Mr Kahn Skrevet 15. mai 2004 Skrevet 15. mai 2004 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=227362 Dette er den andre «experimental»-maskinen som går i bakken i Østfold i løpet av en to-årsperiode. Den første gikk i bakken bare noen flytimer etter jeg selv hadde fløyet med den. Motorsvikt. Fartøysjefen den gangen ulykken skjedde var en gammel ringrev med 15.000 flytimer, hvorav 70 timer på den aktuelle maskinen. Never the less; det er heller ikke så rent sjelden - relativt sett - at jeg overhører kontrollen «kjefte opp» disse «experimental»-pilotene og mikroflygerne for mer eller mindre seriøse brudd på regler og prosedyrer, og noen ganger for det vi kaller GAP. (good aviation practice). Det er å anføre at jeg ikke har grunnlag for å hefte noe slikt ved pilotene på de aktuelle flyene som gikk ned. Det siste vi trenger i Norge er en dødsulykke med disse flyene. Hvor ofte har vi ikke hørt utsagn som: «det er ikke farlig å fly»? Vel, det ER farlig å fly, og derfor har vi beinharde sikkerhetsprosedyrer som skal følges til punkt og prikke. Som aktiv i miljøet kan jeg forsikre om at disse to ulykkene ikke er representative for den standarden som gjelder for fly og flygere i norske flyklubber. 0 Siter
Vincent Skrevet 15. mai 2004 Skrevet 15. mai 2004 Dine forsikringer er notert. For det de måtte være verdt. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 15. mai 2004 Forfatter Skrevet 15. mai 2004 Dine forsikringer er notert. For det de måtte være verdt. Din tilbakemeldig er også notert. ...for hva den er verd. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.