Gå til innhold

Skal du feire 17.mai?

Anbefalte innlegg

Gjest 17mai
Skrevet

Jeg hater 17.mai! egentlig har jeg lyst til å bruke dagen til å ligge i sengen, med dyna godt over meg.

Hva tenker du om 17.mai og hvordan skal du feire denne dagen?

Skrevet

Skal sove lenge, titte litt på barnetoget på TV og så senere får vi besøk fra venner og skal grille.

Skrevet

Jeg hater også 17. mai, men mener det går an å vrenge dagen og definere den som man vil. I fjor var jeg på 17. mai-frokost med venner og drakk champagne dagen lang, og det var fint. Året før det gikk var vi ute og så på togene, og det var en fatal feil - jeg ble akutt deprimert.

I år er jeg temmelig blakk og har mye å gjøre, så jeg skal sitte inne og jobbe, forbanne bråket og be til gud om at korpsjævlene setter tubaene i halsen.

Skrevet

Jeg tenker at det er barnas dag, og feirer med barnetog osv pga. 5årigen vår.

Ellers er det en god anledning til å lage noe snadder mat, og _det_ er noe jeg liker. :)

Ellers hvis vi ikke hadde barn, hadde vi nok latt feiringen blitt med et godt måltid og god drikke, og ellers vært litt ute på tur eller noe.

Gjest er ikke så glad i 17.mai jeg heller!
Skrevet

Ligge på sofaen å se på tv. Skal vise bilder herfra, så kan jo være litt morsomt å se om det er kjentfolk! Så skal jeg spise masse is, og kanskje lapskaus!

Skrevet

Jeg må vel ut en tur på Grünerløkka. Jeg har barnefri og kan ikke fordra byen som er helt overbefolket.

Skrevet

Enda en 17.-vegrer her. Da barnet var i tog-alderen måtte man jo bare kle på seg smilet og finstasen, men nå gjør jeg som jeg vil. I 7 (varme)grader blir det i høyden en liten dose tv-tog! Og kanskje litt nyttig arbeid innendørs?

Skrevet

Skal sove lenge, titte litt på barnetoget på TV og så senere får vi besøk fra venner og skal grille.

Jeg blir også deprimert.... Hvorfor blir man det?

Gjest epletre
Skrevet

Jeg elsker 17. Mai:0) Delvis for at det er busdagen min da!!

Iaar skal jeg feire 17. Mai tre dager paa rad. Imorgen er det piknik med leker, polser og is i Boston, Lordag skal jeg til New York aa se toget, og selveste dagen feires med norsk mat og gammaldans, sammen med 100 andre nordmenn! Gleder meg! Blir en anderledes og kjekk 17. Mai feiring!!

Gjest malun
Skrevet

Jeg elsker 17.mai!!!

Men det er nok fordi jeg for mange år siden bestemte meg for å ha regi på dagen selv, slik at vi pleier å invitere massevis av folk hjem til oss og ha det moro hele dagen.

Folk kommer og går som de vil, og det er flere 17.mai-hatere som har revidert oppfatningen sin hos oss. ;o)

Skrevet

17.Mai skal feires!

Jeg skal bort på skolen her i nærmiljøet, og være sosial en time eller to. Drikke kaffe og spise is. I år kjenner jeg noen som er russ, så jeg får vel se på russetoget også. Så skal jeg bort til noen venner og feste!!! Blir nok grilling også. Hurra hurra hurra

Skrevet

17. mai er den dagen jeg gleder meg mest til hele året! Kjempe fullt program fra morgen til kveld, men sånn skal det være!

Jeg spiller i korps, og har gjort det siden jeg var liten, og i år blir det ekstra gøy, for datteren min skal være duskbærer!

Gleder meg ;)

delphina1365380402
Skrevet

Nei heldigvis, søndag reiser jeg til Kreta med ungene - og de gleder seg til å slippe alt maset og det gørr kjedelige toget!

Dette blir bare en PERFEKT 17.mai!

Gjest Rusle
Skrevet

17. mai feiring kan jeg styre meg for. Nå har jeg kledd opp unger i 16 år, stått, gått, deltatt i barneleker, selskaper osv, stått opp kl6,så i år vil jeg ha fri ;o)

Gjest Rusle
Skrevet

Nei heldigvis, søndag reiser jeg til Kreta med ungene - og de gleder seg til å slippe alt maset og det gørr kjedelige toget!

Dette blir bare en PERFEKT 17.mai!

Heldiggris ;-)

Gjest uten signatur
Skrevet

Har ingen barn i barnetog lenger, så jeg feirer på en ny og bedre måte! Og ikke minst mindre stressende.

Pynter huset i rødt, hvitt og blått. Lys, blomster og servietter. Baker bløtkake og kjøper pølser og is.

Vi pynter oss som om vi skulle ut. Så koser vi oss med barnetog på TV. Med kaffe og bløtkake inntil, selv om det ikke er lenge etter frokost. Kanskje en likør eller et glass hvitvin.

Litt senere er det pølser og is til dessert. Eller noen år går vi ut og spiser flott middag på restaurant. DA går vi mens russetoget går,så er vi sikker påat alle andre er der. Hater kø, enten det er for å se barnetog eller for å spise middag!

Så er det av med penklærne tidlig på kvelden, på med koseklær. PÅ med TV (reprise fra dagen) eller video (en god film) med et glass vin til, pluss mer kake.

DEILIG å være ferdig med MÅ ut av huset-stresset!!!!!

Skrevet

Vi skal ut for å se barnetoget, så da er det å spenne på seg bunaden. Vi skal ha åpent hus med grilling om kvelden, så da blir det en del folk.

Hun jeg bor med hater 17. mai og kommer nok til å ligge med dyna over hodet til gjestene kommer om kvelden...

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche
Skrevet

Må vel feire når man har barn, men for en j..dag.. Blææ. Nasonalismen renner fullstendig over og stress og mas hele dagen...

Skrevet

Det er vel først og fremst barnas dag.

Jeg er ikke sikker på hva jeg skal gjøre. Har en liten sønn som er livredd for høye lyder. Han fikk fullstendig caramba da det lokale korpset øvde på kjøpesenteret for noen dager siden, så jeg tror ikke han vil sette pris på å gå i tog i hvert fall.

Kanskje vi bare drar hjem til noen kjente og ser det hele på TV.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...