Gå til innhold

Faen

Anbefalte innlegg

Gjest Edition81
Skrevet

Jeg som skulle på fest i morgen, og så finner jeg plutselig ut at tidligvakta mi i morgen egentlig er en senvakt, og det betyr tidligvakt på søndag.. Grr, blir så sint. Og har vel hatt nok egenmeldinger i det siste.. Huffameg..

Skrevet

Fest er dårlig grunn for egenmelding (for å si det mildt...).

Gjest Edition81
Skrevet

Fest er dårlig grunn for egenmelding (for å si det mildt...).

må bare tilføye at jeg er student og at det er siste festen med vennene mine her..og at jeg skal slutte i jobben uansett..

Skrevet

må bare tilføye at jeg er student og at det er siste festen med vennene mine her..og at jeg skal slutte i jobben uansett..

So what?

Du har frivillig valgt å ta den jobben, og om du hadde "fulgt med i timen" hadde du visst hvilke vakter du hadde, og kunne sånn sett prøvd å bytta med noen andre.

Og selv om jeg nå er snart 34 og "gammal" i dine øyne, så husker jeg faktisk godt hvordan det var å ha en jobb i helgene ved siden av skolen. Ikke alltid like kult, men det var mitt eget valg.

Gjest uten signatur
Skrevet

Det er vel når en skal slutte en må oppføre seg! En skal jo ha attester!

Gjest papirtiger
Skrevet

Stakkars.... Men du _kan_ jo la være å drikke så mye? Søndagen blir tøff, men du overlever nok :)

Gjest nattsykepleier
Skrevet

Jeg husker med gru alle natt til søndagvaktene der telefonene begynte å komme inn i 5-7-tida med "sykdom". Særlig om somrene dersom været hadde vært fint utover lørdagsnatta. Av og til hørte man både flaskeklirr og fest i bakgrunnen!

I helgene var det mindre bemanning enn på hverdager på sykehjemmet. Med en eller to "syke" på hver post, ble det enda mer å gjøre for dem som faktisk kom! Etterhvert skulle det ikke mye "rusk i halsen" før de også ble syke på helgevakt, fordi du kan klare litt om halsen skurrer, men ikke alt! Så om man ikke var i 100 % toppform, ble man heller hjemme!