Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei igjen, og takk for svarene jeg fikk på blikkontakt-tråden jeg la ut tidligere.

Nå håper jeg noen tar seg bryet med å svare på omtrent det samme. Forskjellen er bare at det er mann/kvinne-blikkontakt:

Hvordan ville du tolket det om en mann søkte blikket ditt på gata og smilte til deg? Hva om dere tilfeldigvis gikk i samme retning (den ene litt foran den andre) og dere to ganger på kort tid (f.eks i vegkryss) får blikkontakt igjen og begge smiler til hverandre.

Ville du tolket ham som interessert?

(Det var ikke noe med din bekledning eller hårsveis el. lign. som kunne gjøre at han smilte til deg)

Skrevet

...for at jeg legger det inn igjen, er at jeg gjerne vil høre hvordan dere tenker dersom det er i en - for dere - mer forventet situasjon.

Jeg tror at dere som svarte - og andre med - kan unngå å legge merke til et ekstra hyggelig smil/blikk, rett og slett fordi dere ikke er så innstilt på muligheten for at det faktisk er en annen motivasjon en kun høflighet ol. som ligger bak.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

...for at jeg legger det inn igjen, er at jeg gjerne vil høre hvordan dere tenker dersom det er i en - for dere - mer forventet situasjon.

Jeg tror at dere som svarte - og andre med - kan unngå å legge merke til et ekstra hyggelig smil/blikk, rett og slett fordi dere ikke er så innstilt på muligheten for at det faktisk er en annen motivasjon en kun høflighet ol. som ligger bak.

hva mener du? At vi ikke tenker på at hvis det er en dame som smiler til en dame, så er det kanskje for å 'kolla läget'?? Intr. i kontakt/damekjæreste lissom?

Jeg tror det kommer an på MÅTEN. Uansett, er man hetero dame er man jo ikke obs. på muligheten for romanser, og da overser man det vel oftest.. Tar det for vennlighet osv., som du jo har fått svar på tidligere.

Sånn som du skriver nå: er det en mann, så JA, han liker deg, men han kan jo være opptatt og dermed uaktuell.

Gjest damedamedame
Skrevet

Jeg har ikke for vane å tolke folk som bare går forbi meg på gaten, så hvis noen smiler hyggelig smiler jeg kanskje tilbake og ferdig med det. Jeg lurer som regel ikke på hvorfor. Det er mange som er i godt humør, smiler til alle eller kanskje muligens syns at akkurat Jeg ser ut som en hyggelig person å smile til.

Hvis personen (mann eller dame) tydelig søkte blikket mitt og nesten hilste, ville jeg lurt på om det var en person jeg har møtt før og glemt. Jeg er utrolig dårlig på å huske fjes.

Folk er da ikke "interessert" i andre som man bare ser på gaten hvis det dreier seg om et engangstilfelle? På bar ville jeg tenkt mer i de baner, og antageligvis raskere tolket en mann som "interessert" enn en dame

Skrevet

Hvis det skjedde to,tre ganger så ville jeg nok tro han synes jeg var litt søt...og søker jeg blikket til en kar og smiler to,tre ganger så mener nok jeg det samme...

:)

skorpionfisken
Skrevet

Jeg har ikke for vane å tolke folk som bare går forbi meg på gaten, så hvis noen smiler hyggelig smiler jeg kanskje tilbake og ferdig med det. Jeg lurer som regel ikke på hvorfor. Det er mange som er i godt humør, smiler til alle eller kanskje muligens syns at akkurat Jeg ser ut som en hyggelig person å smile til.

Hvis personen (mann eller dame) tydelig søkte blikket mitt og nesten hilste, ville jeg lurt på om det var en person jeg har møtt før og glemt. Jeg er utrolig dårlig på å huske fjes.

Folk er da ikke "interessert" i andre som man bare ser på gaten hvis det dreier seg om et engangstilfelle? På bar ville jeg tenkt mer i de baner, og antageligvis raskere tolket en mann som "interessert" enn en dame

Enig med denne utrolig damete dama....

Skrevet

Jeg hadde trodd jeg kjente han og ikke husket hvem han var og blitt flau.

Skrevet

Jeg ville nok tolket det som om han fant noe interessant ved meg, noe positivt å legge merke til - og sikkert funnet det smigrende - men det er langt fra slik oppmerksomhet til interesse av "deg kunne jeg ha tenkt meg å ha som partner"-sorten.

Men jeg oppfatter det som om menn smiler spontant på denne måten sjeldnere enn kvinner - er ikke det "bevist" også - at kvinner smiler oftere enn menn?

Skrevet

Til dere alle.

Jeg er litt overrasket over at det ikke kommet svar fra noen som har opplevd den umiddelbare kjemien det kan være mellom to ukjente mennesker som sees tilfeldig på gata.

Må bare gjøre oppmerksom på at jeg ikke så denne kvinnen jeg hadde blikkontakt med som noe potensiell kjæreste, men i situasjonen der ble jeg umiddelbart skjelven i knærne og kjente det i magen. Nesten før jeg hadde sett dama skikkelig. Slikt har jeg bare opplevd en gang tidligere - på bar - og denne dama ble tilslutt min kjæreste og samboer :)

Jeg prata med en venninne i går og hun hadde en utrolig historie i så måte, hvor det ikke var tvil om at det var noe i lufta mellom dem fra første sekund. Alt ved den historien tydet på at det var seksuell kjemi.

Gjest damedamedame
Skrevet

Til dere alle.

Jeg er litt overrasket over at det ikke kommet svar fra noen som har opplevd den umiddelbare kjemien det kan være mellom to ukjente mennesker som sees tilfeldig på gata.

Må bare gjøre oppmerksom på at jeg ikke så denne kvinnen jeg hadde blikkontakt med som noe potensiell kjæreste, men i situasjonen der ble jeg umiddelbart skjelven i knærne og kjente det i magen. Nesten før jeg hadde sett dama skikkelig. Slikt har jeg bare opplevd en gang tidligere - på bar - og denne dama ble tilslutt min kjæreste og samboer :)

Jeg prata med en venninne i går og hun hadde en utrolig historie i så måte, hvor det ikke var tvil om at det var noe i lufta mellom dem fra første sekund. Alt ved den historien tydet på at det var seksuell kjemi.

Jo, men det har jeg opplevd. Men ikke HVER gang noen har smilt to ganger til meg på gata.

Én gang pleide en fyr å smile til meg, noe jeg likte veldig godt, og senere kom vi snakk og fikk et bra one-night-stand i hvert fall. Men jeg tenker ikke på det når jeg går på gaten og noen smiler!?

Skrevet

Takk for svar.

Fint om du bruker en litt mer kreativt signatur neste gang.

Skrevet

Til dere alle.

Skjønner hva du mener, men jeg har aldri blitt nærmere kjent med slike ukjente menn jeg har hatt blikkontakt med. Det har f.eks hendt på gata eller på kafé at jeg har følt at blikket mitt ble dratt opp og rett inn i to vanvittig sjarmerende øyne og blikket har blitt holdt lenge. Og at det var seksuell flørting mellom oss, det er det ingen tvil om.

Men slikt skjer ikke hver dag, desverre, for det er ganske gøy.

c",)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...