Gå til innhold

Sceneskrekk


jonak13

Anbefalte innlegg

se for deg forsamlingen i bare undertøyet. Det pleier å hjelpe for meg. Har desverre ikke peiling på medisiner på dette området

Ha ha den var ikke dum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • petriks

    6

  • Nils Håvard Dahl, psykiater

    2

  • Bugge1365380662

    2

  • jonak13

    2

Gjest odamor

Det første avsnittet er jeg helt enig i.

Grunnen til at jeg sammen ligner mitt tilfelle med jonak sitt,er bare fordi at jeg forholder meg KUN til det han skrev.

Og det han beskrev er helt likt slik jeg følte det selv, den gangen jeg skulle holde kurs.

Men jeg kan i ettertid si at det gjorde meg godt.

Jeg brukte ikke medisiner og det styrket selvfølelsen

Jo, jeg skjønner. Det er ikke alltid like lett å få fram følelser via ord.

Forstår også det kunne mestre en situasjon uten piller.

Men for noen er det en nødvendighet å kunne ty til dem av og til.

Det andre alternativet til piller er eksponeringsterapi. Det er nok de du mener er den beste måten å takle dette på.

Det å trene seg opp til å gjennomføre disse "opptredenene". Angsten minsker jo oftere en utsetter seg for disse.

Men..for noen gjør det situasjonen bare verre. En opplever at en ikke mestrer dette og blir mer og mer stresset og nervøs. Da er det neste stadiet å prøve ut piller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Jo, jeg skjønner. Det er ikke alltid like lett å få fram følelser via ord.

Forstår også det kunne mestre en situasjon uten piller.

Men for noen er det en nødvendighet å kunne ty til dem av og til.

Det andre alternativet til piller er eksponeringsterapi. Det er nok de du mener er den beste måten å takle dette på.

Det å trene seg opp til å gjennomføre disse "opptredenene". Angsten minsker jo oftere en utsetter seg for disse.

Men..for noen gjør det situasjonen bare verre. En opplever at en ikke mestrer dette og blir mer og mer stresset og nervøs. Da er det neste stadiet å prøve ut piller.

For å ikke nevne at mange opplever at hvis de bruker valium el på noen foredrag, så blir angsten mindre...nettopp fordi de føler at de mestrer situasjonen.

Det er greit å være klar over avhengighetsfaren, men det er ikke akkurat slik at legen gir deg en stor flaske med piller hvis du har sceneskrekk av og til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg skjønner. Det er ikke alltid like lett å få fram følelser via ord.

Forstår også det kunne mestre en situasjon uten piller.

Men for noen er det en nødvendighet å kunne ty til dem av og til.

Det andre alternativet til piller er eksponeringsterapi. Det er nok de du mener er den beste måten å takle dette på.

Det å trene seg opp til å gjennomføre disse "opptredenene". Angsten minsker jo oftere en utsetter seg for disse.

Men..for noen gjør det situasjonen bare verre. En opplever at en ikke mestrer dette og blir mer og mer stresset og nervøs. Da er det neste stadiet å prøve ut piller.

Men må man nødvendigvis kunne mestre alt da?

Kan man ikke i noen tilfeller si til seg at dette greier jeg ikke, dette får noen andre ta seg av hvis problemet med EN spesiell ting blir så stort.

Jeg snakker jo ikke om folk som ikke mestrer hverdagen sin her. Folk som får angst hvis de skal bevege seg utenfor døren,trenger hjelp. Det skjønner jo jeg også.

Men jeg forsto ikke slik at det var det som var tilfelle her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ikke nevne at mange opplever at hvis de bruker valium el på noen foredrag, så blir angsten mindre...nettopp fordi de føler at de mestrer situasjonen.

Det er greit å være klar over avhengighetsfaren, men det er ikke akkurat slik at legen gir deg en stor flaske med piller hvis du har sceneskrekk av og til..

Nei noen leger er flinke,og noen leger er alt for slepphendte.

Det er jo ikke uten grunn at pillemisbruket har blitt så stort.(Har du fått med deg det?) Det må være en årsak til det,og da er det jo tydelig at mange leger skriver ut resept uten grunn.

Ikke sant?

Jeg skjønner også at det i mange tilfeller er nødvendig,men nødvendigheten i dette i tilfellet ser jeg ikke.

Men nå er jeg ikke lege heller da,men synes bare det høres utrolig ut hvis det skal være så enkelt.

En pille,og vips så behøver man ikke å grue seg til noen lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei noen leger er flinke,og noen leger er alt for slepphendte.

Det er jo ikke uten grunn at pillemisbruket har blitt så stort.(Har du fått med deg det?) Det må være en årsak til det,og da er det jo tydelig at mange leger skriver ut resept uten grunn.

Ikke sant?

Jeg skjønner også at det i mange tilfeller er nødvendig,men nødvendigheten i dette i tilfellet ser jeg ikke.

Men nå er jeg ikke lege heller da,men synes bare det høres utrolig ut hvis det skal være så enkelt.

En pille,og vips så behøver man ikke å grue seg til noen lenger.

Årsaken til at legene er så slepphendte med piller, er at de ikke har tid til å sette seg inn i pasientens plager. Så det er mye raskere å skrive en resept og sende pasienten på dør og bli ferdig med det.

Så jeg er faktisk enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Årsaken til at legene er så slepphendte med piller, er at de ikke har tid til å sette seg inn i pasientens plager. Så det er mye raskere å skrive en resept og sende pasienten på dør og bli ferdig med det.

Så jeg er faktisk enig med deg.

Hyggelig at noen er enig med meg og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest odamor

Men må man nødvendigvis kunne mestre alt da?

Kan man ikke i noen tilfeller si til seg at dette greier jeg ikke, dette får noen andre ta seg av hvis problemet med EN spesiell ting blir så stort.

Jeg snakker jo ikke om folk som ikke mestrer hverdagen sin her. Folk som får angst hvis de skal bevege seg utenfor døren,trenger hjelp. Det skjønner jo jeg også.

Men jeg forsto ikke slik at det var det som var tilfelle her.

Nei, men i dette tilfelle (jonak13) tror jeg du har tatt feil. (men det blir selvfølgelig bare synsing)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest odamor

Årsaken til at legene er så slepphendte med piller, er at de ikke har tid til å sette seg inn i pasientens plager. Så det er mye raskere å skrive en resept og sende pasienten på dør og bli ferdig med det.

Så jeg er faktisk enig med deg.

Enig. Men det finnes også tilfeller der man går til lege og ikke blir forstått for sine problemer og må gå tomhendt hjem igjen.

Det er da man begynner å bli desperat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Nei noen leger er flinke,og noen leger er alt for slepphendte.

Det er jo ikke uten grunn at pillemisbruket har blitt så stort.(Har du fått med deg det?) Det må være en årsak til det,og da er det jo tydelig at mange leger skriver ut resept uten grunn.

Ikke sant?

Jeg skjønner også at det i mange tilfeller er nødvendig,men nødvendigheten i dette i tilfellet ser jeg ikke.

Men nå er jeg ikke lege heller da,men synes bare det høres utrolig ut hvis det skal være så enkelt.

En pille,og vips så behøver man ikke å grue seg til noen lenger.

Fint at du har en kampsak, men denne trådens innhold er ikke relevant for den saken.

Jeg har ingen tall på hvor mange som blir avhengige av medikamenter som følge av en valium ved store presentasjoner, men at det tallet er mikroskopisk, det er lite tvil om.

Du bagateliserer noe som er et stort problem for mange. Er det noe brukere ved dette forumet burde bli spart for så er det råd som "skjerp deg, så vanskelig er det ikke!"

Vil du diskutere overmedisinering, så gjør det i en annen tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Men det finnes også tilfeller der man går til lege og ikke blir forstått for sine problemer og må gå tomhendt hjem igjen.

Det er da man begynner å bli desperat.

Det er enda verre. Jeg skjønner godt at man blir desp da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men i dette tilfelle (jonak13) tror jeg du har tatt feil. (men det blir selvfølgelig bare synsing)

Ja det kan hende problemene er større enn det han beskrev her, men det var ikke det jeg svarte på.

Det blir i så fall bare gjetninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at du har en kampsak, men denne trådens innhold er ikke relevant for den saken.

Jeg har ingen tall på hvor mange som blir avhengige av medikamenter som følge av en valium ved store presentasjoner, men at det tallet er mikroskopisk, det er lite tvil om.

Du bagateliserer noe som er et stort problem for mange. Er det noe brukere ved dette forumet burde bli spart for så er det råd som "skjerp deg, så vanskelig er det ikke!"

Vil du diskutere overmedisinering, så gjør det i en annen tråd.

Nå må du gi deg.

Er det noe jeg absolutt ikke vil, så er det å såre folk med alvorlige psykiske problemer.

Prøv å søk på nicket mitt på psykiatri, så kan du se hvor lite jeg har svart på innlegg her inne.

Jeg har alt for stor respekt for de som virkelig sliter til at jeg gjør det, nettopp fordi jeg kommer til kort og vet ikke hva jeg skal svare. Føler meg hjelpeløs.Overlater det til de som kan svare bedre enn meg.

Akkurat dette innlegget tolket jeg tydeligvis annerledes enn mange andre, og det får jeg bare ta til etterretning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Guert

Nå ser jeg at NHD også anbefaler medisiner,så da er i grunnen uenig med han også da.

Da kunne jeg tydeligvis bare ha gått til han neste gang jeg skal på et foreldremøte,så hadde jeg fått medisiner tvert.

Grøss og gru.

Viss du gruer deg så fælt til foreldremøter så har du nok et større problem enn hva du prøver og skape inntrykk av her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du gruer deg så fælt til foreldremøter så har du nok et større problem enn hva du prøver og skape inntrykk av her.

He he,må le.

Heldigvis ikke så stort at jeg trenger beroligende.

Du mener jeg har et større problem enn hva jeg selv tror,og erfaring lærer mener jeg er syk i hodet.

Ja ja,kan hende dere har rett.Men jeg lever lykkelig uvitende om det,og jeg skynder meg å hoppe ut av dette forumet før jeg begynner å tro på det selv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bugge1365380662

Da har jeg også et psykisk problem.

Det er i grunnen det som overrasker meg mest nå.

Det finnes ikke et menneske som ikke av og til opplever problemer med sitt psykiske liv.Det høres unormalt ut det.Det betyr ikke at en er psykisk syk.Men alle står overfor utfordringer i løpet av livet med sitt indre psykiske liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke et menneske som ikke av og til opplever problemer med sitt psykiske liv.Det høres unormalt ut det.Det betyr ikke at en er psykisk syk.Men alle står overfor utfordringer i løpet av livet med sitt indre psykiske liv.

Enig i alt det du skriver her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du kjære Wita at alle som tar en beroligende i visse situasjoner er potensielle misbrukere?

Svaret er nei.

Måtte bare gi en ublåsning sier du.

Vi er da bare uenig.Gjør det noen ting da?

For det første:

Er det det ultimate tegn på psykisk lidelse å ta medisiner? Må man være helt grusomt syk for å benytte det? Du skriver i et innlegg lengre ned noe om at du ikke er så ille at du må ta medisiner. Derimot synes du det er helt greit å trekke deg fra situasjoner man ikke klarer.

Hvor mye hodepine må jeg ha før jeg kan ta en hodepinetablett? Er jeg frisk helt til det øyeblikket at jeg tar en tablett og så er jeg grusomt syk.

Er det lov å også lindre mildere grad av fysisk eller psykisk plage? Er det lov å lindre sporadsike tilfeller av psyksike plager med medisiner?

For det andre:

Du har funnet en måte å leve med dine fobier som du tilsynelatende er fornøyd med. Hvorfor er det så maktpåliggende at andre gjør det på nøyaktig sammen måten?

mvh

en nysgjerrig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første:

Er det det ultimate tegn på psykisk lidelse å ta medisiner? Må man være helt grusomt syk for å benytte det? Du skriver i et innlegg lengre ned noe om at du ikke er så ille at du må ta medisiner. Derimot synes du det er helt greit å trekke deg fra situasjoner man ikke klarer.

Hvor mye hodepine må jeg ha før jeg kan ta en hodepinetablett? Er jeg frisk helt til det øyeblikket at jeg tar en tablett og så er jeg grusomt syk.

Er det lov å også lindre mildere grad av fysisk eller psykisk plage? Er det lov å lindre sporadsike tilfeller av psyksike plager med medisiner?

For det andre:

Du har funnet en måte å leve med dine fobier som du tilsynelatende er fornøyd med. Hvorfor er det så maktpåliggende at andre gjør det på nøyaktig sammen måten?

mvh

en nysgjerrig

Jeg tror ikke det skulle være så vanskelig å forstå hva jeg mener ut i fra det jeg allerede har skrevet nå,så ser ikke noe grunn til å utbrodere dette videre,men får svare deg på et par ting som jeg tror du vet svaret på.

Er det det ultimate tegn på psykisk lidelse å ta medisiner?

Selvfølgelig ikke. Verden er ikke så sort/hvitt.

Jeg stiller bare spørsmålstegn hvor nødvendig det er i alle mulig sammenhenger.

line33 skrev et bra innlegg,som sier hva jeg også mener om den saken.

Hodepinetabletter tar man når man har hodepine.Enkelt og greit.

Å sammenligne det med å gru seg til noe,være nervøs i enkelte sammenhenger blir for dumt.Høres ut som du mener at vi bare skal være glad og fornøyd hele tiden,uten og tillate oss å ha negative følelser. Det er ikke slik vi mennesker er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hyggelig å se så mange engasjerte......

er ikke ute etter å få en resept på beroligende.

vil høre om noen har erfaring med de medisintypene jeg nevnte, VISKEN eller INDERAL.

Vil gjerne høre både positive og negative sider opp mot temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...