bli med på sosiale arrangementer utenom skolen, det er nesten like viktig som studiene! :-)

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Studentlivet er hyggelig. Studietiden er en fin tid, så bare gled deg, du.

Skrevet

Gled deg! Husk at det er mange i din situasjon der også - og studentlivet byr på mange muligheter for å bli kjent med mange.

Da jeg studerte, langt vekk fra der jeg bor, kjente jeg ingen da jeg flyttet - og kjente mange innen ei uke (bodde på studenthjem - anbefales) Hadde noen skikkelig morsomme år!

mvh

Gjest Editio81
Skrevet

Bo på studenthybel, det er mye mer sosialt og lett å bli kjent med folk der. Bli med på fadderopplegget hvis de har det. Vi hadde en faddergruppe med to faddere og ca 10-15 studenter, og vi henger sammen enda, tre år etterpå.

Skrevet

Lillehammer er en kjempefin studentby. Høyskolen er passe stor. Veldig lett å finne venner. Benytt deg av fadderordninga!

Skrevet

Det er lite skumle feller i Lillehammer! ;-)

Var vel ikke det du mente. Nei, det er nok bare slik det føles å flytte hjemmefra for første gang, det er er skummelt.

Men tenk på alle som er i samme situasjon som deg!

Vil bare anbefale deg å bli med på sosiale arrangementer utenom skolen, det er nesten like viktig som studiene! :-)

Jepp, jepp, I shall!

;)

Takk for svar! Bor du i Lillehammer kanskje, siden du sier det er en lite skummel by? I såfall, har du noen andre tips til meg om byen? Betryggende å høre at den ikke er skummel, i hvertfall =)

Skrevet

Lillehammer er en kjempefin studentby. Høyskolen er passe stor. Veldig lett å finne venner. Benytt deg av fadderordninga!

Takk for betrygggende svar :)

Mvh

Gjest mor i juni
Skrevet

Jepp, jepp, I shall!

;)

Takk for svar! Bor du i Lillehammer kanskje, siden du sier det er en lite skummel by? I såfall, har du noen andre tips til meg om byen? Betryggende å høre at den ikke er skummel, i hvertfall =)

Jeg er derfra. :-)

Tips? Egentlig ikke, du blir fort kjent. Det er en liten by, og noe av det minst skumle sted som finnes, tror jeg.

Har ikke studert mer enn et halvt år på HiL, så jeg kan ikke si noe spesielt om skolen heller.

Her var det ikke mye hjelp å få nei..... Er det noe spesielt du lurer på? :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...