Gå til innhold

Tomme butikkhyller!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er da ikke dyrere på Mega enn på andre butikker? Nå handler jeg stortsett bare på obs da, men likevel. Prisene er jo stort sett de samme! Og utvalget er mye bedre på coop butikkene enn på rema og rimi. Der finner man absolutt ingenting!

Det er mye dyrere på Mega. Har du ikke sett det?

Gjest malun
Skrevet

Har det inntrykket at de som bor i byer, rekner med at de på bygda eller i mindre byer har akkurat de samme tilbudene som i storbyene, det er en selvfølge med billigkjeder med alt fra klær til mat, og det er bare å gå dit å dit så får du det så billig at du ikke har noen grunn til å klage...

Men hva gjør man når man må betale både flybillet, bussbillet osv om man da skal komme seg til de butikkene som har ALT så billig at de ikke skjønner hva man har å klage etter!!! Jeg for min del må reise over 10 mil bare for å komme meg på hennes&mauritz...

Og i bygda har vi stort sett bare butikker der buksene koster flesk, og toppene koster enda mere....

Du bor ikke tilfeldigvis i Volda?

Gjest oslo kanskje? ler
Skrevet

dessuten liker jeg ikke kjedebutikker. De gjør Norge til et kjedelig land. Storbyene ikke unntatt!

V har da ikke storbyer i Norge...

Gjest hannaha
Skrevet

c",)

Du som er student og har litt peil på stipendregler. Jeg jobber fullt, men jeg skal samtidig ta et grunnfag til høsten. Jeg går ut i fra at jeg kan se langt etter noe stipend. Stemmer?

laaaangt ja! du må tjene lite for å ha rett til stipend.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

V har da ikke storbyer i Norge...

enig :-)

Bente831365380491
Skrevet

Det er dyrere på Mega enn på Rema iallefall... Skal ikke kikke på så mange varene før du ser det.

Handler uansett på obs. Jobber der, og får dermed 5% kjøpeutbytte pr år. På rema får man ingenting, og om jeg sparer et par kroner hver gang jeg handler, så er det ikke noe jeg merker i det lange løp.

Bente831365380491
Skrevet

Jo det er faktisk det, når man bor på en slik liten plass (ok her er 8000 innb, men det er lite) og utvalget av butikker ikke er så stort!

Skjønner vi hadde om dette i økonomi og tok å laget en oppgave om det!

Ok kvaliteten på varene er bedre, men de er høyere enn i billigkjedene... da billigkjedene har B kvalitet, og Coop kjeden (har ikke prix da) har A kvalitet... Sånn er det iallefall her jeg bor!

Du skriver altså at rema har b-varer? Er det det du mener?

Jeg er egentlig fra en liten plass jeg og, med under 2000 innbyggere (den kommunen i norge hvor det har vært mest fraflytting), og der er det 2 butikker. Og der er det høye priser! Men reiser vi dit, handler vi alltid her som vi bor nå, og tar med oss.

Bente831365380491
Skrevet

Det er mye dyrere på Mega. Har du ikke sett det?

Handler ikke der! Jeg handler kun på obs. Men regnet egentlig med at de hadde stort sett samme priser....mulig obs er billigere fordi det er større og dermed kan ta inn mer!

Skrevet

c",)

Du som er student og har litt peil på stipendregler. Jeg jobber fullt, men jeg skal samtidig ta et grunnfag til høsten. Jeg går ut i fra at jeg kan se langt etter noe stipend. Stemmer?

Nja... tror det går etter inntekt, det året jeg jobbet og gjikk på påbyggning, hadde jeg tjent litt over bare noen 100 til å kunne få!

Men reglene er forandret i år

http://www.lanakassen.no

Skrevet

Du bor ikke tilfeldigvis i Volda?

Jo:)

Skrevet

Du skriver altså at rema har b-varer? Er det det du mener?

Jeg er egentlig fra en liten plass jeg og, med under 2000 innbyggere (den kommunen i norge hvor det har vært mest fraflytting), og der er det 2 butikker. Og der er det høye priser! Men reiser vi dit, handler vi alltid her som vi bor nå, og tar med oss.

JEG kjøper ikke frukt og grønnsakre på Rema iallefall... Bruker å følle med billig kjøtt på dem( åmer og diverse i salaten)

Alt råtner mye fortere, av sånne ting, ferskvarer...

Gjest malun
Skrevet

Jo:)

Det virket litt kjent, ja. Jeg har også bodd der. ;o)

Skrevet

Det virket litt kjent, ja. Jeg har også bodd der. ;o)

Hehe... ja det er ikke mye å velge i her:)

Skrevet

Jeg er mitt valg svært bevisst ;-)

Good for you!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...