Gå til innhold

Åssen finne ut blodtypen min!


Gjest Sunn, sunnere, sunnest

Anbefalte innlegg

Gjest Sunn, sunnere, sunnest

Det var en overskrift i en av tabloidavisene for noen år siden at mygg tiltrekkes av "sexy" mennesker, altså at de gikk etter noen spesielle hormoner i kroppen. Men man skal vel ta det med en klype salt ;) Tror neppe myggen bryr seg om blodtypen, men det kan kanskje være noe i den søtt/surt-teorien?

Får håpe de på lab'en gidder å sjekke blodtypen samtidig som de sjekker om du har jernmangel, da..dyrt blir det jo uansett :/ Men om blodtypedietten faktisk funker, så er det jo en investering :)

Den gjør visst det sier de som har prøvd den... ogdu jeg har lest det samme om Vepsen... og den ELSKER meg... ;)

Og for å si det mildt så har jeg sett endel usexye mennesker med hauger av myggstikk;) så DET tar jeg ikke så tungt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche

    6

  • fresja

    4

  • skorpionfisken

    4

Populære dager

Han var inn å kikka skjønner du, og siden jeg er så gammel *S* (ikke sååå gammel) så har de ikke de opplysningene inne... om jeg da ikke har barn.... Må jeg virkelig få et for å få vite det;)

Du kan jo forsøke :-).

Men jeg vet ikke blodtypen min, selv om jeg har født. Jeg glemte å tyvtitte i papirene jeg hadde med meg fra en lege til en annen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche

- Følgende personer skal IKKE gi blod:

1. Menn som har eller har hatt seksuell kontakt med andre menn.

2. Personer som bruker eller har brukt narkotiske midler eller dopingmidler.

3. Prostituerte og tidligere prostituerte.

4. Kvinner som har eller har hatt seksuell kontakt med personer i gruppe 1.

5. Personer som har eller har hatt seksuell kontakt med en person med AIDS eller hepatitt (gulsott), eller med person som har hatt positiv test relatert til disse sykdommene.

- Følgende personer skal avstå fra blodgivning i 12 måneder:

6. Personer som har hatt ny seksualpartner.

7. Personer som har eller har hatt seksuell kontakt med blødere som har vært behandlet med blodprodukter.

8. Personer som har eller har hatt seksuell kontakt med person i gruppe 2 eller 3.

Så viss man har hatt sex med en rusmisbruker så er det utelukket å gi blod?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunn, sunnere, sunnest

Ser ikke ut til at AB0 finnes. Vi har disse:

A 49 %

O 39 %

B 8 %

AB 4 %

Dessuten er 85% av oss Rh+, 15% er Rh-.

Jeg vet jeg er minus, for det sa mamma engang at vi alle var... det husker jeg.... men ikke åssen type... typisk meg det da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Calóni

Den gjør visst det sier de som har prøvd den... ogdu jeg har lest det samme om Vepsen... og den ELSKER meg... ;)

Og for å si det mildt så har jeg sett endel usexye mennesker med hauger av myggstikk;) så DET tar jeg ikke så tungt:)

Hehe...ja, det var vel mer snakk om noen hormoner inne i kroppen enn den ytre formen for "sexy". Jeg tror jammen ikke jeg fikk et eneste myggstikk i fjor sommer...på tide å få seg et sexliv, kanskje? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Menst jeg venter på sommeren

Så viss man har hatt sex med en rusmisbruker så er det utelukket å gi blod?

Om man har sex med en rusmisbruker som er sprøytenarkoman (fare for hepatitt, hiv osv

Tror jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sunn, sunnere, sunnest

Hehe...ja, det var vel mer snakk om noen hormoner inne i kroppen enn den ytre formen for "sexy". Jeg tror jammen ikke jeg fikk et eneste myggstikk i fjor sommer...på tide å få seg et sexliv, kanskje? ;)

Hehe... om du ser det på den måten så... så burde jeg hatt noen myggestikk i løpet av livet... men nå er butikken stengt foreløpig*S* så det kan jo være det da....

Men du, ikke ET enste ET på 29 år... er ikke det bra da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skorpionfisken

Min mor hadde AB- og min far hadde O om jeg ikke husker feil... dessuten så lever ikke de lenger så det er litt vanskeligt å spørr dem.

Dessuten arver man bare ene og ikke begge... eller gjør man det, da har jeg ABO- og det finnes vel ikke...?

Man arver en fra hver.

Man er enten

OO = O

AA = A

AO = A

BB = B

BO = B

AB = AB

Hvis din Mor er AB og din far er 0 får du enten en A eller en B fra din mor og en O fra din far.

Da er du enten AO = A som er mest sannsynlig (det er flere som har A enn B) eller B0 = B.

Du er altså kommet så langt til at du vet at du ikke er AB eller O, det står mellom A eller B. Så vet du fra tidligere (som din mor sa) at du er rhesus minus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Calóni

Hehe... om du ser det på den måten så... så burde jeg hatt noen myggestikk i løpet av livet... men nå er butikken stengt foreløpig*S* så det kan jo være det da....

Men du, ikke ET enste ET på 29 år... er ikke det bra da?

Det er jo nærmest imponerende. Lukter du vondt, kanskje? ;) Ev. er du bare ekstremt tykkhudet. Men jeg ser du har fått et godt svar fra skorpionfisken her, så da er du iallfall -litt- lenger på vei mot å finne riktig blodtype!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skorpionfisken

Hehe... om du ser det på den måten så... så burde jeg hatt noen myggestikk i løpet av livet... men nå er butikken stengt foreløpig*S* så det kan jo være det da....

Men du, ikke ET enste ET på 29 år... er ikke det bra da?

Bra?

Det må jo være utrolig deilig.

På meg er de som sugd til en magnet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche

Om man har sex med en rusmisbruker som er sprøytenarkoman (fare for hepatitt, hiv osv

Tror jeg....

Ok. Men det er veldig lenge siden og ham var ikke sprøytenarkoman heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest epletre

Da jeg gikk helse- og sosial fikk vi noen engangstester hvor vi fant ut hva vi var. Tror de selger disse engangstestene paa apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche

Du kan jo forsøke :-).

Men jeg vet ikke blodtypen min, selv om jeg har født. Jeg glemte å tyvtitte i papirene jeg hadde med meg fra en lege til en annen!

Synes det er rart at dere ikke vet blodtypen deres. Det kan komme til nytte engang. Jeg er B-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest epletre

Det var en overskrift i en av tabloidavisene for noen år siden at mygg tiltrekkes av "sexy" mennesker, altså at de gikk etter noen spesielle hormoner i kroppen. Men man skal vel ta det med en klype salt ;) Tror neppe myggen bryr seg om blodtypen, men det kan kanskje være noe i den søtt/surt-teorien?

Får håpe de på lab'en gidder å sjekke blodtypen samtidig som de sjekker om du har jernmangel, da..dyrt blir det jo uansett :/ Men om blodtypedietten faktisk funker, så er det jo en investering :)

Da er jeg skikkelig sexy:0) Myggen liker spesielt rumpa mi:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunn, sunnere, sunnest

Da jeg gikk helse- og sosial fikk vi noen engangstester hvor vi fant ut hva vi var. Tror de selger disse engangstestene paa apoteket.

:) Jippi.... DA går turen til apoteket i morgen.... så nå begynner jeg å lure på hvorfor jeg ikke gjorde dette før... at jeg tenkte meg tanken selv... hmmmm kansje noe i blodet mitt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest epletre

:) Jippi.... DA går turen til apoteket i morgen.... så nå begynner jeg å lure på hvorfor jeg ikke gjorde dette før... at jeg tenkte meg tanken selv... hmmmm kansje noe i blodet mitt;)

:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunn, sunnere, sunnest

Synes det er rart at dere ikke vet blodtypen deres. Det kan komme til nytte engang. Jeg er B-

Syntes du? Jeg har aldri blitt fortalt dette av noen lege, helsepersonell eller liknende...

Men så har jeg ikke vært mye på hverken sykehus eller på helsesenteret...(mega-angst for leger og sykepleiere)

Dessuten var jeg ikke mere enn 14 når mor og far døde...og tiden før de døde er litt defust for meg på mange måter, og jeg har faktisk ikke tenkt på det før nå... Har ikke hatt bruk for den! Ikke har jeg barn, ikke har jeg hatt behov for blodoverføring... ergo er man på min alder så finnes det ikke i papirene ( det sa legen til meg) om du da ikke har noe av det som står over her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...