Gå til innhold

Dusje etter soling?

Anbefalte innlegg

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche
Skrevet
  Lurveline skrev (På 14.5.2004 den 17.06):

Den teorien vet jeg ikke om jeg kjøper.

Trenger ikke bruke solkrem lengre da,er bare å hive seg i sjøen innimellom,så stopper prosessen?

Nei, dette er bare tull. Brunfargen renner da ikke av med vannet. Du blir like brun om du dusjer etterpå som om du venter.

Fortsetter under...

Skrevet
  siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche skrev (På 14.5.2004 den 20.40):

Nei, dette er bare tull. Brunfargen renner da ikke av med vannet. Du blir like brun om du dusjer etterpå som om du venter.

Den kom til meg;o)

Skrevet
  Lurveline skrev (På 14.5.2004 den 17.06):

Den teorien vet jeg ikke om jeg kjøper.

Trenger ikke bruke solkrem lengre da,er bare å hive seg i sjøen innimellom,så stopper prosessen?

Man stopper selvfølgelig ikke prosessen så lenge man legger seg i sola igjen etterpå.

Skrevet
  Åsemor skrev (På 15.5.2004 den 16.31):

Man stopper selvfølgelig ikke prosessen så lenge man legger seg i sola igjen etterpå.

Nei hvis man gjør det så.

Men hva med meg som soler meg først og tar en dukkert til slutt,trenger ikke jeg solkrem da??

Gjest papirtiger
Skrevet
  Lurveline skrev (På 15.5.2004 den 16.35):

Men hva med meg som soler meg først og tar en dukkert til slutt,trenger ikke jeg solkrem da??

Kaldt vann vil ikke reversere solingen...den stanser (hemmer)

Gjest papirtiger
Skrevet
  Lurveline skrev (På 15.5.2004 den 16.35):

Og dessuten, solkrem beskytter mot uvb og uva stråling, vann gjør selvsagt ikke det...

Annonse

Skrevet
  papirtiger skrev (På 15.5.2004 den 16.43):

Og dessuten, solkrem beskytter mot uvb og uva stråling, vann gjør selvsagt ikke det...

Nå snur jo du det hele på hodet.

Jeg VET jo det da.

Gjest papirtiger
Skrevet
  Lurveline skrev (På 15.5.2004 den 16.56):

Nå snur jo du det hele på hodet.

Jeg VET jo det da.

Men da burde du også vite at kaldt vann senker bruningen. Det er en grunn til at brannskader behandles med kaldt vann..samme prinsipp gjelder for brunfarge, pigmenter jobber saktere hvis de blir nedkjølt.

Skrevet
  papirtiger skrev (På 15.5.2004 den 17.10):

Men da burde du også vite at kaldt vann senker bruningen. Det er en grunn til at brannskader behandles med kaldt vann..samme prinsipp gjelder for brunfarge, pigmenter jobber saktere hvis de blir nedkjølt.

Det får være din mening.

Jeg holder på min.:o)

Gjest papirtiger
Skrevet
  Lurveline skrev (På 15.5.2004 den 17.42):

Det får være din mening.

Jeg holder på min.:o)

Du må gjerne tro det, men alle som kan litt om kjemi eller anatomi vet jeg har rett.

Skrevet
  papirtiger skrev (På 15.5.2004 den 17.48):

Du må gjerne tro det, men alle som kan litt om kjemi eller anatomi vet jeg har rett.

Kjemi og anatomi er ikke mitt felt nei.Men derimot snekkring og husflid;o)

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche
Skrevet
  papirtiger skrev (På 15.5.2004 den 17.10):

Brannskader behandles ikke med kaldt vann... D behandles med lunkent.

Gjest papirtiger
Skrevet
  siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche skrev (På 15.5.2004 den 19.40):

Brannskader behandles ikke med kaldt vann... D behandles med lunkent.

Nei, så kaldt du klarer. Logisk nok..

Annonse

Skrevet
  papirtiger skrev (På 15.5.2004 den 19.43):

Nei, så kaldt du klarer. Logisk nok..

Vannet skal være kaldt,men ikke iskaldt står det her.Og man skal holde seg under vannet i 5-10 min.

Så jeg tror nok ikke det skader så mye med en rask dusj etter solingen likevel.;o)

http://www.lommelegen.no/art/art1498.asp

Gjest papirtiger
Skrevet
  Lurveline skrev (På 15.5.2004 den 21.04):

Vannet skal være kaldt,men ikke iskaldt står det her.Og man skal holde seg under vannet i 5-10 min.

Så jeg tror nok ikke det skader så mye med en rask dusj etter solingen likevel.;o)

http://www.lommelegen.no/art/art1498.asp

Hehe, ikke bland snørr og barter nå.

Poenget med soling er vel for å bli brun. Ergo, ikke lurt å stanse den naturlige bruningen med kaldt vann (med mindre man er blitt solbrent). Man blir altså MINDRE hvis man dusjer rett etter soling.

Poenget med å kjøle ned ved brannskade er å forhindre videre hudskader.

For å summere, samme prosess, men forskjellig ønsket resultat.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...