Gå til innhold

Hvordan få bort viruset W32.Sasser.B.Worm?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Foresten; hvor fikk vi viruet? Kan en få det på chat???

Dere fikk viruset bare ved å være på nett. Grunnen til at dere fikk det var at dere a) ikke kjører oppdatert antivirus, B) ikke kjører brannmur, og c) ikke installerer sikkerhetsoppdateringer fra Windows Update. Jeg anbefaler at dere gjør alle disse tingene.

Annonse

ilene1365380268

Dere fikk viruset bare ved å være på nett. Grunnen til at dere fikk det var at dere a) ikke kjører oppdatert antivirus, B) ikke kjører brannmur, og c) ikke installerer sikkerhetsoppdateringer fra Windows Update. Jeg anbefaler at dere gjør alle disse tingene.

Vi har Norton antivirus og de har vel brannmur? Men den fikk ikke tak i filen. Har tatt update også mener jeg..Men hvordan bli kvitt viruset da? Den sida til symantec med virusfjerner var innfløkt....for meg. Så ut som jeg måtte gjøre ting superfort...? Eller misforstod jeg..Engelsketerminologier+ dataspråk er tungt...

Klarer du å forklare på et meget lavt nivå (step by step)?

Vi har Norton antivirus og de har vel brannmur? Men den fikk ikke tak i filen. Har tatt update også mener jeg..Men hvordan bli kvitt viruset da? Den sida til symantec med virusfjerner var innfløkt....for meg. Så ut som jeg måtte gjøre ting superfort...? Eller misforstod jeg..Engelsketerminologier+ dataspråk er tungt...

Klarer du å forklare på et meget lavt nivå (step by step)?

Det er ikke brannmur i Norton Antivirus, men det er det hvis du har Norton Internet Security. Hvis du har fått Sasser har du ikke aktiv brannmur, eventuelt klikker du eller en annen bruker ukritisk ja til å slippe ting gjennom brannmuren (da faller poenget bort...)

Men jeg skjønner ikke helt hva som er problemet? Du har fått link til et program du må laste ned og kjøre for å fjerne viruset. Instruksen finner du her: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.sasser.removal.tool.html

Bare gå gjennom trinn for trinn, en ting om gangen. Det er slett ikke vanskelig. Lukk alle programmer, koble fra internett (f.eks ved å nappe ut ledningen), og følg skrittene som er beskrevet for de ulike Windows-versjonene, avhengig av hvilken versjon du har.

Og når du er ferdig, last ned alle sikkerhetsoppdateringer fra Windows Update! Det bør være det første du gjør. Hver uinstallert oppdatering er et hull som kan brukes til å gi deg virus eller ta kontroll over PCen din.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...