Gå til innhold

Hvor stort purregebyr?

Anbefalte innlegg

Gjest Sånn er det med den saken
Skrevet

Ja, akkurat som de som snylter på andre måter (f. eks. får trygd de ikke har krav på) også gir faen. Det er ingen forskjell.

Hvis du ikke har TV (din eller andres) i leiligheten der du bor, så skal du selvsagt ikke betale lisens.

Jeg skal ikke betale lisens for noe jeg ikke eier! Det er ikke aktuelt! Du kan jo spørre her inne hvor mange som ikke betaler lisens....regner med at det er mange!!

Du må jo ha store problemer siden du tar det så personlig (skulle tro det var du som tapte pengene). Og hvis man ser hvor mye du er her inne, så må du vel få ut aggresjonen for at du ikke har ordentlige folk å prate med her inne.....

Jeg gidder ikke diskutere det her med deg mer!

Fortsetter under...

• Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

23

• fresja

9

• Grip

7

• favn

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg skal ikke betale lisens for noe jeg ikke eier! Det er ikke aktuelt! Du kan jo spørre her inne hvor mange som ikke betaler lisens....regner med at det er mange!!

Du må jo ha store problemer siden du tar det så personlig (skulle tro det var du som tapte pengene). Og hvis man ser hvor mye du er her inne, så må du vel få ut aggresjonen for at du ikke har ordentlige folk å prate med her inne.....

Det virker jo heller som du lider av både snylting og at du har lett for å miste temperamentet.

Det er alltid trist når folk ikke gidder å være med å bære sin del av byrden, men bare forventer at vi andre skal gjøre det for deg.

Patetisk - i ordets rette forstand.

Skrevet

Det virker jo heller som du lider av både snylting og at du har lett for å miste temperamentet.

Det er alltid trist når folk ikke gidder å være med å bære sin del av byrden, men bare forventer at vi andre skal gjøre det for deg.

Patetisk - i ordets rette forstand.

Har ingen problemer med temperamentet!

Vet ikke helt hvem som er mest patetisk....det må vel bli du, som henger deg opp i at jeg ikke betaler lisens! Du får få deg en jobb i nrk og gå rundt å ringe på alle dørene til folk og spørre om de har tv og om de betaler lisens!!

Som sagt, du kan jo spørre hvor mange det er som ikke betaler lisens!

Til og med de som ikke får inn nrk må betale lisens, og er det rettferdig? NEI!

Skrevet

Har ingen problemer med temperamentet!

Vet ikke helt hvem som er mest patetisk....det må vel bli du, som henger deg opp i at jeg ikke betaler lisens! Du får få deg en jobb i nrk og gå rundt å ringe på alle dørene til folk og spørre om de har tv og om de betaler lisens!!

Som sagt, du kan jo spørre hvor mange det er som ikke betaler lisens!

Til og med de som ikke får inn nrk må betale lisens, og er det rettferdig? NEI!

Akkurat som de av oss som ikke har barn må betale for skolene. Intet skatte- og avgiftssystem er 100% "rettferdig" for alle.

At man "henger seg opp i" at folk snyter eller svindler andre er en forutsetning for at samfunnet skal fungere.

Din bortforklaring og unnskyldning er bare tåpelig.

Skrevet

Det blir ikke mer lisens om andre ikke betaler!

Har ikke barn i skolen jeg heller (har ingen barn). Har aldri vært innlagt på sykehus heller!

Og som sagt, så eier jeg ingen tv, så hvorfor skal jeg betale lisens?? Lisensen er der kun for at nrk skal få inn flere inntekter, og når programmene deres nå begynner å bli sponset, så ser jeg hvertfall ingen grunn til å betale lisensen!

Men du regner vel med at helsa holder og at du dør før pensjonsalder da?

Skrevet

Vi skal også betale lisens når vi leier en møblert leilighet med TV.

Annonse

Skrevet

Du skriver: "Tenk å måtte betale for kanaler som jeg ikke ser på!!!"

Jeg betaler skatt som går til sykkelstier, enda jeg ikke sykler.

Og jeg betaler skatt som går til grunnskolen, enda jeg ikke går på skole.

Jeg betaler for gamlehjem, enda jeg ikke bor der....

Dine argumenter er feilaktige. Du snakker om skatteinnkreving, men tv-lisensen er pr. def. ingen skatt.

Tv-lisens er en avgift som skal betales av alle som kan ta imot levende, kringkastede bilder. TV-lisens skal kun betales av folk som har slikt utstyr.

For øvrig er det latterlig å kalle mennesker som allerede betaler langt over halvparten av sine midler til statskassen, for snyltere fordi de vrir seg litt i politikernes klamme kleptomangrep.

Kringkastingsavgifter har flere tvilsomme aspekter ved seg. Vi kjenner jo alle "gestapistene" som snoker rundt og titter inn vinduene hos folk, de såkalte kontrollørene. Er det et kvalifikasjonskrav at man er seksuell avviker (kikker) for å få en slik jobb?

Vi kjenner også til at avgift kreves inn for alle, også hos dem som ikke får inn NRK.

Det er ellers meget tvilsomt å kreve 15% tilleggsavgift fra folk som betaler for sent. Et slikt nivå på morarenter ville normalt få "TV2 hjelper deg" til å lage lange reportasjer og grille den ansvarlige bedriften. NRK tillater slike ågerrenter, som ellers i samfunnet åpenbart er ulovlige.

.....

Unndragelse av avgift kan på mange måter ses på som den lille manns beskjedne finte mot en overmektig statsforvaltning, og derfor forsvares.

For egen del er jeg for gammel til slikt, og betaler min lisens uten glede.

Tidligere hadde jeg gleden av å lure meg unna denne avgiften over en periode på noen år, og kan således stå oppreist og se mine fremtidige barnebarn inn i øynene.

Hvor var du når folket ble flådd, sør?

Skrevet

Dine argumenter er feilaktige. Du snakker om skatteinnkreving, men tv-lisensen er pr. def. ingen skatt.

Tv-lisens er en avgift som skal betales av alle som kan ta imot levende, kringkastede bilder. TV-lisens skal kun betales av folk som har slikt utstyr.

For øvrig er det latterlig å kalle mennesker som allerede betaler langt over halvparten av sine midler til statskassen, for snyltere fordi de vrir seg litt i politikernes klamme kleptomangrep.

Kringkastingsavgifter har flere tvilsomme aspekter ved seg. Vi kjenner jo alle "gestapistene" som snoker rundt og titter inn vinduene hos folk, de såkalte kontrollørene. Er det et kvalifikasjonskrav at man er seksuell avviker (kikker) for å få en slik jobb?

Vi kjenner også til at avgift kreves inn for alle, også hos dem som ikke får inn NRK.

Det er ellers meget tvilsomt å kreve 15% tilleggsavgift fra folk som betaler for sent. Et slikt nivå på morarenter ville normalt få "TV2 hjelper deg" til å lage lange reportasjer og grille den ansvarlige bedriften. NRK tillater slike ågerrenter, som ellers i samfunnet åpenbart er ulovlige.

.....

Unndragelse av avgift kan på mange måter ses på som den lille manns beskjedne finte mot en overmektig statsforvaltning, og derfor forsvares.

Tidligere hadde jeg gleden av å lure meg unna denne avgiften over en periode på noen år, og kan således stå oppreist og se mine fremtidige barnebarn inn i øynene.

Jeg ser du igjen argumenterer imot demokrati. Lisensen er noe som er demokratisk vedtatt, akkurat som andre skatter og avgifter.

At man må betale for godene forstår de fleste.

Skrevet

Jeg ser du igjen argumenterer imot demokrati. Lisensen er noe som er demokratisk vedtatt, akkurat som andre skatter og avgifter.

At man må betale for godene forstår de fleste.

Quisling ble også demokratisk valgt.

Som borgere har vi en rolle å spille som går ut over det å være passive finansiærer av pålagte avgifter.

Selv i Internasjonalen finner du et vers om pervertert skattetrykk.

Som sagt er de fleste av oss så til de grader kontrollert og styrt, skattlagt og bakpult, at de som klarer seg unna en liten avgift eller to, ikke kan kalles snyltere. Da bruker du nok en gang uttrykket på en måte som fratar det all betydning.

Skrevet

Quisling ble også demokratisk valgt.

Som borgere har vi en rolle å spille som går ut over det å være passive finansiærer av pålagte avgifter.

Selv i Internasjonalen finner du et vers om pervertert skattetrykk.

Som sagt er de fleste av oss så til de grader kontrollert og styrt, skattlagt og bakpult, at de som klarer seg unna en liten avgift eller to, ikke kan kalles snyltere. Da bruker du nok en gang uttrykket på en måte som fratar det all betydning.

Jeg regner med at de som raner banker også bruker din argumentasjon, om at de gjør "det som er nødvendig" for å fordele pengene bedre.

Og de som selger heroin gjør det selvsagt fordi staten ikke har noe med slikt.

Skrevet

Men du regner vel med at helsa holder og at du dør før pensjonsalder da?

Lisens og skatt er 2 forskjellige ting!

Skatt betaler jeg! Det er kun lisensen jeg ikke betaler! Og det er fordi jeg ikke eier noen tv,og fordi jeg synes lisensen er der kun for at nrk skal få mer penger. Og nå når deres program er blitt sponset, så skulle de egentlig stanset lisensen.

Skrevet

.....

Takk for støtten!

Skrevet

Skatt blir noe annet. Det blir trukket uansett. Ikke faen om jeg melder inn at jeg har tv. Står ikke registrert på meg heller da, så de kan ikke finne ut at jeg har det uten at de kommer på døra, og da sier jeg, nei, jeg har ikke tv (uansett om han kan se det når han går forbi vinduene), for de har ikke bevis uansett. Må ha politiet med seg dersom de skal komme inn og se....evt sier jeg at jeg ikke bor her.

Det er greit at det er kjipt med skatt, men lisensen er enda verre. Tenk hvis vi ikke betalte skatt, da hadde det blitt veldig dyrt hvis vi plutselig måtte på sykehus...

Har du tv eller har du ikke tv? Forvirrende...

Annonse

Skrevet

Vi skal også betale lisens når vi leier en møblert leilighet med TV.

Det er jeg fullstendig klar over! Men ikke dersom man har adresse hos foreldrene! Da går man under deres lisens uansett hvem sin tv det er!

Skrevet

Lisens og skatt er 2 forskjellige ting!

Skatt betaler jeg! Det er kun lisensen jeg ikke betaler! Og det er fordi jeg ikke eier noen tv,og fordi jeg synes lisensen er der kun for at nrk skal få mer penger. Og nå når deres program er blitt sponset, så skulle de egentlig stanset lisensen.

Hvorvidt det er skatt, avgift eller lisens er irrelevant her. Så lenge du har en TV så skal man selvsagt betale.

At NRK også får inn noen penger via sponsing endrer ikke på at de må ha penger fra lisens.

Skrevet

Har du tv eller har du ikke tv? Forvirrende...

Vi har tv i leiligheten, men den er ikke min! Jeg eier ingenting som de noen kan kan koble til meg når det gjelder sånt. F.eks kan du risikere å måtte betale lisens dersom du har en video stående i ditt navn, for da må du jo ha en tv også!

Skrevet

Hvorvidt det er skatt, avgift eller lisens er irrelevant her. Så lenge du har en TV så skal man selvsagt betale.

At NRK også får inn noen penger via sponsing endrer ikke på at de må ha penger fra lisens.

Jo, det er akkurat det det gjør!

Grunnen til at de fikk ha lisens var at de ikke skulle være reklamebasert! Og når de nå har sponsede program, så er det til en viss grad reklamebasert! Dermed skulle det ikke vært lisens!

Takke meg til reklamekanaler! De har hvertfall program som det går an å se på!

Skrevet

Jeg regner med at de som raner banker også bruker din argumentasjon, om at de gjør "det som er nødvendig" for å fordele pengene bedre.

Og de som selger heroin gjør det selvsagt fordi staten ikke har noe med slikt.

Slapp av, sør. Vi snakker tv-lisens. Det er ikke de store overgrep mot fellesskapet og ellers betaler vi jo visselig nok skatt.

Du opptrer som moralsk indignert skatteoppkrever, svinsende rundt med pekefingeren mot et allerede skattetynget folk. Hadde du levd i et muslimsk land, hadde du vært sjefsmullah. Hadde du vært katolikk, hadde du fan meg vært pave.

Skrevet

Takk for støtten!

En smule opprørsblod i den oppvoksende slekt er bare av det gode.

Det er generelt sett for lite opprør blant de unge. Opprøret blir i dag kanalisert på en måte som enten støtter moteindustrien eller er selvdestruktivt.

Opprør mot myndighetene er det altfor lite av. Stå på.

Skrevet

Vi har tv i leiligheten, men den er ikke min! Jeg eier ingenting som de noen kan kan koble til meg når det gjelder sånt. F.eks kan du risikere å måtte betale lisens dersom du har en video stående i ditt navn, for da må du jo ha en tv også!

Slapp av, om 'de noen gang kan koble' deg til en tv, har du ikke deportasjon i vente...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...