Gjest Fiona_15 Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Jeg er en 15 snart 16 år gammel jente. Jeg er 169 høy og veier 95 kg. Jeg vet det er ALTFOR mye, men jeg skjønner ikke hvorfor. Jeg spiser ikke mye godteri og jeg spiser forhåndsvis sunt. Jeg spiller også fotball, der jeg trener 2-3 ganger i uka + at jeg spiller kamp 1 gang i uken. Jeg er i bra form osv. Jeg spiller også innebandy der jeg trener 1 gang i uken.. Som dere ser, trener jeg mye, og i tilegg spiser jeg normalt, ikke for mye og ikke for lite. Drikker også mye vann.. Jeg skjønner bare ikke hvorfor jeg ikke greier å gå ned i vekt? Kan noen være så snill å hjelpe meg? Kanskje gi meg noen råd? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/145476-jeg-er-overvektig-men-greier-ikke-%C3%A5-g%C3%A5-ned/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnjaB1365380717 Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 Jeg hadde akkuratt det samme problemet da jeg var på din alder, og dessverre ble det bare værre og værre (ie jeg ble større) til jeg var 29 år gammel og fikk hjelp av en amerikansk doktor. Det viste seg at jeg hadde noe som heter "polycystic ovarian syndrome", forkortet PCOS, som er forholdsvis vanlig hos kvinner. Gjør søk på dette og se om du har en del av symptomene. Har du det, er det hjelp å få, og det er veldig viktig at du får det nå, for jo eldre du blir og lengre det går dess vanskeligere er det å få hormonene i balanse igjen. Vær oppmerksom på at norske doktorer ligger svært lant på etterskudd i behandlingen av PCOS, så du må kanskje lete litt etter en som bruker nye behandlingsmåter. Har du PCOS, bør du gå på en diett a la Lindberg, men det er ikke fullt så nøye å spise lite fett, det er begrensning av enkelt fordøyelige karbohydrater som sukker, hvetemel og poteter som er viktig. Dersom du gjør dette, fortsetter å trene og selvsagt passer på at det totale kaloriintaket ikke er for høyt burde du (om du har PCOS) gå ned i vekt. Gjør du ikke det, så spør legen din etter Glucophage, det er et svært vanlig medikament brukt av diabetikere som man de siste årene har funnet ut at har en svært gunstig effekt på kvinner med PCOS. Lykke til, og ikke gji opp før du har funnet ut hva som er feil med deg, for noe er det! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/145476-jeg-er-overvektig-men-greier-ikke-%C3%A5-g%C3%A5-ned/#findComment-967770 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.