Gå til innhold

Er jeg den eneste sløve studenten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oj, nei det hadde ikke jeg fått med meg heller...

Gjest den ekte noor
Skrevet

Oj, nei det hadde ikke jeg fått med meg heller...

Skummelt at det ikke er opplyst bedre, fant det ut helt tilfeldig ved å lese en artikkel i byens gratisavis...

Gjest gammel student
Skrevet

Trodde ikke det fantes studenter som ikke satte seg inn i hva lånekassa har av tilbud og krav. Det er jo pengene våre det er snakk om...

Skrevet

Trodde ikke det fantes studenter som ikke satte seg inn i hva lånekassa har av tilbud og krav. Det er jo pengene våre det er snakk om...

Jeg vet ingenting om hva slags tilbud de har og krav de stiller. Kanskje jeg begynner å følge bedre med når jeg skal tilbakebetale lånet. Nå er jeg fornøyd bare jeg får penger å leve av mens jeg studerer.

Gjest siria
Skrevet

Skummelt at det ikke er opplyst bedre, fant det ut helt tilfeldig ved å lese en artikkel i byens gratisavis...

Nei, dette hadde ikke jeg sett heller. Mulig jeg har fått et brev om det, men det har ikke jeg lest.... Gidder ikke bry meg, før jeg må betale det tilbake.

Bente831365380491
Skrevet

Det visste ikke jeg heller! Men uansett, det er sikkert noe som er som før uansett. Nå er det jo slik at lån blir gjort om til stipend når du består eksamen, uavhengig av når du består den. De fortsetter helt sikkert med den ordningen..... Og hittil har man kunnet få 30000 i stipend, nå kan man få 32000, så det er jo bra!

Gjest girlie22
Skrevet

nei, kanskje ikke helt fått med meg det der.. Men vi skal vel ikke stryke, skal vi det? neeeeeeei..

Skrevet

Ikke jeg heller..får aldri med meg sånt..

Fikk vite nå (etter snart fire år på skole) at man kan få refundert legetimer som student..Irriterende fordi jeg har hatt et par ganske dyre undersløkelser av hue' !!

(hmm, sammenheng..?*lol*)

Skrevet

Tja, jeg fikk det iallefall med meg, var ramaskrik her og der og så stilnet det hele.

Tror ikke noen bryr seg egentlig, ikke nevneverdig.

Skrevet

Jeg leste det i noen store aviser, og på hjemmesidene til en eller annen studentforening, samt på forsiden til lånekassen både før og etter det ble bestemt.

Mulig jeg leser en del ..

Skrevet

Det visste ikke jeg heller! Men uansett, det er sikkert noe som er som før uansett. Nå er det jo slik at lån blir gjort om til stipend når du består eksamen, uavhengig av når du består den. De fortsetter helt sikkert med den ordningen..... Og hittil har man kunnet få 30000 i stipend, nå kan man få 32000, så det er jo bra!

Fra 20 000 til 32 000 faktisk :)

Det var vel en skrivefeil.

Bente831365380491
Skrevet

Fra 20 000 til 32 000 faktisk :)

Det var vel en skrivefeil.

Nei. Nå er det sånn at i utgangspunktet får du 20 000 i stipend, men når du består eksamen, blir mer gjort om til stipend slik at du får 30000. 25% stipend ved skolestart, og inntil 40% ved bestått eksamen.

Skrevet

Nei. Nå er det sånn at i utgangspunktet får du 20 000 i stipend, men når du består eksamen, blir mer gjort om til stipend slik at du får 30000. 25% stipend ved skolestart, og inntil 40% ved bestått eksamen.

aha! hm.

Da skjønner jeg ikke helt. Politikere altså. Urk.

"Dette gjennomfører vi for å få en betydelig bedring av studiefinansieringen, vil komme studentene til gode og blablabla"..

Når ble 2 ekstra tusen betydelig?

Bente831365380491
Skrevet

aha! hm.

Da skjønner jeg ikke helt. Politikere altså. Urk.

"Dette gjennomfører vi for å få en betydelig bedring av studiefinansieringen, vil komme studentene til gode og blablabla"..

Når ble 2 ekstra tusen betydelig?

Tja, si det!

Gjest den ekte noor
Skrevet

Jeg leste det i noen store aviser, og på hjemmesidene til en eller annen studentforening, samt på forsiden til lånekassen både før og etter det ble bestemt.

Mulig jeg leser en del ..

Eller at studentpolitikerene her i byen ikke bryr seg, synes det er rart det ikke er tatt opp i avisa vi studenter får her, de er jo vanlighvis så opptatt av mye annet... Men gjeldsoffer blir man jo uansett her i livet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...