Gå til innhold

Zoloft -må økes?

Anbefalte innlegg

Gjest batseba

Jeg har gått på zoloft, 75 mg i drøyt et halvt år. Det har tatt vekk noe angst og depresjon, men det jeg har slitt mest med, energiløshet og slitenhet har ikke blitt noe bedre, snarere værre. Jeg opplever fremdeles kvalmeanfall i perioder, men ikke så ille som i opptrapningsfasen.

For å se om jeg kunne bli bedre, fikk jeg Tolvon, 10 mg i tillegg. da ble jeg forferdelig sliten, utmattat og trengte enda større mengder søvn. etter en måned sluttet jeg fordi det ikke var til å holde ut lenger.

Men nå, et par måneder etter dette så føler jeg meg fremdeles dårligere enn før jeg startet med Tolvon. Kan Tolvonen fremdeles være grunnen til dette? Og er det slik med zoloft at den mister virkningen etter en stund? De siste månedene har jeg fått igjenn både angstanfallene og depresjonen slik den var før jeg begynte med zoloft.

Må man da bare fortsette å trappe opp? I såfall, hvor lange må en gjøre det, og tar denne "opptrappinga" aldri slutt? Og vil jeg bli bare dårligere og dårligere om jeg slutter etter enda større doser?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/147088-zoloft-m%C3%A5-%C3%B8kes/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har erfaring både med Zoloft og Tolvon (Mianserin), også i kombinasjon.

Tolvon brukte jeg mest fordi man blir trett av den, og jeg hadde søvnvansker. Men Tolvon gav også en del "hangover" slik at det ble tungt å komme i gang med dagen, selv om jeg sov godt om natten.

Zoloft brukte jeg i en lengre periode enn deg, men opplevde etterhvert at den ikke virket så godt lenger. Dette kunne jo skyldes at jeg ble dårligere, eller at virkningen avtok på en eller annen måte. Jeg skiftet etterhvert til en annen type medisin.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...