eplet Skrevet 7. januar 2001 Del Skrevet 7. januar 2001 Jeg har funnet ut at en depresjon kan kureres hvis dere følger disse rådene jeg nå gir dere. 1. Start med en spiseskje gerimax ginseng (flytende) hver morgen. 2. Gå en spasertur hver dag minimum 15 min 3. Reduser på antidepresiva til det minimale (Ikke alltid at man får en bedre effekt av store doser. Det er ofte at mennesker som er deprimerte får det bedre av minimale doser. 4. ta noen sol timer i uka i solarium. 5. Er du deprimert så hjelper det litt på humøret med en sjokolade og en kaffe. 6. Dull med deg selv med andre ord 7. Gi blaffen i andre. konsentrer dere om dere selv. 8. LYKKE TIL :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14567-oppfordrer-alle-som-er-deprimerte-til-dette/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fine1365379966 Skrevet 7. januar 2001 Del Skrevet 7. januar 2001 Hmhm.... dette var provoserende! Jeg oppfordrer alle som er alvorlig deprimerte til ikke å høre på "eplet". Du må gjerne gjøre som hun sier, det er mange sunne leveregler her, men det hjelper ikke mot alvorlig depresjon! NHD har sagt at man ikke skal høre på venner og kjente når det gjelder psykiske lidelser. Han sier at bare fagfolk er kompetente til å komme med råd. Jeg er enig i det første i alle fall. Gud og hvermann vet for lite om hva som skal til, men de vil veldig gjerne uttale seg. . 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14567-oppfordrer-alle-som-er-deprimerte-til-dette/#findComment-69339 Del på andre sider Flere delingsvalg…
eplet Skrevet 7. januar 2001 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2001 Hmhm.... dette var provoserende! Jeg oppfordrer alle som er alvorlig deprimerte til ikke å høre på "eplet". Du må gjerne gjøre som hun sier, det er mange sunne leveregler her, men det hjelper ikke mot alvorlig depresjon! NHD har sagt at man ikke skal høre på venner og kjente når det gjelder psykiske lidelser. Han sier at bare fagfolk er kompetente til å komme med råd. Jeg er enig i det første i alle fall. Gud og hvermann vet for lite om hva som skal til, men de vil veldig gjerne uttale seg. . Først og fremst så har jeg selv hatt en alvorlig depresjon i mange år, har fortsatt depresjon for resten av livet sannsynligvis. Jeg skal ikke påstå at jeg ikke kan provosere, men er ikke ute etter å provosere noen. Jeg er heller ikke utdannet psykolog. Men jeg mener at disse årene jeg har hatt depresjon og angst har gjort meg ganske reflektert. Jeg tør å påstå at jeg er nesten like kompetent som en hver psykolog er. Men NHD er en av norges beste innen psykiatri. For å snu på flisa litt. Før jeg fikk en psykose og vedvarende depresjon og angst for noen år siden kunne jeg le av "svake" mennesker. Når jeg fikk det selv og ser hvor vanskelig det er så ler jeg ikke lenger. Men disse årene har lært meg mye. på veien har jeg feilet og lært litt. Det jeg vet er at et sunt liv forbedrer livet betraktelig. Jeg har gått på de fleste antideppresiva og vært i lave og høye doser. Har funnet ut at høye doser er ikke alltid så bra. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14567-oppfordrer-alle-som-er-deprimerte-til-dette/#findComment-69348 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ladydepp Skrevet 7. januar 2001 Del Skrevet 7. januar 2001 Først og fremst så har jeg selv hatt en alvorlig depresjon i mange år, har fortsatt depresjon for resten av livet sannsynligvis. Jeg skal ikke påstå at jeg ikke kan provosere, men er ikke ute etter å provosere noen. Jeg er heller ikke utdannet psykolog. Men jeg mener at disse årene jeg har hatt depresjon og angst har gjort meg ganske reflektert. Jeg tør å påstå at jeg er nesten like kompetent som en hver psykolog er. Men NHD er en av norges beste innen psykiatri. For å snu på flisa litt. Før jeg fikk en psykose og vedvarende depresjon og angst for noen år siden kunne jeg le av "svake" mennesker. Når jeg fikk det selv og ser hvor vanskelig det er så ler jeg ikke lenger. Men disse årene har lært meg mye. på veien har jeg feilet og lært litt. Det jeg vet er at et sunt liv forbedrer livet betraktelig. Jeg har gått på de fleste antideppresiva og vært i lave og høye doser. Har funnet ut at høye doser er ikke alltid så bra. Jeg har og vært deprimert i mange år og på de årene har jeg lært at jeg skal høre på hva andre med erfaring har og si men ikke nødvendig viss gjøre som de sier. For det som hjelper for en person kan gjøre en annen person dårligere. Det er opptil hver enkel å finne ut hva som hjelper for dem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14567-oppfordrer-alle-som-er-deprimerte-til-dette/#findComment-69377 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mally Skrevet 7. januar 2001 Del Skrevet 7. januar 2001 Jeg har og vært deprimert i mange år og på de årene har jeg lært at jeg skal høre på hva andre med erfaring har og si men ikke nødvendig viss gjøre som de sier. For det som hjelper for en person kan gjøre en annen person dårligere. Det er opptil hver enkel å finne ut hva som hjelper for dem. Jeg har hele livet gjort følgende i gode perioder: Trimmet, spist sunt, tatt soltimer av og til, laget god mat i helgene, drukket rødvin, kjøpt pene klær, sminket meg og dullet litt med meg selv. Depresjonene har kommet like forbanna uansett. Og da klarer jeg knapt å holde hode over vann. Det eneste jeg da gjør for meg selv er å vaske meg og sminke meg før jeg møter andre så ingen skal skjønne hvordan det er fatt med meg. Nå er jeg begynt med Aurorix og en bevisst holdning til at jeg har denne lidelsen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14567-oppfordrer-alle-som-er-deprimerte-til-dette/#findComment-69407 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lind@ Skrevet 7. januar 2001 Del Skrevet 7. januar 2001 Til Eplet: synes du kommer med gode råd her og det er sikkert verdt å prøve, tror ikke en kan tape så mye på det. For noen hjelper det for andre ikke... Ingen er like. det som er bra med råd fra andre er at det kan være ting en ikke har kommet på å prøve selv, og det er fint med nye "idèer". Ladydepp; veldig fint det du sier om det du har lært, med å høre på andre. Føler det samme selv. Har selv lært meg å høre på andre og ta i mot råd for så å prøve meg frem for hva som kan passe/hjelpe meg best. Til Fine: Kanskje litt dumt å avfeie disse rådene uten at en har prøvd de? Kanskje de kan hjelpe enkelte. Synes også at det hørtes rart ut det NHD har sagt.. Kanskje ikke alle venner/kjente har så mye peiling, men for min del så har mine nære venner betydd minst like mye for meg som fagpersoner når det gjelder å komme med råd til meg.... Det er klart at fagpersonell skal/bør vite hvilke råd som skal gis. Men jeg mener en trenger råd fra "begge sider" uprofesjonelle og proffesjonelle. Uansett råd.... Jeg håper dere har det bra og lykke til i fremtiden. Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14567-oppfordrer-alle-som-er-deprimerte-til-dette/#findComment-69429 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 8. januar 2001 Del Skrevet 8. januar 2001 Hmhm.... dette var provoserende! Jeg oppfordrer alle som er alvorlig deprimerte til ikke å høre på "eplet". Du må gjerne gjøre som hun sier, det er mange sunne leveregler her, men det hjelper ikke mot alvorlig depresjon! NHD har sagt at man ikke skal høre på venner og kjente når det gjelder psykiske lidelser. Han sier at bare fagfolk er kompetente til å komme med råd. Jeg er enig i det første i alle fall. Gud og hvermann vet for lite om hva som skal til, men de vil veldig gjerne uttale seg. . En liten korreksjon fra min side. "NHD har sagt at man ikke skal høre på venner og kjente når det gjelder psykiske lidelser. Han sier at bare fagfolk er kompetente til å komme med råd." Dette har jeg sagt om medisinvurdering, ikke om alle de andre gode tiltak en i tillegg kan sette inn for å bekjempe depresjonen. Synes eplet har mange gode poeng. Det med medisindosering kan godt gjelde for eplet, men trenger ikke gjelde for andre. Vi har nemlig forskjellig nedbrytingshastighet for medisiner. derfor må dosen tilpasses individuelt. Sannsynligvis er eplet en "sakte nedbryter" og trenger derfor lave doser. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14567-oppfordrer-alle-som-er-deprimerte-til-dette/#findComment-69882 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jesusfreak Skrevet 10. januar 2001 Del Skrevet 10. januar 2001 Jeg har og vært deprimert i mange år og på de årene har jeg lært at jeg skal høre på hva andre med erfaring har og si men ikke nødvendig viss gjøre som de sier. For det som hjelper for en person kan gjøre en annen person dårligere. Det er opptil hver enkel å finne ut hva som hjelper for dem. til folk som er depprimerte anbefaler jeg å finne en de stoler ABSOLUTT 100% på til å kunne snakke med når det er på verst . ortaker sier delt sorg er halv sorg , også i medgang kjenner deres venner deg , i motgang kjenner du dine (altså venner ) jeg har (som jeg selv vil vurdere som ) vore ekstremt deppa mange ganger , mobbing i 9 år , dere fårstår vel meg , men da jeg ble kjent med noen venner i menigheten min , så følte jeg at jeg kunne stole på dem , nå er de mine beste venner , jeg kan fortelle dem alt , de sitter og hører på , kommer 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/14567-oppfordrer-alle-som-er-deprimerte-til-dette/#findComment-70657 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.