Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom du lar være bare på trass, så er det barnslig.

Men det er da for pokker ikke trass å nekte å la seg diktere av "storebror"? Er det så vanskelig å se forskjellen?

"...................."

Gjest Big Mac
Skrevet

Men det er da for pokker ikke trass å nekte å la seg diktere av "storebror"? Er det så vanskelig å se forskjellen?

"...................."

Vanskelig og vanskelig, det var du selv som skrev dette:

"Nåja - om så veldig mange slutter å røyke p.g.a dette tviler jeg på. Og bra er det - man skal ikke bøye seg for overformynderi fra staten. "

Gjest osiris
Skrevet

Folk venner seg til det. Irland og British Columbia melder jo om økt besøk på puber og restauranter etter en liten periode. Forøvrig så heter det Tobakkskadeloven og ikke Røykeloven. Formålet med loven er å hindre tobakkskader.

Skrevet

"Nåja - om så veldig mange slutter å røyke p.g.a dette tviler jeg på. Og bra er det - man skal ikke bøye seg for overformynderi fra staten. "

Ja? Hva er poenget ditt, egentlig? Hva er det i det jeg skrev som har noe som helst med å la være å slutte av trass? Derimot sa jeg at det er bra at folk ikke slutter fordi noen eller noe ønsker å presse dem til det. Det er en fundamental forskjell her, noe som umulig kan være vanskelig å se.

".........................."

Gjest Big Mac
Skrevet

Den setningen du skrev kan lett tolkes som trass.

Om det ikke var ditt ønske, så greit nok.

Skrevet

Det problemet forsvinner når det blir forbudt å røyke utenfor også. :) Gleder meg!

Skrevet

Det problemet forsvinner når det blir forbudt å røyke utenfor også. :) Gleder meg!

Vel, hvis det er snakk om et forbud om å røyke innen 5 meter fra utgangsdøren, så skal jeg ikke si noe.

Hvis du imidlertid støtter en tanke om et røykeforbud utendørs i det hele tatt, så er det et brudd på både menneskerettighetene og en redrivning av demokratiet. Og åpnes det for slikt, så kan jeg garantere deg at man får et samfunn heller ikke du vil leve i. Men man må tenke for å forstå rekkevidden av dette.

"............................"

Skrevet

Vel, hvis det er snakk om et forbud om å røyke innen 5 meter fra utgangsdøren, så skal jeg ikke si noe.

Hvis du imidlertid støtter en tanke om et røykeforbud utendørs i det hele tatt, så er det et brudd på både menneskerettighetene og en redrivning av demokratiet. Og åpnes det for slikt, så kan jeg garantere deg at man får et samfunn heller ikke du vil leve i. Men man må tenke for å forstå rekkevidden av dette.

Jeg snakker om å røyke rett utenfor døren, der folk er nødt til å passree.

Skrevet

Jeg snakker om å røyke rett utenfor døren, der folk er nødt til å passree.

Jepp. Men det kan enkelt ordnes med et gjerde e.l rundt inngangen, hvor det ikke er lov å røyke innenfor.

Men så må man ærlig talt bruke huet litt også. Alergikere og sykelig fanatiske ikke-røykere har nå fått viljen sin med denne røykeloven. Går det ikke an å være fornøyd med det? Er det nødvendig å kjøre på med å forsøke å forfølge røykerne i alle andre sammenhenger også?

Hvor mye kan det plage vanlige folk å gå forbi noen som står på fortauet og røyker? Og da mener jeg PLAGER, og ikke irriterer. Man må kunne være voksen nok til å akseptere at ikke alt i verden kan være slik som en vil ha det. Passiv røyk utendørs innebærer en helserisiko som er så liten at det ikke er interessant i noen tilfeller. At det lukter vondt er overhodet ikke noe argument.

"........................."

Skrevet

Jepp. Men det kan enkelt ordnes med et gjerde e.l rundt inngangen, hvor det ikke er lov å røyke innenfor.

Men så må man ærlig talt bruke huet litt også. Alergikere og sykelig fanatiske ikke-røykere har nå fått viljen sin med denne røykeloven. Går det ikke an å være fornøyd med det? Er det nødvendig å kjøre på med å forsøke å forfølge røykerne i alle andre sammenhenger også?

Hvor mye kan det plage vanlige folk å gå forbi noen som står på fortauet og røyker? Og da mener jeg PLAGER, og ikke irriterer. Man må kunne være voksen nok til å akseptere at ikke alt i verden kan være slik som en vil ha det. Passiv røyk utendørs innebærer en helserisiko som er så liten at det ikke er interessant i noen tilfeller. At det lukter vondt er overhodet ikke noe argument.

"........................."

Godt du ser så nyansert på ting.

Skrevet

Godt du ser så nyansert på ting.

Du mener det er unyansert å være mot ekstremisme? Er det kanskje nyansert å være for å innskrenke individets frihet?

Skrevet

Du mener det er unyansert å være mot ekstremisme? Er det kanskje nyansert å være for å innskrenke individets frihet?

Du sier: "Alergikere og sykelig fanatiske ikke-røykere har nå fått viljen sin med denne røykeloven."

Du er ekstrem i din hets av ikke-røykere. Her er det snakk om individets rett til en røykfri arbeidsplass, men det spiller visst liten rolle for deg, for det betyr at du ikke lenger kan røyke hvor du vil.

Skrevet

Du sier: "Alergikere og sykelig fanatiske ikke-røykere har nå fått viljen sin med denne røykeloven."

Du er ekstrem i din hets av ikke-røykere. Her er det snakk om individets rett til en røykfri arbeidsplass, men det spiller visst liten rolle for deg, for det betyr at du ikke lenger kan røyke hvor du vil.

Jepp - jeg er nok ekstrem i min "hets" av fanatiske ikke-røykere. Men det er ene og alene p.g.a fanatismen "dere" utviser.

Selv røyker jeg ikke, så det har ingen direkte invirkning på meg. Men jeg synes det er et poeng å kunne se på ting litt mer analytisk enn å bare gå ut i fra sitt eget ego.

".........................."

Skrevet

Jeg røyker, men det bryr meg ikke et dugg å måtte røyke ute. De fleste venninnene mine er ikke-røykere, og når vi er ute sammen, tar vi i 99% av tilfellene røykfrie bordplasser likevel. Så det gjør meg ingenting.

Jeg er stort sett vant til å ta hensyn overalt, og røyker ute overalt uansett om det finnes røykerom o.l., for de er så stinne og forpestet at jeg føler at det stiger grå røyk fra håret og klærne når man går ut derfra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...