Gå til innhold

Hvor stort purregebyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Shit. Midt i støvsuginga finner jeg regninga på NRK-avgifta bak tv-bordet, under oppslagstavla. Det er ikke så ofte jeg støvsuger her inne på datarommet, så den har ikke blitt oppdaget før nå.

Fristen for å betale den var 5.mai, hvor lang tid går det før de sender purring, og hvor stort er purregebyret?

Fortsetter under...

• Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

23

• fresja

9

• Grip

7

• favn

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvis du betaler før du får purringen så slipper du å betale gebyr... tror jeg? Pleier da alltid stå "Har du betalt i løpet av de siste dagene, kan du se bort fra denne fakturaen" eller no.

Skrevet

NRK har vel et purregebyr på 250,-, tror jeg. Men betal den nå, så slipper du det

De gangene jeg har fått purregebyr på noe, så betaler jeg alltid den opprinnelige regningen. Aldri opplevd at de har krevd den inn senere

:-D

Skrevet

Jeg mener det er et tillegg på noen hundre, selv om du bare betaler et par dager for sent. Dette gjelder også en del andre regninger fra det offentlige.

Gjest Sånn er det med den saken
Skrevet

Jeg betaler ikke lisens, så det vet jeg ikke!

Lisensen er noe av det dummeste som finnes! Tenk å måtte betale for kanaler som jeg ikke ser på!!!

Nei, det gjør jeg ganske enkelt ikke!!

Annonse

Skrevet

Lisensen er noe av det dummeste som finnes! Tenk å måtte betale for kanaler som jeg ikke ser på!!!

Jeg betalte heller ikke, før mannen fra NRK stod i døra og tv stod høylytt på i stua, med fri sikt ut til utgangsdøra.

Skrevet

Da får vi be Webmaster oppgi navnet ditt til de som krever inn avgiften....

Skrevet

Du skriver: "Tenk å måtte betale for kanaler som jeg ikke ser på!!!"

Jeg betaler skatt som går til sykkelstier, enda jeg ikke sykler.

Og jeg betaler skatt som går til grunnskolen, enda jeg ikke går på skole.

Jeg betaler for gamlehjem, enda jeg ikke bor der....

Skrevet

Jeg betalte heller ikke, før mannen fra NRK stod i døra og tv stod høylytt på i stua, med fri sikt ut til utgangsdøra.

Ok. Har vært borti at ei venninne fikk en slik man på døra. Han spurte om hun hadde tv, og hun sa ja. Han sa ikke hvor han var fra engang. Men saken er, at de har ikke rett til å komme inn, og du kan si nei, jeg har ikke tv hvis de spør.

Kommer de hit, så sier jeg at jeg ikke bor her, jeg er bare barnevakten eller noe i den dur. Og det er ingen som finner inngangsdøra vår heller, for alle som ikke kjenner oss og vet hvor vi bor, går på kjellerdøra til huseieren og banker på.....

Skrevet

Du skriver: "Tenk å måtte betale for kanaler som jeg ikke ser på!!!"

Jeg betaler skatt som går til sykkelstier, enda jeg ikke sykler.

Og jeg betaler skatt som går til grunnskolen, enda jeg ikke går på skole.

Jeg betaler for gamlehjem, enda jeg ikke bor der....

Skatt blir noe annet. Det blir trukket uansett. Ikke faen om jeg melder inn at jeg har tv. Står ikke registrert på meg heller da, så de kan ikke finne ut at jeg har det uten at de kommer på døra, og da sier jeg, nei, jeg har ikke tv (uansett om han kan se det når han går forbi vinduene), for de har ikke bevis uansett. Må ha politiet med seg dersom de skal komme inn og se....evt sier jeg at jeg ikke bor her.

Det er greit at det er kjipt med skatt, men lisensen er enda verre. Tenk hvis vi ikke betalte skatt, da hadde det blitt veldig dyrt hvis vi plutselig måtte på sykehus...

Skrevet

Da får vi be Webmaster oppgi navnet ditt til de som krever inn avgiften....

Jg har ikke noe tv stående på meg uansett, så de kan ikke ta meg på det. Ikke har jeg kjøpt video, parabol eller noe som står i mitt navn, så den går ikke uansett!

De MÅ bevise at jeg har tv før de kan kreve noen avgift, og hvis noen må betale den, så blir det samboer, for parabolen står registrert på han....egentlig merkelig at vi ikke har blitt krevd avgift pga det......

Annonse

Skrevet

Jg har ikke noe tv stående på meg uansett, så de kan ikke ta meg på det. Ikke har jeg kjøpt video, parabol eller noe som står i mitt navn, så den går ikke uansett!

De MÅ bevise at jeg har tv før de kan kreve noen avgift, og hvis noen må betale den, så blir det samboer, for parabolen står registrert på han....egentlig merkelig at vi ikke har blitt krevd avgift pga det......

De kan jo komme på døren slik de gjorde bl.a. hos Åsemor og min datter.

Skrevet

De kan jo komme på døren slik de gjorde bl.a. hos Åsemor og min datter.

I såfall så må de bevise at jeg har tv, for jeg slipper dem ikke inn, og jeg sier ikke ja, jeg har tv hvis de skulle spørre om det. Jeg sier bare ganske enkelt, at jeg er på besøk, og hun som bor her er ikke hjemme!

Skrevet

Ok. Har vært borti at ei venninne fikk en slik man på døra. Han spurte om hun hadde tv, og hun sa ja. Han sa ikke hvor han var fra engang. Men saken er, at de har ikke rett til å komme inn, og du kan si nei, jeg har ikke tv hvis de spør.

Kommer de hit, så sier jeg at jeg ikke bor her, jeg er bare barnevakten eller noe i den dur. Og det er ingen som finner inngangsdøra vår heller, for alle som ikke kjenner oss og vet hvor vi bor, går på kjellerdøra til huseieren og banker på.....

Da sier nok husverten hvem sin TV det er...

Min datter var ikke på hybelen da de kom og fant TV (som egentlig var min), men venninna på nabohybelen sa hvem sin TV det var.

Det ble mye skriverier for å bli kvitt lisensen da min datter senere flyttet hjem til meg med TV.

Skrevet

Da sier nok husverten hvem sin TV det er...

Min datter var ikke på hybelen da de kom og fant TV (som egentlig var min), men venninna på nabohybelen sa hvem sin TV det var.

Det ble mye skriverier for å bli kvitt lisensen da min datter senere flyttet hjem til meg med TV.

De kan ikke spørre han. De er nødt til å bevise at jeg har tv, og det kan de ikke med mindre de har politiet med seg på døra og ber om å få komme inn!

Og jeg ville aldri innrømmet at jeg har tv uansett! Og politiet har nok å gjøre, så de hadde aldri kommet!

Og forresten, dersom man bor på hybel (med folkeregistrert adresse hos foreldrene), så går den tven under foreldrenes lisens!

Skrevet

I såfall så må de bevise at jeg har tv, for jeg slipper dem ikke inn, og jeg sier ikke ja, jeg har tv hvis de skulle spørre om det. Jeg sier bare ganske enkelt, at jeg er på besøk, og hun som bor her er ikke hjemme!

De kan jo bare sjekke med folkeregisteret...

Skrevet

De kan jo bare sjekke med folkeregisteret...

Ja, det er greit! Men da får de faen meg gjøre det før de kommer. Hadde ikke datteren din som bodde på hybel samme adresse som deg?? Med tanke på stipend???

Skrevet

Ja, det er greit! Men da får de faen meg gjøre det før de kommer. Hadde ikke datteren din som bodde på hybel samme adresse som deg?? Med tanke på stipend???

Hun var registrert på min adresse ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...