Gå til innhold

17.mai og frihet.

Anbefalte innlegg

Bugge1365380662

I dag føler jeg meg bare så uendelig sliten. Leser innlegg og kjenner at jeg dessverre ikke har noe å gi. Det er tøft å gå i terapi for tiden. Kjempe mellom erkjennelse og fornektelse av overgrep. Kjenne hvor tung den er å bære,denne skammen til denne ubegripelige syke,

syke mannen.Lurer på om han kan kjenne på skammen selv noen gang? Eller er det bare alle oss han plaget og ødela som bærer hans tunge bør? Kanskje ikke så rart å bare ville ligge i fosterstilling det meste av dagen. Hva skal jeg gjøre for å bli kvitt det? Jeg vet det er ikke egentlig mitt,men det kjennes ut som om det gjennomsyrer hver en pore i hele meg.I morgen er det 17. mai.Hvor lenge skal min kropp kjennes inntatt ut? Når skal jeg bli fri?

Av og til skal man ikke være i terapeutrollen.Verken for seg selv eller andre.Bare kjenne at nå er jeg dessverre akkurat her.

Ha en så god morgendag som dere kan. 17.maihilsen fra meg,bugge.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/147002-17mai-og-frihet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Vennen.

Frihet hva er det?

Vi kan ha frihet fra tyranni og bestialitet som regel i Norge.

Vi kan ha frihet fra diktatoriske samfunn i Norge.

Vi skal ha frihet til hvilken utdannelse vi vil ha - i Norge

Men hva når denne friheten ikke betyr noe for oss som har den?

Hva når vi blir innvadert av ubarmhjertige mennesker som filtrerer sin smerte inn gjennom handling og ord selv i Norge

Er det VI OFRENE som skal SKAMME seg da???

Nei og atter nei. En ting er at vi føler oss skitten og møkkete i forhold til noe som skulle være vakkert. En helt annen ting er skammen. Den tilhører kun OVERGRIPEREN.

Han er ikke bare skammen selv, men en terrorist og en sadist som ene og alene griper inn i småjenters hverdag og drar ut situasjoner og øyeblikk som skulle være vakre til å bli, møkkete, skitten, luguber, smertefullt, usikkert og masse masse redsel.

Vi jenter som står fram her som har klart å overleve en slik behandling kan virkelig rose oss selv med god samvittighet. Vi har klart det som svært få klarer - å leve etter at selve livet har blitt sugd ut av oss.

Vi klamrer oss til livet som en maur som har blitt tråkket på gang etter gang.

En maur kan ikke skamme seg over at han har blitt tråkket på, ikke sant?

På lik linje må vi legge alle slike skamtanker over på overgriperen. Han burde bli satt i gapestokk og bli spyttet på daglig en hel sommer.

Se på deg selv som en 'survivor' du er også en av oss.

Gla i deg.

VArm holdt rundt klem fra Chey

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/147002-17mai-og-frihet/#findComment-932689
Del på andre sider

Hei Vennen.

Frihet hva er det?

Vi kan ha frihet fra tyranni og bestialitet som regel i Norge.

Vi kan ha frihet fra diktatoriske samfunn i Norge.

Vi skal ha frihet til hvilken utdannelse vi vil ha - i Norge

Men hva når denne friheten ikke betyr noe for oss som har den?

Hva når vi blir innvadert av ubarmhjertige mennesker som filtrerer sin smerte inn gjennom handling og ord selv i Norge

Er det VI OFRENE som skal SKAMME seg da???

Nei og atter nei. En ting er at vi føler oss skitten og møkkete i forhold til noe som skulle være vakkert. En helt annen ting er skammen. Den tilhører kun OVERGRIPEREN.

Han er ikke bare skammen selv, men en terrorist og en sadist som ene og alene griper inn i småjenters hverdag og drar ut situasjoner og øyeblikk som skulle være vakre til å bli, møkkete, skitten, luguber, smertefullt, usikkert og masse masse redsel.

Vi jenter som står fram her som har klart å overleve en slik behandling kan virkelig rose oss selv med god samvittighet. Vi har klart det som svært få klarer - å leve etter at selve livet har blitt sugd ut av oss.

Vi klamrer oss til livet som en maur som har blitt tråkket på gang etter gang.

En maur kan ikke skamme seg over at han har blitt tråkket på, ikke sant?

På lik linje må vi legge alle slike skamtanker over på overgriperen. Han burde bli satt i gapestokk og bli spyttet på daglig en hel sommer.

Se på deg selv som en 'survivor' du er også en av oss.

Gla i deg.

VArm holdt rundt klem fra Chey

Hei,

skammen kan forsvinne når du fritt kan fortelle sannheten om det som skjedde. Altså snakke snakke snakke. Snakk den i hjel. Når du ikke har flere hemmeligheter igjen.

Det er sagt mye om frihet. Her er to sitater jeg liker.

"freedom's just another word for nothing left to loose"

"speak the truth, and the truth shall set you free."

Varm tanke sendes

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/147002-17mai-og-frihet/#findComment-932720
Del på andre sider

Annonse

Hei,

skammen kan forsvinne når du fritt kan fortelle sannheten om det som skjedde. Altså snakke snakke snakke. Snakk den i hjel. Når du ikke har flere hemmeligheter igjen.

Det er sagt mye om frihet. Her er to sitater jeg liker.

"freedom's just another word for nothing left to loose"

"speak the truth, and the truth shall set you free."

Varm tanke sendes

.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/147002-17mai-og-frihet/#findComment-932721
Del på andre sider

Bugge1365380662

Sender en god klem og en stor tanke. Må bare si som du pleier å si til meg: ikke gi opp, det kommer bedre tider.

Når det er som mørkest er lyset nærmest.

Kjære dere! Det var så godt å lese tilbakemeldingene fra hver enkelt av dere.Det betyr så merkelig mye,siden vi er mennesker som kjenner hverandre på denne litt annerledes måten.Det har vært litt mye for meg i det siste på mange måter,men jeg kommer meg nok snart litt mer ovenpå igjen.En del av meg er alltid redd når jeg skriver et innlegg i nød. Tenk om at det vil stå der ubesvart.(Det er noe helt annet når man lurer på noe,og ingen svarer.)Det får meg til å tenke på at siden vi alle er her inne for å hjelpe,lære,søke trøst,få hjelp,så har jeg lyst å minne både meg selv og alle andre om en medmenneskelig oppfordring til å se spesielt på de svarene som står der ubesvart. Jeg mener selvfølgelig ikke at alle ting må besvares.Men av og til er det lett å gi tilbakemeldinger til mange av de du kjenner mest(som er helt naturlig) men kanskje noen skriver et nødinnlegg her for første gang,som står der ubesvart.Hvis ikke vi ser,hvem skal se da? At et enkelt menneske opplever det slik,er et menneske for mye.Dette var tanker jeg fikk i dag,nettopp fordi det betydde så mye å få noe tilbake fra dere.Å bli avvist er vel noe av det utrolig mange av oss er redd for her inne. Takk.Takk.Takk. NÅ skal jeg få på meg den hersens bunadsølva som alltid blir skjev.Vennlig hilsen bugge.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/147002-17mai-og-frihet/#findComment-933018
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...