Gå til innhold

kan jeg drikke alkohol?

Anbefalte innlegg

Gjest Efexor

Har gått på efexor depot (75 mg) i 4 uker nå. Første gang jeg tar antideppressiva og vet derfor ikke hvordan dette kan kombineres med alkohol. Har ikke dukket på 5 mnd pga denne "smellen" men er nå i såpass form at jeg kanskje kunne tenke meg å prøve et glass vin eller to til maten. Er dette for tidlig i fht efexoren? Håper noen kan svare meg raskt :)

Jente 26 år

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/146922-kan-jeg-drikke-alkohol/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Du skal være veldig forsiktig fordi medisinen forsterker virkningen på alkoholen. Du vet ikke hvordan du reagerer. Du kan jo ta ett glass vin hjemme sammen med noen du kjenner veldig godt sånn at de kan hjelpe deg dersom noe skjer. Men det går helt sikkert greit med ett glass eller to.

Mvh

Gjest uten signatur

Så lenge du lar det bli med 'et glass eller to' så går det nok bra. Gjorde det for meg iallefall. Jeg gikk på 150mg. Men tok jeg mer kunnejeg få en fryktelig blackout,som kom så uventet og brått at det var virkelig skremmende. Det gikk fra å føle meg helt fin på si øl nr 3 til å bli totalt dritings og ikke i stand til å klare meg selv på øl nr 4. Så pass på! Og den grensen for blackout var ikke lik fra gang til gang, så Efexor gjør at en må være forsiktig med alkomengden. Men litt går bra som regel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...