Gå til innhold

Til Tyskland, hva er lurt å kjøpe?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg pleier å handle med ymse Maggi fix produkter. Billig og større utvalg enn her. Besøk en Schlecker-butikk og hamstre badeskum mm. Godteri, sjokolade er mye billigere enn her samt alkohol, da. Mye godt øl i Tyskland.

Klær, sko olign. er dyrere eller samme pris som her.

fru Burlefot

Veldig mange elektroniske artikler er billigere i Tyskland enn i Norge. Så hvis du har planer om å skaffe deg digitalt kamera, for eksempel, så er det en god ide å oppsøke Mediamarkt eller Saturn (tilsvarende til Elkjøp ol hjemme).

Ellers er sjokolade, alkohol og kosmetikkartikler mye rimeligere enn i Norge.

Og bøker, dersom du leser tysk ;-)

Gjest papirtiger

Veldig mange elektroniske artikler er billigere i Tyskland enn i Norge. Så hvis du har planer om å skaffe deg digitalt kamera, for eksempel, så er det en god ide å oppsøke Mediamarkt eller Saturn (tilsvarende til Elkjøp ol hjemme).

Ellers er sjokolade, alkohol og kosmetikkartikler mye rimeligere enn i Norge.

Og bøker, dersom du leser tysk ;-)

Har litt motsatt erfaring, bøker er kjempedyrt i Tyskland.

fru Burlefot

Har litt motsatt erfaring, bøker er kjempedyrt i Tyskland.

Billigere enn i Norge, i alle fall.

Pocket koster fra 7 til 10 euro, nye hardcover ca 25 euro.

I Norge koster da en pocket 98 og nye hardcover fra 299 til 399? Eller tar jeg feil?

Dette gjelder da altså skjønnlitteratur, på fagbøker vet jeg ikke hvordan prisene ligger.

Importerte engelskspråklige bøker koster omtrent det samme som i Norge, vanligvis like under norsk pris.

Annonse

Gjest papirtiger

Billigere enn i Norge, i alle fall.

Pocket koster fra 7 til 10 euro, nye hardcover ca 25 euro.

I Norge koster da en pocket 98 og nye hardcover fra 299 til 399? Eller tar jeg feil?

Dette gjelder da altså skjønnlitteratur, på fagbøker vet jeg ikke hvordan prisene ligger.

Importerte engelskspråklige bøker koster omtrent det samme som i Norge, vanligvis like under norsk pris.

Jeg synes ikke skjønnlitteratur er billigere i Tyskland heller. Fagbøker vet jeg ikke.

fru Burlefot

Jeg synes ikke skjønnlitteratur er billigere i Tyskland heller. Fagbøker vet jeg ikke.

Neivel.

Jeg skrev jo prisene både i Tyskland og Norge i innlegget mitt, og prisene i Tyskland er nå en gang lavere.

Men hvis du ikke synes at det er billigere.... så synes du ikke det :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...