Gå til innhold

Seponering og Efexor depot

Anbefalte innlegg

Hei,

Har gått på Efexor i ca 2 år nå, og begynte med depot i oktober. Dagsdosen er 150 mg. Medisinen virker bra på meg, noen ubetydelige bivirkninger, og depot virker faktisk bedre enn vanlig Efexor.

Men, så var det det med avvenning da: et par forsøk på å trappe ned / slutte med Efexor tidligere har medført et utrolig ubehag, med "elektrisk" hjerne og mye depp. Dette selv om jeg trappet uhyre forsiktig ned.

Problemet nå vil være: hvordan i all verden skal men gradvis redusere dosen av depotablettene? de ER jo på 150 mg, og ikke delbare. Bør jeg gå over til vanlig Efexor for å lette nedtrappingen?

BamBamm'sk hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14748-seponering-og-efexor-depot/
Del på andre sider

Fortsetter under...

HEI

Har selv gått på efexor, og jeg trappet også veldig forsiktig ned. Kroppen blir avhengig av stoffene, og jeg tror at uansett hvor forsiktig du trapper ned så vil du føle ubehag. Jeg var svimmel, hørte alt i et slags ekko, skalv og var uvel. Dette varte i ca to uker. Det er kanskje ikke så dumt å gå over til Efexor tabletter når du skal trappe ned.

Gjest Christof

HEI

Har selv gått på efexor, og jeg trappet også veldig forsiktig ned. Kroppen blir avhengig av stoffene, og jeg tror at uansett hvor forsiktig du trapper ned så vil du føle ubehag. Jeg var svimmel, hørte alt i et slags ekko, skalv og var uvel. Dette varte i ca to uker. Det er kanskje ikke så dumt å gå over til Efexor tabletter når du skal trappe ned.

Jeg går også på efexor depot, og jeg tar 300 mg om dagen. Nå har jeg begynt å trappe ned og tar kun 150 mg om dagen. Etter at jeg har gjort dette i to uker så skal jeg ta 150 mg annen hver dag. Og etter to nye uker igjen skal jeg slutte.

Håper at det går bra for deg!

*klem*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...