Gå til innhold

skatt i juni?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om rehabiliteringspengene er skattefrie i juni??

Fortsetter under...

dette er mitt nick
Skrevet

De er skattefrie i juni.

Hva med uføretrygd da? (varig ufør).

Gjest betaler man skatt
Skrevet

Betaler man skatt er det vel skattefritt i juni, slik det er for alle andre, tror jeg?

dette er mitt nick
Skrevet

Betaler man skatt er det vel skattefritt i juni, slik det er for alle andre, tror jeg?

Mener jeg har hørt at uføretrygd er skattefritt i desember. Men jeg er usikker ettersom jeg ikke har hatt denne ytelsen så lenge. Man har vel ikke skattefritt både i desember og juni?

Annonse

Gjest betaler man skatt
Skrevet

Mener jeg har hørt at uføretrygd er skattefritt i desember. Men jeg er usikker ettersom jeg ikke har hatt denne ytelsen så lenge. Man har vel ikke skattefritt både i desember og juni?

Det vet jeg ikke noe om dessverre.

Skrevet

det er vel halv skatt i desember?

Ellers vet jeg ikke noe spesifikt om uføre, da må vi nok rope på dorthe

Gjest Er ikke sikker, men håper...
Skrevet

De er skattefrie i juni.

Hei tiliti!

Er du 100 % sikker på dette?

Jeg har nemlig spurt noen andre, og de sier at det ikke er det!

mvh

dette er mitt nick
Skrevet

Hei tiliti!

mvh

Da må det isåfall være noe nytt, for jeg hadde rehab. i fjor, og de var ikke skattefrie i juni, bare halv skatt i desember.

Skrevet

Hei tiliti!

mvh

Baserte det på at jeg mottar attføringspenger og de er skattefrie i juni - og attføring/rehab er stort sett alltid likt.

Dessuten sto det på denne siden:

http://www.stavanger.kommune.no/publikum/tjeneste.nsf/0/f7f195d2ffeab85ac1256a02002f9f48?OpenDocument

Men jeg kan ikke garantere at det stemmer.

Attføring kan jeg iallefall garantere, siden jeg har vært på telefon med aetat om det.

Skrevet

Hei tiliti!

mvh

http://www.lovdata.no/for/sf/fd/td-19560914-9866-005.html#17

"4. Mottakere av rehabiliteringspenger etter folketrygdloven kapittel 10 og attføringspenger etter folketrygdloven kapittel 11 skal være fritatt for forskuddstrekk i juni måned (for rehabiliteringspenger) og for to 14-dagers perioder i juni måned (for attføringspenger)."

Annonse

Skrevet

Det trekkes vanlig skatt på uføretrygd i juni.

Skrevet

Uføretrygd er skattefri i desember.

Gjest Litt glad nå!
Skrevet

Jeg har fått rehab.penger i dag, så ikke ut som de hadde trukket ett øre i skatt gitt!

mvh

Gjest Takker så mye for svar
Skrevet

Det trekkes vanlig skatt på uføretrygd i juni.

Hva hvis man har midlertidig ufør...

Jeg fikk nemlig mer penger nå i juni enn det jeg fikk i mai

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...