Gå til innhold

Skal du feire 17.mai?

Anbefalte innlegg

gardina1365380627
Skrevet

Må vel feire når man har barn, men for en j..dag.. Blææ. Nasonalismen renner fullstendig over og stress og mas hele dagen...

enig,17.mai er en j...dag,om enn har barn og det har jo jeg,så det er et pesss,men jeg har vært lur i år drar til syden,og lar sønnen være hos besteforeldrene,deilig.

Fortsetter under...

Gjest kasadu
Skrevet

Feirer om dagen, har barn. På jobb om ettermiddagen/kvelden. Ville helst slappet av...

laguna1365380434
Skrevet

Jeg er nødt tilå bevege meg ned i sentrum for å møte familie, og jeg gruer meg allerede.. Jeg pleier å skulke, har ikke sansen for 17.mai..

Pleier dog å rusle en tur ned på kuba på ettermidagen, det gjør jeg sikkert i år også.

17 mai er defintivt den merkedagen som har mistet mest for meg etter at jeg ble stor. Når jeg var liten var det kjempegromt, med klær, flagg, fløyter etc, og en hel femtikrone til fri avnyttelse..;)

Da var det saker, men det er det ikke nå. Selvom uteøl på kuba selvsagt aldri smaker helt dårlig!

Skrevet

Jajamen, festdag for ungene :o)

Siden jeg åpenbart aldri slutter å formere meg, har jeg traska i barnetoget de siste 8-10 årene, og har vel enda noen år igjen før jeg slipper.

Etter barnetoget på formiddagen pleier vi å menge oss litt med venner, i år skal vi spise lunsj hos en vennefamilie. Etterpå skal jeg og minsten ha middagslur, og resten av gjengen skal på kino (tradisjon)

Utenom det har vi ikke så mange planer, bortsett fra at ungene har denne ene dagen i året da de får bryte innpå så mye is som de orker. (overhørte storesøster her i dag, som ga lillesøster grundig innføring i hvilke tegn som tyder på at dette bør være den siste isen *gurp*)

mariaflyfly
Skrevet

Forferdelig masete dag. Skal tidlig opp på flaggheising i parken "hjemme", det er faktisk ganske hyggelig. Alle tidligere naboer og barndomsvenner er der. Frokost hos mormor etterpå. Så er sirkuset igang...

Annonse

Rhea Silvia
Skrevet

17.mai blir hva man gjør det til. Som ung og barnløs samlet vi venner og koste oss med god mat og drikke eller aksnje en fjelltur. Eller så på Barnetoget på TV.

Nå er det barna som hersker. Vi har lang god frokost med småpølser og bacon, og nå har jeg lært at klærne legges frem dagen før! Så ser vi litt på TV før vi rusler bort til skolen for å gå i tog. Etterpå er det rømmegrøt, kaker og masse is. OG leker for barna, kaffe og småprat for oss voksne.

I 14-15 tiden går vi hjem, ungene skitne og lykkelige og stappmette. Så skifter vi og tar oss kanskje en tur i skogen. Kanskje vi besløker noen på senere påettermiddagen, eller vi slapper av hjemme

Pappa Bjørn
Skrevet

Vi skal se barnetoget, så skal vi samles hos Svigermor før vi skal se datteren min i borgerttoget med turningen.

Vær dere glade for at vi har 17.mai!!! Vi er vel omtrent det eneste landet som har en sånn feiring uten at toget består av stridsvogner og nasjonalistisk visning av muskler. Vi derimot hedrer våre falne under krigen og ser lange rekker av barn som feirer at vi bor i et fritt land.

Skrevet

Vi skal se barnetoget, så skal vi samles hos Svigermor før vi skal se datteren min i borgerttoget med turningen.

Vær dere glade for at vi har 17.mai!!! Vi er vel omtrent det eneste landet som har en sånn feiring uten at toget består av stridsvogner og nasjonalistisk visning av muskler. Vi derimot hedrer våre falne under krigen og ser lange rekker av barn som feirer at vi bor i et fritt land.

Bra skrevet, Pappa Bjørn.

Skrevet

17. mai feiring kan jeg styre meg for. Nå har jeg kledd opp unger i 16 år, stått, gått, deltatt i barneleker, selskaper osv, stått opp kl6,så i år vil jeg ha fri ;o)

Det er første gang jeg er barnefri på 21 år så i år blir det en pilse17.mai på Kuba

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...