Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg har det så vondt inni meg, det verker i hele kroppen av angst, det er så vondt å leve, jeg orker snart ikke mer, jeg vet ikke hvordan jeg skal holde ut lenger, livet er for tøft for meg, og jeg lever i en verden helt alene, har så lite nettverk, føler det er godt å få snakket med andre folk med psykiske lidelser her inne, det gir meg litt trøst.

jeg har ikke lyst å leve så mye lenger, for jeg har det så vondt, føler alle folk er ute etter meg og vil tvangsinnlegge meg

jeg lurer på en ting, kan psykiateren min omgjøre den frivillige paragrafen for innleggelse til tvunget innleggelse når jeg er på psykiatrisk ettervernshjem?

må det en sykehusinnleggelse til, eller kan dette skje på ettervernshjemmet?

jeg har ett ønske nå og det er å få snakke med min tidligere psykiater på sykehuset, hun som stilte diagnosen paranoid schizofreni på meg. går det an å bli behandlet av to psykiatere samtidig?

jeg håper du kan svare meg nhd, for du har vel fulgt med på innleggene mine, jeg har det så vondt at jeg vil utskrives fra ettervernshjemmet

hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/147553-nhd-kan-du-svare-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

1. Du kan ikke overføres fra frivillig innleggelse til tvangsinnleggelse uten at det er så alvorlig at det kan defineres som nødrett. Det skal svært mye til.

2. Samtidig behandling hos flere behandlere er ikke vanlig, og det frarådes. En enkelt samtale med en tidligere behandler er noe annet.

3. Tatt i betraktning det du skriver om hvordan du har det, høres ikke utskriving ut som en god løsning. Kanskje er du da med på å fremprovosere en tvangsinnleggelse.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/147553-nhd-kan-du-svare-meg/#findComment-937569
Del på andre sider

Gjest diary

1. Du kan ikke overføres fra frivillig innleggelse til tvangsinnleggelse uten at det er så alvorlig at det kan defineres som nødrett. Det skal svært mye til.

2. Samtidig behandling hos flere behandlere er ikke vanlig, og det frarådes. En enkelt samtale med en tidligere behandler er noe annet.

3. Tatt i betraktning det du skriver om hvordan du har det, høres ikke utskriving ut som en god løsning. Kanskje er du da med på å fremprovosere en tvangsinnleggelse.

Jeg har veldig sympati med deg jjohnsen. Min bror er schizofren og han har det ikke bra, tvert i mot sliter han veldig. Han bor i bofelleskap men holder seg for seg selv slik mange shcizofrene gjør.

Jeg er selv manisk depressiv, egentlig har jeg ustabil personlighetsforstyrrelse, men jeg nekter å godta den diagnosen.

Jeg har det veldig fint og gode boforhold, men sliter i vinterhalvåret med tungsinn.

Det er godt vi kan søke hjelp når vi trenger det, men jeg skulle ønske det var lettere om folk visste mere om våre diagnoser.

Vi hadde fått større forståelse og hadde glidd mer inn i miljøet tror jeg.

Klem fra meg:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/147553-nhd-kan-du-svare-meg/#findComment-937612
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...