Gå til innhold

vektreduksjon ved kondisjon og styrke

Anbefalte innlegg

Gjest litt fortvilt jente

hei. jeg har trent en go del vekter i det siste å resultatet ble jo selvfølgelig at jeg ble breere, slik at nå passer jeg ikke buksene som jeg passet før. målet mitt var jo å få en spenstigere kropp, samt slankere.

derfor trener jeg ikke så mye vekter lengre. jeg satser mer på kondisjon og mageøvelser.

jeg så på TV, hvor det var en treningsinstruktør han sa følgende "om du skal få en mindre rumpe, ikke stepp hardt på steppen. men sakte. om du skal få mindre lår, ikke jogg hardt. jogg rolig eller gå". kan dette stemme?

hilsen litt fortvilt jente

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/149300-vektreduksjon-ved-kondisjon-og-styrke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest litt fortvilt jente

Du forbrenner kanskje mest fett ved moderat kondisjonstrening. Trener du styrke blir vel kroppen fastere. Men muskler forbrenner mer energi enn fett, så en kombinasjon av kondisjons- og styrketrening skulle vel ikke være så dumt?

nei ikke så dumt, men ikke for mye styrke.

Slik trener jeg.

Lett jogging på tredemølle i en halv time til 40 min, så sykling i 15 min.

Deretter trener jeg rygg,overarmer og bryst. Inn og utside av lår. fram og bakside av lår og rumpe.Bruker ikke så lang tid på dette,bare nok til at lår og armer blir fastere uten å øke i volum.

Pleier å gå raskt ned i vekt på denne måten.

Tror altså du må prioritere mer kondisjonstrening og mindre styrke + fornuftig kosthold.

Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...