Gå til innhold

Angst, tvangstanker etc..

Anbefalte innlegg

Har vert hos legen min og fått utskrevet legemidlet Atarax som skal få deg til å slappe mer av. Som nevnt, lider jeg av angst og tvangstanker som tidligere kom i ganske milde former, men har nå i den senere tid kom mye kraftigere og verre ut. Før var det ofte bare om kveldene dette inntraff, men begynner å inntreffe om dagene også. Noe som går kraftig utover min sosiale atferd blant andre mennesker. Blir veldig innesperret og prøver å se lykkelig, noe jeg absolutt for tiden ikke er.

Idag var jeg på kino med noen venner. Plutselig kom en ekstrem vond følelse som gjorde at jeg trodde jeg skulle kollapse midt i kinosetet. Var helt ute av meg og visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. En sjikkelig negativ følelse av noe. Men jeg greidde å la være å gå ut av kinosalen.

Ønsker all den hjelp og tips jeg kan få som kan være nyttig til å behandle dette. Akkuratt nå føler jeg meg totalt hjelpeløs.. Finnes det metoder som jeg kan gjøre selv for å behandle dette? Om jeg er deppa er det pågrunn av dette isåfall.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146190-angst-tvangstanker-etc/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest syple

Veldig bra at du klarte å holde deg i setet! Å holde seg i situasjonen skal være bra. Men slik trening har jeg hørt skal helst skje i samhandling med en behandler. Kan du gå litt ofte til legen eller kanskje bedre få henvisning til psykolog eller psykiater, eller kanskje snakke med psyk. sykepleier? Ellers.., hva med å spørre om å få forsøke et SSRI-preparat i stedet for Atarax, i alle fall hvis du trenger Atarax ofte?

Lykke til

Gjest pekka

Veldig bra at du klarte å holde deg i setet! Å holde seg i situasjonen skal være bra. Men slik trening har jeg hørt skal helst skje i samhandling med en behandler. Kan du gå litt ofte til legen eller kanskje bedre få henvisning til psykolog eller psykiater, eller kanskje snakke med psyk. sykepleier? Ellers.., hva med å spørre om å få forsøke et SSRI-preparat i stedet for Atarax, i alle fall hvis du trenger Atarax ofte?

Lykke til

TANKEFELT-TERAPI. Sjekk internett TFT-Norway Der lærer du å behandle deg selv når problemet dukker opp.

lykke til!!

Lykke til

hei syple og takk for svar!

Jeg har ikke gått ofte til legen nå, men skal for andre gang på førstkommende torsdag. Vil helst gå så langt som mulig før jeg tyr til med preparater av de sterke, dvs. de som kan gjøre deg avhengig..

Føler at atarax hjelper meg til en viss grad å slappe av, men sliter fremdeles med angst følelsen.. Trur også at en slags form for depresjon er tilstede som resultater av angsten eller hva jeg kan kalle det. Så jeg ønsker først og frmst å snakke med legen og prøve å få dette mer kartlagt hva jeg kan lide av.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...