Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest lille_trille

hei!!

har spiseforstyrrelser og har spist noe lite (sunt)i forhold til trening og jeg ser at jeg er blitt svært tynn i ben/rompe og hofter...så jeg vil gjerne legge på meg der, men ikke på magen( er ikke sååå tynn der)og lurte på om jeg bare skal fortsette å spise sunt men bare mere, slik at jeg blir mett?eller skal jeg øse på med fett og snop?

jeg sliter-det er vanskelig å legge på seg når jeg egentlig tenker slankmat hele tiden...men jeg skal nå prøve...om jeg da ikke blir fete i magen..da får jeg bare slanke meg videre..

håper på svar..dette er veldig viktig for meg!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14824-for-tynn-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lille_trille

Det lar seg ikke gjøre å slanke magen så den blir flat. Den må trenes flat. Spis mere og begynn å trene. Sit-ups er fine for magen.

hei!!

jeg vet jeg må trene og det er det jeggjør, nesten hver dag..har tenkt å trappe ned der og, men tror du at jeg legger p¨meg på magen om jeg trenr situps hver dag?? kan magen bli stor og bulete pga altfor store magemuskler?som feks noen lår blir når man bare trener de?

takk for at du svarte!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14824-for-tynn-n%C3%A5/#findComment-70329
Del på andre sider

hei!!

jeg vet jeg må trene og det er det jeggjør, nesten hver dag..har tenkt å trappe ned der og, men tror du at jeg legger p¨meg på magen om jeg trenr situps hver dag?? kan magen bli stor og bulete pga altfor store magemuskler?som feks noen lår blir når man bare trener de?

takk for at du svarte!!

Når man har spiseforstyrrelse, å prøve å legge på seg, det går desverre fett til de meste uønskelig steder, først til magen faktisk.

det er fakta!!!!

Been there, vet det...

Først fordi når man spiser mye mindre mengde mat for et stund, magesekken krymper, og når man begynner spiser litt mer, kroppen blir helt sprø, magen blir oppblåst, og kroppen som har sultet hele tiden, tenke "hei, det kommer mat, jeg skal spare, fordi jeg vet ikke om jeg får mer mat etterpå".

Det er en vanlig kroppsreaksjon.

Men hvis du spiser normalt for en lenge period, kroppen venner seg, og fett i magen går vekk, det jevner mer utover kropp.

Du burde trene, fordi det øker forbrenning, og forbrenning gå på sparepluss når man spiser mindre!

hilsen,

en som har vært der...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14824-for-tynn-n%C3%A5/#findComment-70533
Del på andre sider

Christine Helle, Ernæringsfysiolog

Hei

Det høres ut som du helt klart bør legge på deg noen kilo. For at du skal gå opp i vekt må du innta mer kalorier enn du forbruker. Dette ekstra kaloriinntaket bør komme fra sunn og næringsrik mat, ikke fra snop og fet mat. Når du øker kaloriinntaket ditt med sunn mat, vil du ikke bli fet på magen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14824-for-tynn-n%C3%A5/#findComment-71487
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Når man har spiseforstyrrelse, å prøve å legge på seg, det går desverre fett til de meste uønskelig steder, først til magen faktisk.

det er fakta!!!!

Been there, vet det...

Først fordi når man spiser mye mindre mengde mat for et stund, magesekken krymper, og når man begynner spiser litt mer, kroppen blir helt sprø, magen blir oppblåst, og kroppen som har sultet hele tiden, tenke "hei, det kommer mat, jeg skal spare, fordi jeg vet ikke om jeg får mer mat etterpå".

Det er en vanlig kroppsreaksjon.

Men hvis du spiser normalt for en lenge period, kroppen venner seg, og fett i magen går vekk, det jevner mer utover kropp.

Du burde trene, fordi det øker forbrenning, og forbrenning gå på sparepluss når man spiser mindre!

hilsen,

en som har vært der...

Jeg har selv en gang tatt av mange kilo selv om det ikke var nødvendig, da fikk jeg beskjed fra venner og kjæreste at det ikke er noe fint i det hele tatt å være for tynn, det som er fint er en veltrent kropp og det får man ved å spise sunt å trene regelmessig, so what om magen for en periode er litt stor mens du legger på deg..så lenge du fortsetter å trene vil den aldri se tjukk ut...husk det er ikke sunt for hjerte å slanke seg såå veldig, dette må du jobbe med for å komme deg ut av...kanskje gå til psykolog..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/14824-for-tynn-n%C3%A5/#findComment-80242
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...