Gå til innhold

en eggstokk


Gjest mezzo

Anbefalte innlegg

Hei doktor Moen.

For 14 mnd siden fjernet jeg min venstre eggstokk pga. tvillingsyste.

Nå vil jeg gjerne bli gravid, er 30 år.

Har prøvd i ca. 1/2 uten resultat.

Kan det at jeg bare har en eggstokk ha noen innvirkning på fruktbarheten? Tar det lenger tid å bli gravid med en eggstokk.

Jeg har regelmessig menstruasjon.Syklusen er alltid på 28-29 dager.

Er dette med regelmessighet en god indikator på at en har eggløsning, eller er det ikke sikkert at jeg har det?

Prøvde å teste med clearplan på de anbefalte dagene for min syklus. Men har ikke fått 2 blå streker. Jeg er redd jeg ikke har eggløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Svar til mezzo

Med så regelmessig syklus kan du regne med å ha eggløsning hver måned, uansett manglende utslag på testen. Du må regne med lett, men ikke så mye redusert mulighet for graviditet etter å ha fjernet en eggstokk. Er det ikke skjedd no på ett år, kan du få henvisning til gynekolog for utredning. Lykke til.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...