Gjest z253 Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Hei, Var med på en tur på det komunale dagsenteret jeg går på. Der var det noen av klientene som tok bilder, tenkte ikke over det da, men etterpå så gikk det opp for meg at jeg hadde kommet med på et bilde. Ble veldig engstelig for det, for at det skal gi dårlig, vet ikke hvordan jeg skal forklare det, "karma" eller innflytelse over meg. Håper noen skjønner. Som om det at noen tok bilde av meg fanget en bit av meg på en måte. Ble ordentlig engstelig og følte meg riktig uvel, som om hle livet mitt raste sammen pga. det, at jeg er fanget og har ikke noen mulighet til å unnslippe. Har ikke tenkt på det før når jeg har vært med på bilder, men det var vel pga. at det var en klient som tok bildet. En annen ting som jeg ble engstelig for er at jeg tenkte noe stygt akuratt i det vedkommende tok bildet slik at det kommer på en måte fram på blidet hva jeg kunne ha tenkt. Det høres sikkert helt villt ut for dere, og jeg håper også at et bilde bare er et bilde og at det ikke gjøre noe, at det ikke har noe å si for meg i det heletatt. Er så redd og usikker. Helt fortvilet over noe som sikkert høres ut som en bagatell, og jeg håper at det ikke er noe å bry seg om heller. Kunne jo, vel burde jo spurt ham om han kunne slette det, men jeg er så sjenert og engstelig for å ta kontakt at det turde jeg heller ikke. Så nå aner jeg ikke hva jeg skal foreta meg, føler at ting faller sammen for meg. Er det noen som har noen gode råd? Hva synes dere jeg bør gjøre, kan noen si noe om de tror at det kan ha innflytelse på en person å bli tatt bilde av? Er redd og egnstelig. Så er det det at et bilde kan jo misbrukes, og selv om jeg ikke tror personen har til hensikt å gjøre det så vet en jo aldri... Har jeg grunn til å engste meg? Ikke si nei bare for å berolige, dersom det er fare vær ærlig å si det. (Det er ikke bare den episoden, men hele tiden er det liksom noe som kommer i veien for at jeg kan være litt fornøyd med noe, altid bekymringer, vet ikke hvor lenge jeg orker å leve, og i det heletatt om det er noen vits i når det bare er slit...) Håper noen forstod noe av det, skulle ønske at verden bare var det en kunne observere, direkte virkning-årsak, ikke at det skulle være skulte forbindelser med innflytelse over ting. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/146342-fotografi-angst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Timari Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 tenker nok at han tok bilder for at han skulle han noen minner fra turen. Og han ville ha bilder fra turen han var på og tenkte sikkert ikke på at ikke alle er like glade i å komme med på bilder. Kanskje du kan spørre han om det var til private formål han tok bildene? Og kanskje du kan få kopier av bildene hvis det gjør det noe tryggere. Men jeg er helt sikkert på at han bare ville hanoen bilder fra turen og at det varhelt tilfeldig at du ble med på bildet 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/146342-fotografi-angst/#findComment-926910 Del på andre sider Flere delingsvalg…
becky1365380394 Skrevet 10. mai 2004 Del Skrevet 10. mai 2004 Du trenger ikke være redd for at det bilde skal komme til å påvirke deg på noen måte. Det er like dødt som VG avisen fra igår... bilder har ingen makt over mennesker. Det har du min personlige garanti for. Det er heller ingen fare for at noen kan se hva du hadde i tankene i detbildet ble tatt. Det er det bare du som vet, og ingen andre. Jeg håper du får roet deg ned og lagt dette fra deg. Utrolig slitsomt når man blir litt i stuss på den måten... Vær du trygg ihvertfall, ingen skade skjedd for ditt vedkommende. Kansje du ble kjempefin på det bildet??? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/146342-fotografi-angst/#findComment-927085 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.