fresja Skrevet 15. mai 2004 Skrevet 15. mai 2004 Ja, det er greit! Men da får de faen meg gjøre det før de kommer. Hadde ikke datteren din som bodde på hybel samme adresse som deg?? Med tanke på stipend??? Hun var registrert på min adresse ja. 0 Siter
Dorthe Skrevet 15. mai 2004 Skrevet 15. mai 2004 De kan ikke spørre han. De er nødt til å bevise at jeg har tv, og det kan de ikke med mindre de har politiet med seg på døra og ber om å få komme inn! Og jeg ville aldri innrømmet at jeg har tv uansett! Og politiet har nok å gjøre, så de hadde aldri kommet! Og forresten, dersom man bor på hybel (med folkeregistrert adresse hos foreldrene), så går den tven under foreldrenes lisens! Nei, det gjør den ikke men man behøver ikke å betale mer enn en lisens i en leilighet. 0 Siter
Åsemor Skrevet 15. mai 2004 Forfatter Skrevet 15. mai 2004 Ok. Har vært borti at ei venninne fikk en slik man på døra. Han spurte om hun hadde tv, og hun sa ja. Han sa ikke hvor han var fra engang. Men saken er, at de har ikke rett til å komme inn, og du kan si nei, jeg har ikke tv hvis de spør. Kommer de hit, så sier jeg at jeg ikke bor her, jeg er bare barnevakten eller noe i den dur. Og det er ingen som finner inngangsdøra vår heller, for alle som ikke kjenner oss og vet hvor vi bor, går på kjellerdøra til huseieren og banker på..... Det var liksom ingen vei utenom, her er det fri sikt til tv fra flere vinduer + inngangsdøra. 0 Siter
Sør Skrevet 15. mai 2004 Skrevet 15. mai 2004 Skatt blir noe annet. Det blir trukket uansett. Ikke faen om jeg melder inn at jeg har tv. Står ikke registrert på meg heller da, så de kan ikke finne ut at jeg har det uten at de kommer på døra, og da sier jeg, nei, jeg har ikke tv (uansett om han kan se det når han går forbi vinduene), for de har ikke bevis uansett. Må ha politiet med seg dersom de skal komme inn og se....evt sier jeg at jeg ikke bor her. Det er greit at det er kjipt med skatt, men lisensen er enda verre. Tenk hvis vi ikke betalte skatt, da hadde det blitt veldig dyrt hvis vi plutselig måtte på sykehus... Det er ingen etisk forskjell mellom det du gjør, og å ta imot penger for arbeidsledighet når du er i jobb. Du snyter fellesskapet for penger. 0 Siter
Gjest Sånn er det med den saken Skrevet 15. mai 2004 Skrevet 15. mai 2004 Hun var registrert på min adresse ja. Da skulle hun jo ikke betale. Du kan jo ha så mange tv'er du vil, og de trenger ikke være i samme hus. En datter som går på skole, og derfor bor på hybel, går under din lisens!!! Så da er det betalt masse penger til nrk som dere egentlig ikke hadde trengt å betale!!! 0 Siter
Gjest Sånn er det med den saken Skrevet 15. mai 2004 Skrevet 15. mai 2004 Det er ingen etisk forskjell mellom det du gjør, og å ta imot penger for arbeidsledighet når du er i jobb. Du snyter fellesskapet for penger. Hvem er det som får de pengene da?? Det er ikke forbrukerne hvertfall! Jeg ser ingen problemer med det! Jeg kommer ikke til å betale lisens før jeg er helt nødt!!! Det blir noe annet med penger som man mottar men ikke har krav på! Jeg ser aldri på nrk, og derfor gidder jeg ikke å betale for å ha disse kanalene! Kan koble dem ut hvis det var det det skulle være!! 0 Siter
Gjest Sånn er det med den saken Skrevet 15. mai 2004 Skrevet 15. mai 2004 Det var liksom ingen vei utenom, her er det fri sikt til tv fra flere vinduer + inngangsdøra. Du kunne likevel nektet! Jeg hadde gjort det! Han kunne ikke bevist at du hadde tv uansett! Eller så hadde jeg sagt at jeg ikke bodde der, og ikke visste hvem sin tv det var. Eller spurt hvem i h*lvete han var! 0 Siter
Åsemor Skrevet 15. mai 2004 Forfatter Skrevet 15. mai 2004 Du kunne likevel nektet! Jeg hadde gjort det! Han kunne ikke bevist at du hadde tv uansett! Eller så hadde jeg sagt at jeg ikke bodde der, og ikke visste hvem sin tv det var. Eller spurt hvem i h*lvete han var! Det får være måte hvor sær man kan være og da. 0 Siter
Sør Skrevet 15. mai 2004 Skrevet 15. mai 2004 Hvem er det som får de pengene da?? Det er ikke forbrukerne hvertfall! Jeg ser ingen problemer med det! Jeg kommer ikke til å betale lisens før jeg er helt nødt!!! Det blir noe annet med penger som man mottar men ikke har krav på! Jeg ser aldri på nrk, og derfor gidder jeg ikke å betale for å ha disse kanalene! Kan koble dem ut hvis det var det det skulle være!! Nei, og jeg har ingen barn som går på skole. Jeg betaler like mye i skatt, uansett. Det du gjør er å snylte på den ærlige delen av befolkningen. Du er og blir en snylter. 0 Siter
Sør Skrevet 15. mai 2004 Skrevet 15. mai 2004 Det får være måte hvor sær man kan være og da. Overskift i VG: "Tvangsinnlagt på psyk da de kom fra NRK." Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest Sånn er det med den saken Skrevet 15. mai 2004 Skrevet 15. mai 2004 Nei, og jeg har ingen barn som går på skole. Jeg betaler like mye i skatt, uansett. Det du gjør er å snylte på den ærlige delen av befolkningen. Du er og blir en snylter. Fortell meg hvordan det kommer andre til gode om jeg betaler lisens???? Lisensen er noe av det mest idiotiske som er!!! Og ikke eier jeg noe tv heller, og da er det hvertfall idiotisk om jeg skal betale lisens!! 0 Siter
Reg@l Skrevet 15. mai 2004 Skrevet 15. mai 2004 Alle offentlig instanser har samme gebyr, nemlig 250 kroner. Jævlig sure penger i utgangspunktet, og det blir ikke bedre av 250 på toppen :-( 0 Siter
Reg@l Skrevet 15. mai 2004 Skrevet 15. mai 2004 Hvis du betaler før du får purringen så slipper du å betale gebyr... tror jeg? Pleier da alltid stå "Har du betalt i løpet av de siste dagene, kan du se bort fra denne fakturaen" eller no. Ikke i det offtentlige du! Var 2-3 dager for sen med ei parkeringsbot på 500, fikk regning med tilleggskrav på 250 kroner. Betalingen var registrert for lenge siden (stod på regningen med tilleggskrav), og jeg kom ingen vei med en klage... Det offentlige kan gjøre akkurat som de vil, ser du. 0 Siter
Sør Skrevet 15. mai 2004 Skrevet 15. mai 2004 Fortell meg hvordan det kommer andre til gode om jeg betaler lisens???? Lisensen er noe av det mest idiotiske som er!!! Og ikke eier jeg noe tv heller, og da er det hvertfall idiotisk om jeg skal betale lisens!! Jeg "eier" ikke noen barn, men betaler likevel den delen av skatten som går til barneskoler! I et samfunn må det være slik. Selvsagt kommer det andre til gode hvis du betaler lisensen, fordi det åpenbart blir mindre å betale for andre når folk ikke snylter. 0 Siter
Gjest Sånn er det med den saken Skrevet 15. mai 2004 Skrevet 15. mai 2004 Jeg "eier" ikke noen barn, men betaler likevel den delen av skatten som går til barneskoler! I et samfunn må det være slik. Selvsagt kommer det andre til gode hvis du betaler lisensen, fordi det åpenbart blir mindre å betale for andre når folk ikke snylter. Det blir ikke mer lisens om andre ikke betaler! Har ikke barn i skolen jeg heller (har ingen barn). Har aldri vært innlagt på sykehus heller! Og som sagt, så eier jeg ingen tv, så hvorfor skal jeg betale lisens?? Lisensen er der kun for at nrk skal få inn flere inntekter, og når programmene deres nå begynner å bli sponset, så ser jeg hvertfall ingen grunn til å betale lisensen! 0 Siter
Sør Skrevet 15. mai 2004 Skrevet 15. mai 2004 Det blir ikke mer lisens om andre ikke betaler! Har ikke barn i skolen jeg heller (har ingen barn). Har aldri vært innlagt på sykehus heller! Og som sagt, så eier jeg ingen tv, så hvorfor skal jeg betale lisens?? Lisensen er der kun for at nrk skal få inn flere inntekter, og når programmene deres nå begynner å bli sponset, så ser jeg hvertfall ingen grunn til å betale lisensen! Ja, selvsagt må både NRK, BBC og de andre demokratiske kanalene få inn penger. Det sier seg selv. 0 Siter
Gjest Sånn er det med den saken Skrevet 15. mai 2004 Skrevet 15. mai 2004 Ja, selvsagt må både NRK, BBC og de andre demokratiske kanalene få inn penger. Det sier seg selv. Grunnen til at nrk hadde lisens var at de ikke skulle bruke reklame. Når de nå har sponsede program, så er det ikke vits med lisensen lenger!!! DU er bare sur for at du betaler lisens, mens jeg ikke gjør det! 0 Siter
Sør Skrevet 15. mai 2004 Skrevet 15. mai 2004 Grunnen til at nrk hadde lisens var at de ikke skulle bruke reklame. Når de nå har sponsede program, så er det ikke vits med lisensen lenger!!! DU er bare sur for at du betaler lisens, mens jeg ikke gjør det! For det første er jeg ikke sur. For det andre så snylter du på de ærlige i samfunnet - så, resten av verden har faktisk god grunn til å være sur på deg. Ingen liker de som ikke gidder å trekke vekten sin når de kan. For det tredje burde du sette deg inn i hva som har skjedd med media i Italia, slik at man kan forhindre at det samme skjer her. Din uvitenhet er trist. 0 Siter
Gjest Sånn er det med den saken Skrevet 15. mai 2004 Skrevet 15. mai 2004 For det første er jeg ikke sur. For det andre så snylter du på de ærlige i samfunnet - så, resten av verden har faktisk god grunn til å være sur på deg. Ingen liker de som ikke gidder å trekke vekten sin når de kan. For det tredje burde du sette deg inn i hva som har skjedd med media i Italia, slik at man kan forhindre at det samme skjer her. Din uvitenhet er trist. Ærlig talt så gir jeg faen i hva som har skjedd i Italia, og jeg gir faen i hva som skjer med nrk. Klarer meg meget godt uten dem!!! Og hvorfor skal jeg betale lisens når jeg ikke eier noen tv???????? 0 Siter
Sør Skrevet 15. mai 2004 Skrevet 15. mai 2004 Ærlig talt så gir jeg faen i hva som har skjedd i Italia, og jeg gir faen i hva som skjer med nrk. Klarer meg meget godt uten dem!!! Og hvorfor skal jeg betale lisens når jeg ikke eier noen tv???????? Ja, akkurat som de som snylter på andre måter (f. eks. får trygd de ikke har krav på) også gir faen. Det er ingen forskjell. Hvis du ikke har TV (din eller andres) i leiligheten der du bor, så skal du selvsagt ikke betale lisens. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.