Gå til innhold

Er det ufint å..

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

ta i mot noe (litt dyrt) fra noen som påstår at de har lyst til å gi det til deg bare fordi du er snill og grei, mens du utmerket godt skjønner at vedkommende egentlig vil i buksene dine?

Når du er hundre prosent sikker på de buksene forblir godt påzippet?

Jeg mener ja, noen mener tja..

Det legges jo ingen premisser, men gjøres det mellom linjene allikevel liksom.

Hva synes dere?

Jeg synes faktisk det er mere ufint å tilby gaver og samtidig forvente at den liksom skal slutte en deal, en å ta gaver selvom du forstår at det er dette som foregår..

Skrevet

Du kunne jo gi dem et par brukte bukser i retur, slik at alle blir fornøyde! :-)

Alternativt kan du jo bare akseptere presangen, fortsette som før, og håpe at personen til slutt forstår at det er få ting som er mindre sexy enn å forsøke å kjøpe noen.

Med vennlig hilsen

laguna1365380434
Skrevet

Du kunne jo gi dem et par brukte bukser i retur, slik at alle blir fornøyde! :-)

Alternativt kan du jo bare akseptere presangen, fortsette som før, og håpe at personen til slutt forstår at det er få ting som er mindre sexy enn å forsøke å kjøpe noen.

Med vennlig hilsen

Kanskje det..;)

Jeg synes ikke man kan tilby ting man egentlig ikke tilbyr..Det er smakløst.

Så ved å akseptere får man to fine ting, en fyr som lærer at det er fint å gi bort presanger om man mener å gi bort presanger men ikke som lokkemat og som får langt ansikt om intet i retur. Desuten får en tingen;)

Jeg har egentlig ikke sur samvittighet for dette, men vet jo at det oppfattes som iffy.

Hvis jeg ikke tar den i mot tvinges jeg dessuten til uærlighet ved å påstå at jeg ikke har lyst på gaven, da jeg ikke kan insinuere hvilken transaksjon det spekuleres i med rene ord!

Skrevet

Men det er jo det samme som skjer når vi går på puben og noen vil spandere. De fleste gjør det i håp om å komme inn perleporten.

Da jeg var veldig ung synes jeg det var fryktelig umoralskt å ta i mot fra fyrer jeg ikke var interessert i. Nå takker jeg ja og tenker ikke mer på det :o)

laguna1365380434
Skrevet

Men det er jo det samme som skjer når vi går på puben og noen vil spandere. De fleste gjør det i håp om å komme inn perleporten.

Da jeg var veldig ung synes jeg det var fryktelig umoralskt å ta i mot fra fyrer jeg ikke var interessert i. Nå takker jeg ja og tenker ikke mer på det :o)

Øl tar jeg glatt imot! Jeg spandrer på folk uten baktanker, og om folk spanderer på meg MED baktanker, så får det gå på deres kappe..;) Uansett om jeg skjønner baktanken eller ikke!

Men dette dreier seg om noe smådyrt..(en dyr polvare..)

Det føles litt iffy,men jeg tror jeg tar i mot og driter i det... Selvsagt skal jeg behandle fyren høflig og sivilisert, men han kan jo ikke gå rundt å få tro han kan kjøpe seg rett inn steder? Nope!

:-)

Skrevet

Øl tar jeg glatt imot! Jeg spandrer på folk uten baktanker, og om folk spanderer på meg MED baktanker, så får det gå på deres kappe..;) Uansett om jeg skjønner baktanken eller ikke!

Men dette dreier seg om noe smådyrt..(en dyr polvare..)

Det føles litt iffy,men jeg tror jeg tar i mot og driter i det... Selvsagt skal jeg behandle fyren høflig og sivilisert, men han kan jo ikke gå rundt å få tro han kan kjøpe seg rett inn steder? Nope!

:-)

Jeg synes du kan ta imot hvis det dreier seg om en polvare.

Smil pent og takk og tenk ikke mer på det. Han vet vel at du er opptatt? Han har ingen grunn til å forvente noe som helst.

Gjest uten signatur
Skrevet

Den som gir gaven har jo doble intensjoner med gaven, da må vedkommende godta at mottaker også har det når en mottar gaven!

Er en ikke fullstendig åpen og ærlig kan en ikke forlange slikt tilbake heller!

Ergo, det er IKKE dårlig gjort. Vil du i buksa på noen får en ha guts til å stå for det!

Gjest uten signatur
Skrevet

Kanskje det..;)

Jeg synes ikke man kan tilby ting man egentlig ikke tilbyr..Det er smakløst.

Så ved å akseptere får man to fine ting, en fyr som lærer at det er fint å gi bort presanger om man mener å gi bort presanger men ikke som lokkemat og som får langt ansikt om intet i retur. Desuten får en tingen;)

Jeg har egentlig ikke sur samvittighet for dette, men vet jo at det oppfattes som iffy.

Hvis jeg ikke tar den i mot tvinges jeg dessuten til uærlighet ved å påstå at jeg ikke har lyst på gaven, da jeg ikke kan insinuere hvilken transaksjon det spekuleres i med rene ord!

Blir fyren sur, så får du jo bare si at skal du kjøpes ex så finnes det egne strøk for slikt her i byen. Men da er det kontanter som gjelder.

Gjest malun
Skrevet

Den som gir gaven har jo doble intensjoner med gaven, da må vedkommende godta at mottaker også har det når en mottar gaven!

Er en ikke fullstendig åpen og ærlig kan en ikke forlange slikt tilbake heller!

Ergo, det er IKKE dårlig gjort. Vil du i buksa på noen får en ha guts til å stå for det!

jeg er enig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...