Gjest im Ausland Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 ..enn i Norge? Og da mener jeg selvsagt over lengre tid, ikke et år som au-pair eller som student for det er vel noe de fleste kan tenke seg. Er vi nordmenn så knyttet til Norge at det er vanskelig for oss å bosette oss et annet sted? Jeg har inntrykk av at de fleste nordmenn som bor i utlandet er fast bestemt på å flytte tilbake til Norge på sikt. Jeg bor selv i utlandet og har gjort det i 4 år. Gamle venner og familie spør meg med jevne mellomrom hvordan jeg orker å være borte fra Norge. Føler meg nesten mer norsk når jeg ikke bor i Norge jeg. Er du så bundet til Norge at du aldri ville bodd et annet sted?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Menst jeg venter på sommeren Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Kunne godt ha tenkt meg å flyttet til Irland, hvorfor det vet ikke jeg, bare har feelingen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snorkfrøken Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Er veldig bundet til både land og hjemby, men når barna er blitt stor må jeg prøve meg en tur til England/London. En weekendtur blir ikke nok til det jeg drømmer om, så det hadde vært kult å prøve et halvår eller noe sånt ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest moderjord Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Kunne godt ha tenkt meg å flyttet til Irland, hvorfor det vet ikke jeg, bare har feelingen... never , ever. Jeg er fast låst i Norge.. enda til langt mot nord, helt i finnmark. Vil aldri flytte fra gode gamle Norge:) vil ikke engang dra på ferie ut av Norge.. hehe så fast er jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wellwell Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 never , ever. Jeg er fast låst i Norge.. enda til langt mot nord, helt i finnmark. Vil aldri flytte fra gode gamle Norge:) vil ikke engang dra på ferie ut av Norge.. hehe så fast er jeg. Hmm, DET er jo nesten litt tragisk da...? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest epletre Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Jeg har bodd i USA i nesten ett aar naa, men gleder meg ihjel til aa reise hjem! Tviler paa at jeg kunne flyttet fra Norge og hjembyen min for aa bosette meg i ett annet land. 6 mnd til Australia blir det nok, men det er alt! Borte bra, hjemme BEST! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LucySky Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Hmm, DET er jo nesten litt tragisk da...? Kunne ikke tenke meg å bo LEEENGE borte fra Norge. Men litt sånn kort, halvt år til tre, Irland, England, Italia, Spania (nord, ikke solkysten). Pyse med de varme landene. No India for me. Nei, nå veit jeg: Hebridene! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Kunne ikke tenke meg å bo LEEENGE borte fra Norge. Men litt sånn kort, halvt år til tre, Irland, England, Italia, Spania (nord, ikke solkysten). Pyse med de varme landene. No India for me. Nei, nå veit jeg: Hebridene! Jepp, Nord Irland 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laguna1365380434 Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Jeg har veldig lyst til å flytte litt på meg.. Aller mest har jeg lyst til å bo mer i USA.sammen med brutter og kompiser der, men andre steder hadde også vært morro..:-) Men på den annen side jeg har ikke lyst til å forlate katt&kjæresten..(en gang til..) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bebba Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 er ikke norsk........så jeg bor i et annet land. Ja jeg kan godt tenke meg å flytte til USA hvor jeg har bodd et år før, ellers kan jeg godt tenke meg å prøve mange land for en kort periode. Har bodd i fire land i kortere og lengere periode. Kunne aldri tenke meg å flytte for godt til et land jeg ikke hadde prøvd å bo i før. Flytter egentlig aldri med den tankegangen at her blir jeg resten av livet. Jeg er og blir en vandrer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest moderjord Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Hmm, DET er jo nesten litt tragisk da...? hva er så tragisk med det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Jeg har bodd 20 år i utlandet (Latin-Amerika, Afrika, Europa), og det er nærmest tilfeldig at jeg bor i Norge nå. Jeg kunne godt tenke meg å bo enten i Asia, eller Latin-Amerika; hvis jeg skulle bo i Europa ville jeg valgt Frankrike eller Spania. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rusle Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 "Er du så bundet til Norge at du aldri ville bodd et annet sted??" Hvis du mener for resten av livet, er svaret ja. Men det er flere land jeg kunne tenke meg å bo 2-3 år eller mer. F.eks Italia. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
crf Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Jeg bor i Danmark nå, skal bo her i 3 og et halvt år til i forbindelse med studie. Liker meg veldig godt her, og ser det på som en god erfaring å bo i et annet land, oppleve en annen kultur (tro meg, det er faktisk ganske store kulturforskjeller mellom Norge og Danmark, selv om vi er "naboer") og møte nye mennesker. Men jeg skal hjem til Norge den dagen min utdannelse er ferdig, er patriot til de grader Også er jeg ekstremt knyttet til min hjemby. Så borte bra, men hjemme aller best! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soria Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Jeg vil nå helst bo her jeg bor jeg. Jeg stortrives her selv om været kunne vært bedre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
astridny Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Da måtte det ha blitt USA. Helst Texas. Men jeg har nok ikke villet bodd der hele livet mitt. Det er jo i Norge familien min bor. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monass Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Har bodd 4 år i Tyskland og trivdes bra, men dette var før verden var så liten som idag.. Ingen internett, hadde ingen tilgang på norske aviser/blader (hadde ingen abo), ingen nordmenn i nærheten... og dette var med på å danne et savn til det norske og Nordmannen. Jeg trives godt i Norge med 4 tydelige årstider og med naturen vi har. Nordmenn som er seg selv nærmest og den nasjonalfølelsen vi har, kan gi vond smak i munnen innimellom. Men... blir nok boende her :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jeg velger å bli her Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Da måtte det blitt sverige. Tror det er mest likt norge. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gardina1365380627 Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Da måtte det blitt sverige. Tror det er mest likt norge. har flyttet fra norge,og til sverige,det er likt som norge men,ikke like dyrt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livia Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Ja, absolutt ! Jeg vil gjerne bosette meg i min manns fødeby (og land). Men der er det så vanskelig å få jobb. Så slike ønsker har jo også en økonomisk side det ikke alltid er så lett å løse. Jeg har bodd til sammen 5 år i Belgia og Tyrkia de siste årene. Nå er jeg på vei til til Japan for noen år. Men det er Istanbul som er drømmen min.... 'sukk' Men det kan hende jeg vil lengte mer hjem når datteren min vokser til og hun kanskje ikke blir så veldig "norsk". Eller dersom min mor blir gammel og syk trenger meg. Jeg vet ikke. Men akkurat nå gjør det meg ingenting å bo utenlands. Jeg savner sjelden Norge, men det er selvfølgelig stor stas å være hjemme på ferie og gjøre maratonløp mellom venner og familie. Nomadehilsen, 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.