Gå til innhold

Stjernetegn

Anbefalte innlegg

Gjest skalinka
Skrevet

Er det virkelig slik at folk går rundt og faktisk TROR på stjernetegn?? På alvor? Ikke bare som uskyldig humor?

For å teste, kunne jeg gjerne tenkt meg at dere som "har greie på det" kommer med en forklaring på hvordan en som er født i jomfruen liksom da skal være, så får vi se om noe av det stemmer med meg..

Fortsetter under...

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lucretia

6

• cecily

5

• sjakktrekk

3

• serendipity

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest det er vel ikke nok
Skrevet

Det er vel ikke nok å bare vite hvilket stjernetegn du er født i. Man må vel vite dato og nøyaktig tidspunkt på når du var født for å kunne si noe om stjernetegnet og deg.

Gjest skalinka
Skrevet

Det er vel ikke nok å bare vite hvilket stjernetegn du er født i. Man må vel vite dato og nøyaktig tidspunkt på når du var født for å kunne si noe om stjernetegnet og deg.

Jammen folk her inne spør jo fesk hva liker en tyr, hvordan få en tyr til ditt og datt, så det er jo tydelig at folk mener at å bare være eks tyr sier nok om en person.

Vet du noe om hvordan jomfruer vanligivis er da?

Gjest Pricilla
Skrevet

Jeg har de fleste egenskapene til en tyr i hvert fall, og samboern og broren min er helt tydelige skytter. Så tror at mange stemmer noen lunde overens med stjernetegna sine ja.. Leste engang en bok om kjærlighetsforhold når det gjaldt stjerneten. leste der kvinnen er tyr og mannen skytte - og det var skremmende riktig i forhold til hvordan sambis og mitt forhold er.. Så ja, tror på det, men selvfølgelig er det veldig individuelt.

Skrevet

Jeg har de fleste egenskapene til en tyr i hvert fall, og samboern og broren min er helt tydelige skytter. Så tror at mange stemmer noen lunde overens med stjernetegna sine ja.. Leste engang en bok om kjærlighetsforhold når det gjaldt stjerneten. leste der kvinnen er tyr og mannen skytte - og det var skremmende riktig i forhold til hvordan sambis og mitt forhold er.. Så ja, tror på det, men selvfølgelig er det veldig individuelt.

Hvordan er skytter?

Jeg ble nysgjerrig nå.

Gjest tvilsom vekt
Skrevet

Selvfølgelig stemmer endel. Står jo oppramset så mye at noe må jo passe. Det som ikke passer ignoreres jo, og vips så tror man på stjernetegnene..

Annonse

Gjest soldier
Skrevet

Å bare angi generelt om soltegnet, blir for overfladisk.

Man må stille et komplett horoskop for personen, basert på nøyaktig fødselstidspunkt og fødested. Et slikt horoskop er ofte en forbløffende treffende for personligheten.

Det som generelt kan sies om jomfruer, er at de kan være ganske kritiske, og noe pedantiske og detaljorienterte. Men de kompenserer med en del fin humor.

Gjest erwin
Skrevet

Selvfølgelig stemmer endel. Står jo oppramset så mye at noe må jo passe. Det som ikke passer ignoreres jo, og vips så tror man på stjernetegnene..

Dette var den flåsete standardkommentaren, til folk som ikke har stiftet bekjentskap med en grundig horoskop, og har sine eneste astrologiske kunnskaper fra ukebladene.

Gjest skalinka
Skrevet

Man må stille et komplett horoskop for personen, basert på nøyaktig fødselstidspunkt og fødested. Et slikt horoskop er ofte en forbløffende treffende for personligheten.

Det som generelt kan sies om jomfruer, er at de kan være ganske kritiske, og noe pedantiske og detaljorienterte. Men de kompenserer med en del fin humor.

Men hvorfor driver folk og fjaser om at tyrer er sånn og sånn og passer så bra med skytter osv?

Da har de jo bare det "overfladiske" horoskopet?

Og hvordan skal nå egentlig når på året vi er født spille inne på personligheten vår?

Gjest Quando
Skrevet

Jammen folk her inne spør jo fesk hva liker en tyr, hvordan få en tyr til ditt og datt, så det er jo tydelig at folk mener at å bare være eks tyr sier nok om en person.

Vet du noe om hvordan jomfruer vanligivis er da?

Jeg er jomfru i soltegnet, men i mitt horoskop har jeg så sterke innslag av tyren, at det er dette tegnet som er mest framtredende i min personlighet..

Gjest tvilsom vekt
Skrevet

Dette var den flåsete standardkommentaren, til folk som ikke har stiftet bekjentskap med en grundig horoskop, og har sine eneste astrologiske kunnskaper fra ukebladene.

Mener du at stjerner og sånt påvirker personligheten vår? At om en unge blir født to måneder for sent og får et annet stjernetetgn så blir det et helt annet menneske??

Hvordan skal det kunne påvirke oss?

Gjest Pricilla
Skrevet

Hvordan er skytter?

Jeg ble nysgjerrig nå.

Drømmer mye, veldig optimister, rastløse, litt svimete.

Samboern min har ideer om ditt og datt som er så urealistiske at jeg får fantt.. men sier jo ikke det til han, det blir bare ikke noe av. : )

Broren min skal også kjøpe ditt og datt, ordne det og det på hytta.-. Blir så fint så, han er blakk men "det ordner seg" sier han (er også fast frase fra sambis selv om alt er på trynet).. Snille, men kan ofte prate før de tenker og såre uten å mene det.

De er også litt stae, påstålige, stolte. Liker ikke å ta feil. Følsomme.

Sånn er i hvert fall de jeg kjenner...

Skrevet

Samboern min har ideer om ditt og datt som er så urealistiske at jeg får fantt.. men sier jo ikke det til han, det blir bare ikke noe av. : )

Broren min skal også kjøpe ditt og datt, ordne det og det på hytta.-. Blir så fint så, han er blakk men "det ordner seg" sier han (er også fast frase fra sambis selv om alt er på trynet).. Snille, men kan ofte prate før de tenker og såre uten å mene det.

Hm.... er jo en del her som stemmer da.

Men svimete??!??

Pøh!

Annonse

Gjest soldier
Skrevet

Men hvorfor driver folk og fjaser om at tyrer er sånn og sånn og passer så bra med skytter osv?

Og hvordan skal nå egentlig når på året vi er født spille inne på personligheten vår?

De som prater slik, har stort sett bare skaffet seg kunnskap via ukebladene.

Litt mer pekepinn får man hvis man skiller tegngruppene:

Ild: Vær, Løve og Skytte

Jord: Tyr, Jomfru og Steinbukk

Vann: Kreps, Skorpion og Fisk

Luft: Tvilling, Vekt og Vannmann

Det sies ofte at Ild og Vann passer dårlig sammen, likeledes Luft og Jord.

Forøvrig bygger astrologien på de energier som påvirker fødselstidspunkt/sted.

De fleste er skeptiske til astrologien, helt til de har fått stilt et nøyaktig og omfattende horoskop av en anerkjent astrolog.

Skrevet

Men ting ordner seg da alltid, gjør de ikke det?

Seriøst.

Gjest skalinka
Skrevet

De som prater slik, har stort sett bare skaffet seg kunnskap via ukebladene.

Litt mer pekepinn får man hvis man skiller tegngruppene:

Ild: Vær, Løve og Skytte

Jord: Tyr, Jomfru og Steinbukk

Vann: Kreps, Skorpion og Fisk

Luft: Tvilling, Vekt og Vannmann

Det sies ofte at Ild og Vann passer dårlig sammen, likeledes Luft og Jord.

Forøvrig bygger astrologien på de energier som påvirker fødselstidspunkt/sted.

De fleste er skeptiske til astrologien, helt til de har fått stilt et nøyaktig og omfattende horoskop av en anerkjent astrolog.

Ja, altså, noen går jo rundt og tror på gud, så det overasker meg jo ikke at folk også kan tro på stjernetegn og energier som gjør alle folk som fødes samtidig like? hehe

Gjest Daisy
Skrevet

Jeg tror ikke blindt på det, men det er jo morsomt. Mye av ting som har blitt sagt stemmer, mye ikke.

Gjest Pricilla
Skrevet

Noe av det som står generelt om stjernetegn stemmer, men har man tidsounkt osv. får man et horoskop som er for bare DEG, og ikke jomfuer generelt...

Det som står generelt stemmer så klart ikke for alle.. Men i den boka jeg leste om par og hvordan det var i forhold med tyr/skytt stemte veldig overraskende bra for forholdet mitt i hvert fall.. Det sto at tyr/skytt ikke var veldig bra match. Men man må jo så klart basere forholdet på noe mer enn horoskop. På en skala fra 1 - 3 så fikk vi 2.. men vi overlever da.. : ) selv om vi er forskjllige på mange måter. Kan bare være et problem at begge er like stae.. : )

Gjest erwin
Skrevet

Mener du at stjerner og sånt påvirker personligheten vår? At om en unge blir født to måneder for sent og får et annet stjernetetgn så blir det et helt annet menneske??

Hvordan skal det kunne påvirke oss?

At vi påvirkes av energier, er ikke så veldig sensasjonelt.

Blir noen født "to måneder for sent"??? *ler*

Svaret på ditt spørsmål, er at det ER forskjell på noen som er født i krepsen og jomfruens tegn(altså to måneders forskjell)

Gjest Daisy
Skrevet

Kan du stille et komplett for meg? Hvis jeg forteller deg når og hvor jeg er født?

Eller er det veldig tidkrevende?

*smiiiil*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...