Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En ting til.

Hvor har det fra at han reddet 2-åringen min mens jeg satt på dass?

Nå blander du nok litt ja.

Riktignok reddet de et annet barn som tok turen over dit.

Jeg siterer:

"Svømmebassenget ti naboen.

Hva gjør man når naboen ikke vil dekke til bassenget sitt?

Det står åpent hele tiden, også når de reiser bort. Skulle vel ikke være så vanskelig å dra trekket over.

Har snakket med dem om dette, men får bare til svar at det er mitt ansvar og passe på ungene mine.

Selvsagt er det det. Men her om dagen, kom de til meg med 2-åringen min. Hun har sett sitt snitt til å stikke av, mens jeg var på do, og verandadøren sto åpen.Hun sto visst ved bassengkanten. Jeg var sikker på at hun var i 2. etg, med de eldre søskenene.

Naboene ble irritert, men har de ikke et ansvar de også? Finnes det ikke regler på slikt?"

Enten har du dårlig hukommelse, eller så er du full av møl.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for svar skorpionfisken.

Akkurat det jeg trengte.

Skulle gjerne hatt tak i den avisen også jeg. Vet du hvor jeg kan henvende meg?

http://www.nordlys.no/

Se kontaktinfo aller nederst på siden.

skorpionfisken
Skrevet

Takk for svar skorpionfisken.

Akkurat det jeg trengte.

Skulle gjerne hatt tak i den avisen også jeg. Vet du hvor jeg kan henvende meg?

De har den på alle narvesenkjosker. Boligbilaget for 3. juni.

Eller på www.nordlys.no

mail dem og be om bilaget...

mil1365380270
Skrevet

Ja det er meg,men det er etter å ha blitt truet med det ene og det andre i flere år.

Så det var en søt deilig hevn skal jeg innrømme.

Har aldri forventet å bli invitert på kaffe,har ikke lyst heller. Disse er en generasjon eldre enn oss,høyt på strå, og har terorisert nabolaget sitt i flere år.

Ikke bare oss.

Vi har sittet på veranden deres å fulgt med på at de andre naboene har sopt møkk til hverandre frem og tilbake, frem og tilbake.

Det som er mest skremmende med dette her er at det er de som er på toppen av norsk næringsliv som oppfører seg slik.

I går fikk vi høre at vi var lutfattig,fikk ikke til noen ting, var et null,spylt på med hageslange,han skulle saksøke oss og det skulle koste oss dyrt,og det hadde ikke vi råd til og bla bla bla.

Men det har vi,og jeg tror han skal få seg en liten overraskelse nå.

Jeg tror du skulle ha opplevd disse menneskene selv,før du skjønner hva jeg mener.

De tror de skal bestemme over hele verden,det er intrykket vi får.

Det er ikke jeg som er oppvokst med at man skal kommunisere gjennom rettsapparatet.

Loven er klar: I et basseng med mer enn 20 centimeters vanndybde kreves det 1,5 meter høyt gjerde og låst port, eller overtrekk som hindrer at barn kan falle i vannet uten tilsyn. Det er eieren som står strafferettslig ansvarlig for at bassenget er sikret.

Skrevet

Jeg siterer:

"Svømmebassenget ti naboen.

Hva gjør man når naboen ikke vil dekke til bassenget sitt?

Det står åpent hele tiden, også når de reiser bort. Skulle vel ikke være så vanskelig å dra trekket over.

Har snakket med dem om dette, men får bare til svar at det er mitt ansvar og passe på ungene mine.

Selvsagt er det det. Men her om dagen, kom de til meg med 2-åringen min. Hun har sett sitt snitt til å stikke av, mens jeg var på do, og verandadøren sto åpen.Hun sto visst ved bassengkanten. Jeg var sikker på at hun var i 2. etg, med de eldre søskenene.

Naboene ble irritert, men har de ikke et ansvar de også? Finnes det ikke regler på slikt?"

Enten har du dårlig hukommelse, eller så er du full av møl.

Det er riktig,men jeg trodde du mente hun som plumpet uti.

Tror ikke det har noen hensikt å diskutere videre med deg viktigheten av å dekke til et basseng.

For der har vi tydeligvis så forskjellige meninger,og den diskusjonen er jeg ferdig med og saken er avgjort.

Skrevet

Loven er klar: I et basseng med mer enn 20 centimeters vanndybde kreves det 1,5 meter høyt gjerde og låst port, eller overtrekk som hindrer at barn kan falle i vannet uten tilsyn. Det er eieren som står strafferettslig ansvarlig for at bassenget er sikret.

Ja, og dette var en sak vi hadde i fjor.

Politiet reagerte raskt,og naboen ble tvunget til å dekke bassenget.

Jeg har ikke tenkt å forlange at de må ha gjerde irundt.

mil1365380270
Skrevet

Ja, og dette var en sak vi hadde i fjor.

Politiet reagerte raskt,og naboen ble tvunget til å dekke bassenget.

Jeg har ikke tenkt å forlange at de må ha gjerde irundt.

Bare så det sto der, så da slang jeg det med :-)

Skrevet

Bare så det sto der, så da slang jeg det med :-)

Helt o.k.

Skrevet

Det er riktig,men jeg trodde du mente hun som plumpet uti.

Tror ikke det har noen hensikt å diskutere videre med deg viktigheten av å dekke til et basseng.

For der har vi tydeligvis så forskjellige meninger,og den diskusjonen er jeg ferdig med og saken er avgjort.

Det er greit nok, men det setter jo dette hekkinnlegget ditt i et litt annet lys. Med at gubben din pent å pyntelig banker på hos naboen, og ikke blir tatt i mot med åpne armer. Du har hatt såpass mange innlegg om den jævla nabo'n, så jeg lurer innerst inne på hvem det egentlig er som driver med feanskap?

Skrevet

Det er greit nok, men det setter jo dette hekkinnlegget ditt i et litt annet lys. Med at gubben din pent å pyntelig banker på hos naboen, og ikke blir tatt i mot med åpne armer. Du har hatt såpass mange innlegg om den jævla nabo'n, så jeg lurer innerst inne på hvem det egentlig er som driver med feanskap?

Jeg vet ikke hva du er ute etter jeg nick, eller hva som gjør deg så forbanna.

Men antar at det kan ha noe med at du muligens har et svømmebasseng.

Ikke vet jeg, men du må gjerne bare forsette med å banne og sverte for min del.

Skrevet

Jeg vet ikke hva du er ute etter jeg nick, eller hva som gjør deg så forbanna.

Men antar at det kan ha noe med at du muligens har et svømmebasseng.

Ikke vet jeg, men du må gjerne bare forsette med å banne og sverte for min del.

Du høres litt defensiv ut? Den jævla nabon er en sang, og faenskap er knapt nok verdig å kalle bannskap.

Jeg tror jeg traff veldig nær innertieren.

Skrevet

Du høres litt defensiv ut? Den jævla nabon er en sang, og faenskap er knapt nok verdig å kalle bannskap.

Jeg tror jeg traff veldig nær innertieren.

O.key da så sier vi det slik.

Gjest Den opprinnelige m&m
Skrevet

For et par år siden var det rettsak mellom to naboer på Bygdøy ang. en Tuja-hekk. Det endte med at de måtte klippe den ned til en viss høyde, husker ikke hvor høyt. Men kanskje du finner noe referert fra saken hvis du søker på Aftenposten e.l.

Skrevet

For et par år siden var det rettsak mellom to naboer på Bygdøy ang. en Tuja-hekk. Det endte med at de måtte klippe den ned til en viss høyde, husker ikke hvor høyt. Men kanskje du finner noe referert fra saken hvis du søker på Aftenposten e.l.

Takk for svar.

Pussig at du skulle nevne akkurat den saken,for den har advokaten vår tenkt å sende til naboen.Den hekken måtte ned til 1.8 meter.Det er akkurat samme problemet vi har,at hekken dekker hele vinduet.

Vi skal prøve å få med naboen på en megling først,og håper det løser seg.Men kjenner jeg naboen rett så er han beinhard,og da

blir det desverre rettsak.Vi har tenkt å godta en høyde på 2.5.meter.Noe lavere er ikke nødvendig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...