Jump to content
Sign in to follow this  
Guest lurer veldig

Dr. Moen: P-piller og oppkast - diare

Recommended Posts

Guest lurer veldig

Søndag kveld ved midnatt tok jeg p-pilen min som vanlig. Mandag kveld ca. kl 20 kastet jeg opp, og jeg kastet opp og hadde diarè helde kvelden og natten (til slutt var det tomt..kastet opp grønt - mest sannsynlig galle?). Jeg tok ikke p-pillen jeg skulle tatt ved midnatt mandag før klokka 9 tirsdags morgen i frykt for å kaste den opp.

Jeg bruker merket Trionetta, og grensen for hvos langt det kan gå mellom to piller er 36 timer, og mellom mine to var det 33 så det skulle gå bra.

Men jeg lurer likevel på om sikkerheten er nedsatt siden jeg kastet opp og hadde diarè?? Det gikk jo forholdsvis lang tid mellom jeg tok p-pillen og til jeg kastet opp/hadde diarè, men jeg vet ikke om det har noe å si..?

Jeg håper du kan gi meg svar på dette.

Vennlig hilsen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Svar til lurer veldig

Hvis man kaster opp eller har sterk diare innen to timer etter man har tatt pillen kan effekten svekkes, men det var jo gått mye lengre tid hos deg, så du må kunne føle deg trygg.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Artikler fra forsiden

×
×
  • Create New...