Gå til innhold

FU: Hva skal de som ikke har bunad ha på seg 17.mai

Anbefalte innlegg

Gjest FU FU FU
Skrevet

Har bunad, men den har krympet. LOL. Har kjøpt meg en svart, pen linbukse men det er ikke så veldig pyntet at det gjør noe.

Fortsetter under...

Gjest mor i juni
Skrevet

Vettafan, noe billige mammaklær fra H&M. :-(

Vil ha bunaden min! Men bare den passer igjen til neste år, så skal jeg egentlig være fornøyd.

I år kan jeg tross alt spise masse is med god sammvittighet, uten å tenke på at klærne strammer i livet ;-)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg skal ha en kort, svart kjole med tynne hvite striper, med matchende skjerf og strømper. Og svarte, høye sko.

Kanskje hatt. Har ikke bestemt meg for om antrekket er tøffest med eller uten..

Gjest Vibeksen
Skrevet

En kort kremfarget kjole... med kremfargede åpne sandaler med høøøye hæler...huff... trenger bare et par lekre strømpebukser som passer til...

Skrevet

Jeg skal ha en kort rosa blomstrete kjole. Kjempesøt! Og hvit veske, og en hvit blomst i håret.

Jeg har enda ikke bestemt meg for om jeg skal velge behagelige sko (som likevel er pene og med hæl) eller noen sko som passer enda bedre til kjolen (men som er dødsvonde å gå med..).

Skrevet

Jeg skal ha rosa knebukser eller beige. Kommer an på været og ei t-skjorte ved siden av.

Annonse

Gjest LucySky
Skrevet

Vettafan, noe billige mammaklær fra H&M. :-(

Vil ha bunaden min! Men bare den passer igjen til neste år, så skal jeg egentlig være fornøyd.

I år kan jeg tross alt spise masse is med god sammvittighet, uten å tenke på at klærne strammer i livet ;-)

Svart hører med på 17.mai. I min barndom var svarte duskeluer og svarte dresser alltid bakgrunnen for de lange 17.maisløyfene. Mora mi gikk i svart drakt med svart stråhatt!

Har du ikke noe fint svart å ha over buksa? Og svart hatt(alpelye...

Og 17.maisløyfe.

Gjest uten signatur
Skrevet

Jeg liker å gå i noe rødt jeg! En pen rød drakt f.eks. Eller mørkeblå. Eller cremefarget. Da er det så pent med 17.mai-sløyfe til!

Bunad er i og for seg greit. Men pyton når det er varmt. Og det er tungt å gå med, så jeg kommer ikke til å skaffe meg bunad. Har hatt en som nå er for liten.

Skrevet

kjole eller skjørt. langt eller kort... aner ikke. vet bare at det blir svart.. for jeg har ikke så mange andre farger i klesskapet. Bekymrer meg aldri over hva jeg skal ha på meg. Finner bare noe i skapet om morgenen. Kvelden før om jeg skal noe sted tidlig.

Gjest mor i juni
Skrevet

Svart hører med på 17.mai. I min barndom var svarte duskeluer og svarte dresser alltid bakgrunnen for de lange 17.maisløyfene. Mora mi gikk i svart drakt med svart stråhatt!

Og 17.maisløyfe.

?

Det årner seg nok, skjønner du. :-)

Skrevet

Rødt "tynt" skjørt til litt under knærne(- eller et langt beige lin-skjørt), hvit topp og hvit bluse, røde sandaler, 17.mai sløyfe...og en lottokupong i veska - sånn at jeg kanskje har råd til bunad neste år....;-)

Gjest mor i juni
Skrevet

Og 17.maisløyfe.

Åja, det svaret var visst ikke til meg.

Annonse

Gjest immortal
Skrevet

Kjole....

rosa kort kjole, litt ovenfor knærne, med åpen rygg og litt utringing foran.enten med en hvit jakke over eller et rosa sjal og en rosa veske.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...