Gjest Timari Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 opplevde når jeg var innlagt til akuttpsykiatrisk å bli spurt om mine seksuelle forhold. Jeg forklarte psykiateren at jeg hadde hatt kjæreste men pga etiske og andre prinsipper hadde valgt å vente med den seksuelle debuten til vi begge var klare for det. Psykiateren påpekte at jeg virket veldig prinsippfast og spurte meg så om jeg på sikt kunne avvike fra sånne prinsipper. jeg følte meg nærmest forpliktet til å svare ja på det, men angret etterpå. resultatet var at hun i epikrisen skrev at jeg ikke hadde hatt kjæreste. Bør ikke psykiatere vise varsomhet ved å stille spm som har med livsyn å gjøre? jeg mener hadde hun oppmuntret en muslimsk jente til å bli mer frimodig på det seksuelle området så kunne det jo endt katastrofalt skal personlig livsyn og valg man gjør pga det brukes i det diagnostiske arbeidet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/145002-hva-kan-psykiateren-sp%C3%B8rre-om/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.