Mr Kahn Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 Nei,overskriften er ikke hentydninger til loppesirkuset «Melodi» Grand Prix, det var åstedet for nok en ensidig «fredsdemonstrasjon» til fordel for Arafat og hans bloddryppende blodsbrødre i PA/PLO/Fatah m/underbruk. Parolen var og er: «ut av Gaza-stripen, tilbake til forhandlinger». At dette evenementet ikke fikk den sedvanlige dekningen skyldes to ting; journaliststreik og det overnevnte loppesirkuset. Dog fikk vi en redusert dose vulgærmarxisme gjennom voldsapenes fremste aktivum i Norge; NRK og NTB. Jeg har lett høyt og lavt, men akk så forgjeves, etter en tilsvarende demonstrasjon på palestina-arabisk side. Ingen vilje til å implementere res. 242, ingen tegn til å kjenne PLOs charter av 1968 dødt og maktesløst og heller intet tegn på noen gjensidighet fra arabernes side, what so ever. Israel skal altså inrette seg etter Arafats «fred». Så lite land, så mange Treholt'er... 0 Siter
Gjest Zombiebob Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 Er det bare meg, eller er det flere som, etter å ha lest utallige rabiate pro-israel-innlegg fra hr Kahn, automatisk får litt sympati for den andre parten? 0 Siter
Grip Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 Hvis dette er uttrykk for en ny stemningsbølge (politisk vind) i Israel, kan man vel si at de aldri har vært nærmere kollektivt selvmord. Eller har man også i Israel en gjeng petter nome'r som har denne iboende trang til å underlegge sine samfunn totalitære styresett? Og som har de manipulerende evner som skal til for å bringe de ubevisste masser med seg? 0 Siter
Anaïs Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 Er det bare meg, eller er det flere som, etter å ha lest utallige rabiate pro-israel-innlegg fra hr Kahn, automatisk får litt sympati for den andre parten? Nei, det er du IKKE alene om. Bare for sliten etter mange utmattende og ikke-berikende diskusjoner med min egen familie (far med joedisk bakgrunn) til aa ta til motmaele. 0 Siter
favn Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 Den er _veldig_ tøff og imponerende, denne jevn-med-jorda-taktikken som verden nok en gang er vitne til. Brent jord lukter ille. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Skrevet 16. mai 2004 Den er _veldig_ tøff og imponerende, denne jevn-med-jorda-taktikken som verden nok en gang er vitne til. Brent jord lukter ille. Sikter du til «Melodi» Gran Prix? Jeg har heller aldri likt lukten av det sirkuset. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Skrevet 16. mai 2004 Hvis dette er uttrykk for en ny stemningsbølge (politisk vind) i Israel, kan man vel si at de aldri har vært nærmere kollektivt selvmord. Eller har man også i Israel en gjeng petter nome'r som har denne iboende trang til å underlegge sine samfunn totalitære styresett? Og som har de manipulerende evner som skal til for å bringe de ubevisste masser med seg? Åjoda. Israel var nærmere når de skrev under Oslo-avtalen. Og kanskje de aldri har vært nærmere utslettelse enn i 1973, da de intetanende gikk til sin Yom Kippur og fikk mesteparten av kamel-jockyene i hodet. Denne gjengen som sitter mer eller mindre jevnlig på Rabins Plass har omtrent like mye betydning for Israels politikk som tiggerne på Egertorget har for norsk politikk. Jeg regner med at Likud har lært, selv om Sharon vakler under det enorme presset han utsettes for. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Skrevet 16. mai 2004 Er det bare meg, eller er det flere som, etter å ha lest utallige rabiate pro-israel-innlegg fra hr Kahn, automatisk får litt sympati for den andre parten? Zombiebob...catchy name. Hvis sympatien din for araberne øker, da klarer du kanskje også å argumentere deres sak også da? Overrask meg. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Skrevet 16. mai 2004 Nei, det er du IKKE alene om. Bare for sliten etter mange utmattende og ikke-berikende diskusjoner med min egen familie (far med joedisk bakgrunn) til aa ta til motmaele. Til motmæle mot hva da? 0 Siter
Gjest stoiker Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 Rabins plass er i Tel Aviv, Mr.Kahn. Rabin ble myrdet der. Og fredsdemonstrasjonen for Sharon og mot hans partifeller var der i går. Bare til informasjon. http://www.haaretzdaily.com/hasen/pages/ShArt.jhtml?itemNo=428000&displayTypeCd=1&sideCd=1&contrassID=2 0 Siter
Gjest Zombiebob Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 Zombiebob...catchy name. Hvis sympatien din for araberne øker, da klarer du kanskje også å argumentere deres sak også da? Overrask meg. Nei, og nettopp det er hele poenget. For den som ikke selv seg inn i problemstillingen, blir det veldig vanskelig å være meningsfelle med noen som konsekvent argumenterer i form av utskjelling. Bruk av utdaterte begreper som stalinister inngir ikke absolutt ikke tillit. 0 Siter
Anaïs Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 Til motmæle mot hva da? Mot denslags: "Hvis sympatien din for araberne øker, da klarer du kanskje også å argumentere deres sak også da?" 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Skrevet 16. mai 2004 Rabins plass er i Tel Aviv, Mr.Kahn. Rabin ble myrdet der. Og fredsdemonstrasjonen for Sharon og mot hans partifeller var der i går. Bare til informasjon. http://www.haaretzdaily.com/hasen/pages/ShArt.jhtml?itemNo=428000&displayTypeCd=1&sideCd=1&contrassID=2 Aaah, selvsagt, noen ganger har jeg for dårlig tid, og oppdaget ikke blunderen før jeg hadde trykket send. Nå får jeg ta en rask titt for å se om dette er mer interessant enn selve problemstillingen jeg tok opp. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Skrevet 16. mai 2004 Nei, og nettopp det er hele poenget. For den som ikke selv seg inn i problemstillingen, blir det veldig vanskelig å være meningsfelle med noen som konsekvent argumenterer i form av utskjelling. Bruk av utdaterte begreper som stalinister inngir ikke absolutt ikke tillit. Jeg er heller ikke avhengig av din tillit for å diskutere. Noe mer? 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Skrevet 16. mai 2004 Mot denslags: "Hvis sympatien din for araberne øker, da klarer du kanskje også å argumentere deres sak også da?" OK, det er en ærlig sak å innrømme at en ikke har noe å bidra med. 0 Siter
Sør Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 OK, det er en ærlig sak å innrømme at en ikke har noe å bidra med. Det var en grei innrømmelse fra deg. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Skrevet 16. mai 2004 Det var en grei innrømmelse fra deg. Ja, jeg vet at det er slik du leser meg. Derfor taper du ikke bare debattene, men også troverdighet. 0 Siter
Sør Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 Ja, jeg vet at det er slik du leser meg. Derfor taper du ikke bare debattene, men også troverdighet. Ikke noe vås om marxisme? Føler du deg vel? 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Skrevet 16. mai 2004 Ikke noe vås om marxisme? Føler du deg vel? Ditt vås til tross, jeg føler meg særdeles vel. Nervøs? 0 Siter
Sør Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 Ditt vås til tross, jeg føler meg særdeles vel. Nervøs? De siste dagers hendelser har til gagn bevist at jeg fikk rett i hva jeg sa om USAs engasjement i Irak. De har svekket konseptet "demokrati" i store deler av verden. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.