Gå til innhold

blir gal av å ha mareritt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bugge1365380662

Kjære Timari! Jeg leste innlegget ditt og kjenner at jeg vil gi en tilbakemelding på det.For dette kjenner jeg meg såå godt igjen i. Skal bare bli helt kvitt et migreneanfall først.Mannen min påstår jeg fortsatt snøvler,sååå...Hilsen bugge.

Kizza1365380506

Jeg lurer litt på om du tar medisin for dette. Om du ikke gjør det synes jeg du skal ta en tur til legen din. Dersom du går på medisin bør du kanskje snakke med legen din om du kan få noe annet eller en ekstra medisin.

Iallefall høres det veldig slitsomt ut og du trenger jo å få hvile og sove.

Håper det går fint for deg.

Mvh

Bugge1365380662

Hei igjen! For et par år siden hadde jeg enormt mange slitsomme drømmer.Jeg våknet hver morgen og følte meg fullstendig utslitt,og med hodet og følelsene til randen av drømmebilder.Jeg drømte ofte om store dyr som var etter meg.Kjempestore brune hester,av og til en,andre ganger flere. Store, svarte panterlignende dyr,og dyr som var en krysning av ting Tolkien ikke en gang kunne klart å tenke ut.Jeg kavet og kavet,helt fra meg av skrekk. Jeg hadde heldigvis mulighet til å diskutere disse og andre marerittdrømmer med terapeuten min,men på et tidspunkt tenkte jeg som deg, at jeg ikke orket mer.Ble deprimert av det,og grudde meg til å legge meg.Jeg følte at drømmene bare kom for å plage meg igjen og igjen,og ødela både kvaliteten på natten og dagen.Men det som hjalp meg litt var at jeg begynte å tenke litt annerledes rundt det hele.Leste bøker om drømmepsykologi,og begynte å tenke på drømmene som noe som kom igjen og igjen for å hjelpe meg til å bearbeide overgrep og andre ting.Når jeg våknet utmattet om morgenen,tenkte jeg at i natt har du virkelig gjort et realt stykke terapiarbeid.Nå står det ikke stille i prosessen din. Her er det ting på gang.Fortsatt slitsomt,men det hjalp meg å tenke slik.Gav det litt mer mening.Vet ikke om dette kan hjelpe deg,men hadde lyst å prøve å si noe om det.Terapi er slitsomt nettopp fordi man i perioder ikke får fri verken dag eller natt.Drømmene har gitt seg litt nå. Det har blitt bedre,mindre frykt. Håper det snart blir slik for deg også.Hilsen så mye fra meg,bugge.

Gjest Timari

Hei igjen! For et par år siden hadde jeg enormt mange slitsomme drømmer.Jeg våknet hver morgen og følte meg fullstendig utslitt,og med hodet og følelsene til randen av drømmebilder.Jeg drømte ofte om store dyr som var etter meg.Kjempestore brune hester,av og til en,andre ganger flere. Store, svarte panterlignende dyr,og dyr som var en krysning av ting Tolkien ikke en gang kunne klart å tenke ut.Jeg kavet og kavet,helt fra meg av skrekk. Jeg hadde heldigvis mulighet til å diskutere disse og andre marerittdrømmer med terapeuten min,men på et tidspunkt tenkte jeg som deg, at jeg ikke orket mer.Ble deprimert av det,og grudde meg til å legge meg.Jeg følte at drømmene bare kom for å plage meg igjen og igjen,og ødela både kvaliteten på natten og dagen.Men det som hjalp meg litt var at jeg begynte å tenke litt annerledes rundt det hele.Leste bøker om drømmepsykologi,og begynte å tenke på drømmene som noe som kom igjen og igjen for å hjelpe meg til å bearbeide overgrep og andre ting.Når jeg våknet utmattet om morgenen,tenkte jeg at i natt har du virkelig gjort et realt stykke terapiarbeid.Nå står det ikke stille i prosessen din. Her er det ting på gang.Fortsatt slitsomt,men det hjalp meg å tenke slik.Gav det litt mer mening.Vet ikke om dette kan hjelpe deg,men hadde lyst å prøve å si noe om det.Terapi er slitsomt nettopp fordi man i perioder ikke får fri verken dag eller natt.Drømmene har gitt seg litt nå. Det har blitt bedre,mindre frykt. Håper det snart blir slik for deg også.Hilsen så mye fra meg,bugge.

tusen takk for svaret Bugge. har tenkt at jeg skal begynne å tenke litt over drømmene og hva de innebærer. Har du noen tips til litteratur om drømmetydning. har sett noe på nettet men det virket så useriøst

Bugge1365380662

tusen takk for svaret Bugge. har tenkt at jeg skal begynne å tenke litt over drømmene og hva de innebærer. Har du noen tips til litteratur om drømmetydning. har sett noe på nettet men det virket så useriøst

Hei! Ja det er mye litt useriøst.Jeg kan vel ikke si med hånden på hjertet at dette er den beste boken om drømmepsykologi,siden jeg egentlig bare kom over den på biblioteket.Men den er skrevet av Jan og Lisbet Brudal som er psykologer og jobber med dette feltet. Drømmepsykologi heter den,og var passe stor og lettlest å starte med synes jeg.Så den likte jeg godt. Lykke til.Håper du får en fredfull natt. bugge.

Annonse

Bugge1365380662

Kom på noe mer jeg ville nevne.Jeg opplevde det slik at ulik medisinering forandret på hyppigheten og styrken av drømmene.Kanskje du kan diskutere det med behandleren din,i forhold til de medisinene du går på.Det er helt sikkert,for det forandret seg over natta når jeg skiftet medisiner.(rart hvordan vi lett tar for gitt at folk går på medisiner..)hei igjen fra bugge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...