Gjest kaiserin Skrevet 14. mai 2004 Skrevet 14. mai 2004 Jeg og min samboer flytter fra hverandre. På husleie kontrakten står vi som leietagere begge to, nå er det han som skal flytte ut , men jeg blir boende. Gjelder ikke to månders oppsigelelse da også på den som skal flytte ut. Det blir mye penger for meg med en gang, på sikt klarer jeg å løse dette, men lurer på om når den ene flytter ut sånn plustelig, så må da dette gjelde her også?? Hjeeeelp... noen! 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 14. mai 2004 Skrevet 14. mai 2004 Når begge skriver under kan utleier gå på begge, for å få pengene sine. Akkurat som om du hadde hatt felles lån i banken. Om samboeren din ikke vil betale for seg er det m.a.o. bare ditt problem. Moralsk sett burde han selvfølgelig betale sin del disse to månedene, det er ikke riktig å bare stikke sin kos... 0 Siter
Gjest Dumpajente22 Skrevet 14. mai 2004 Skrevet 14. mai 2004 Når begge skriver under kan utleier gå på begge, for å få pengene sine. Akkurat som om du hadde hatt felles lån i banken. Om samboeren din ikke vil betale for seg er det m.a.o. bare ditt problem. Moralsk sett burde han selvfølgelig betale sin del disse to månedene, det er ikke riktig å bare stikke sin kos... Det kommer helt an på hvorfor han flytter.. Om det er du som vil at det skal være slutt og han må flytte, da synes jeg at det er rett og rimelig at du skal betale alene.. Da det ble slutt mellom meg og sambo, var det jeg som flytta, men han som ikke ville mer.. Ikke faen om jeg skulle betale noe da.. 0 Siter
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik) Skrevet 14. mai 2004 Skrevet 14. mai 2004 Det kommer helt an på hvorfor han flytter.. Om det er du som vil at det skal være slutt og han må flytte, da synes jeg at det er rett og rimelig at du skal betale alene.. Da det ble slutt mellom meg og sambo, var det jeg som flytta, men han som ikke ville mer.. Ikke faen om jeg skulle betale noe da.. men hvis dere er enige, eller det er han som vil ut, burde han føle seg ansvarlig til å dekke sin del av leien i to mnd.. Til du flytter, eller får inn noen andre å dele med. 0 Siter
Gjest kaiserin Skrevet 14. mai 2004 Skrevet 14. mai 2004 men hvis dere er enige, eller det er han som vil ut, burde han føle seg ansvarlig til å dekke sin del av leien i to mnd.. Til du flytter, eller får inn noen andre å dele med. Han flytter frivillig i sinne. Jeg sa han kunne bare bo her i oppsigelsetiden ,men det er ikke lett for noen av oss da vi slett ikke er venner. jeg mener nu at han skal betale oppsigelsen sin på 2 mnd.. Lurer på om det finnes lover for dette... 0 Siter
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik) Skrevet 14. mai 2004 Skrevet 14. mai 2004 Han flytter frivillig i sinne. Jeg sa han kunne bare bo her i oppsigelsetiden ,men det er ikke lett for noen av oss da vi slett ikke er venner. jeg mener nu at han skal betale oppsigelsen sin på 2 mnd.. Lurer på om det finnes lover for dette... han burde det. Men da skulle dere to ha laget en kontrakt dere imellom, . Og det har dere sikkert ikke. Så da sitter du med skjegget i postkassa, hvis jeg ikke tar feil. Sett igang å prøve å få en leieboer, hvis du ikke kjenner noen, eller noen som kjenner noen osv.. 0 Siter
Gjest kaiserin Skrevet 14. mai 2004 Skrevet 14. mai 2004 han burde det. Men da skulle dere to ha laget en kontrakt dere imellom, . Og det har dere sikkert ikke. Så da sitter du med skjegget i postkassa, hvis jeg ikke tar feil. Sett igang å prøve å få en leieboer, hvis du ikke kjenner noen, eller noen som kjenner noen osv.. ja huff...jeg får prøve å se hva det blir til... må vell søke i en fart etter ny leieboer. Helst av det kvinnelig kjønn da jeg f.. meg ikke forstår meg på det andre kjønn.. det skulle vært med en bruksanvisning på alle menn. 0 Siter
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik) Skrevet 14. mai 2004 Skrevet 14. mai 2004 ja huff...jeg får prøve å se hva det blir til... må vell søke i en fart etter ny leieboer. Helst av det kvinnelig kjønn da jeg f.. meg ikke forstår meg på det andre kjønn.. det skulle vært med en bruksanvisning på alle menn. lest bruksanvisning..... da hadde du bare lett videre ... og aldri valgt noen ;p 0 Siter
Gjest Daisy Skrevet 14. mai 2004 Skrevet 14. mai 2004 Oj, lik situasjon vi to... joda, han bør vel betale 2 mnd. Du eller han som valgte å bryte? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.