Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

jeg får av ogtil noen merkelige pulslag som jeg lurer på hva er.

Av og til når jeg sitter og slapper av så stopper det liksom opp og gir 1-3 slag helt ute av ordinær rytme.Så er det helt vanlig igjen. dette skjer også av og til når jeg bøyer meg ned for å plukke opp noe eller lgn.Det er en veldig ubehagelig følelse!!

Er 27 år (mann) og går på blodtrykksmedesiner (attacand og selosok)

Går mye turer og svømmer .

Det hender også av og til når jeg svømmer på ryggen .

noen ganger skjer det ett par ganger på en dag og så kan det gå noen dager før det skjer igjen.

Hva kan det være?

Utrolig ubehagelig ivhertfall

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/145935-merkelig-puls/
Del på andre sider

Fortsetter under...

tyggis1365380694

Hei.

Er 33 år og har slitt med det samme problemet selv i mange år. Ukontrollert hjerterytme. Veldig ubehagelig. Går over av seg selv etter noen sekunder. Kommer som du sier gjerne når jeg er i ro. Har i tilegg en stikkende følelse i venstre side av brystet av og til. Bruker ingen medikamenter. Hva er galt??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/145935-merkelig-puls/#findComment-924432
Del på andre sider

Einar Søyland, spesialist i hjertesykdommer

Svar til Attacand.

Det du beskriver er nærmest klassisk for ekstrasystoli, d.v.s. ekstraslag i hjertet. Dette er et fenomèn vi alle har noen av i løpet av et døgn. Enkelte kan ha noen få slike slag og merke hvert enkelt av dem, mens andre kan ha flere tusen uten at de kjenner noe som helst. Det er således store individuelle forskjeller.

Ekstraslag på denne måten er i alminnelighet helt uskyldig og indikerer vanligvis ikke at det foreligger noen hjertesykdom. Det er heller ingen belastning eller på andre måter skadelig for hjertet.

Jeg forutsetter at ditt blodtrykk er under kontroll og at du blir sjekket regelmessig. Det hender at noen får så langsom puls av Selozok at hjertet av den grunn tar seg noen ekstraslag, og det kan du ta opp med din lege neste gang du er til kontroll. Skulle dette bli økende i tiden som kommer, er det ofte ønskelig å gjøre en 24-timers registrering av ekstraslagvirksomheten, for på den måten å kunne identifisere og kvantitere den bedre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/145935-merkelig-puls/#findComment-928469
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...