slamp82 Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Jeg må le. At det skulle være så enkelt å slutte hadde jeg aldri drømt om! Alle røykere: Les Endelig ikke-røyker av Allen Carr! Dere vil ikke angre! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/150794-endelig-ikke-r%C3%B8yker/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gyda Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Ja, denne Carr får visst sagt det! Mannen min, som har vært storrøyker hele sitt voksne liv, slutta greit for snart fem uker siden og greier seg helt fint. Men, jeg er så nysgjerrig på å høre om hvor mange som begynner på igjen etter en stund. Altså: Er det noen her som har lest boka til Carr, slutta og så begynt på igjen etter en stund? Og evt. hvor lenge etterpå begynte dere igjen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/150794-endelig-ikke-r%C3%B8yker/#findComment-962329 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jeg sliter Skrevet 23. juni 2004 Del Skrevet 23. juni 2004 Ja, denne Carr får visst sagt det! Mannen min, som har vært storrøyker hele sitt voksne liv, slutta greit for snart fem uker siden og greier seg helt fint. Men, jeg er så nysgjerrig på å høre om hvor mange som begynner på igjen etter en stund. Altså: Er det noen her som har lest boka til Carr, slutta og så begynt på igjen etter en stund? Og evt. hvor lenge etterpå begynte dere igjen? Vi kjøpte boka .... begynte å lese den ..... men den blei fort kjedelig så vi la den vekk, dette var før jul. Fredag 2.januar var jeg innom butikken bare for å høre om hvor mye tobakken hadde steget til, og DA fant vi ut at NÅ er det slutt ). Så lørdag 3.januar sluttet min mann og jeg å røyke. I "dragsuget" blei det med flere, min mor, min bror og hans kone og altså min mann og jeg. Pr dags dato er det nå min mor, jeg og min mann som fortsatt er røykfrie. MEN jeg sliter noe enormt NÅ .... jeg må innrømme at når jeg er på fest så tar jeg en røyk .... Nå når vi sitter ute på verandaen så er savnet STORT. Jeg har liksom mistet motivasjonen, hodet mitt sier at de som ikke røyker skal jo også dø ...... Det sies at det er to måter å være røykavhengig på, noen er avhengige av nikotinen og andre er avhengige pga kosen. Jeg er nok i den siste katekorien, for det er kosen jeg savner ...... Min mann blir litt irritert på meg når jeg sier at jeg ikke garanterer at jeg klarer meg videre framover, stakkars da er det jo lett for han å sprekke også ...... så det er forbanna irriterende når røyken skal ha så stor makt over en. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/150794-endelig-ikke-r%C3%B8yker/#findComment-962343 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ebba12 Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Vi kjøpte boka .... begynte å lese den ..... men den blei fort kjedelig så vi la den vekk, dette var før jul. Fredag 2.januar var jeg innom butikken bare for å høre om hvor mye tobakken hadde steget til, og DA fant vi ut at NÅ er det slutt ). Så lørdag 3.januar sluttet min mann og jeg å røyke. I "dragsuget" blei det med flere, min mor, min bror og hans kone og altså min mann og jeg. Pr dags dato er det nå min mor, jeg og min mann som fortsatt er røykfrie. MEN jeg sliter noe enormt NÅ .... jeg må innrømme at når jeg er på fest så tar jeg en røyk .... Nå når vi sitter ute på verandaen så er savnet STORT. Jeg har liksom mistet motivasjonen, hodet mitt sier at de som ikke røyker skal jo også dø ...... Det sies at det er to måter å være røykavhengig på, noen er avhengige av nikotinen og andre er avhengige pga kosen. Jeg er nok i den siste katekorien, for det er kosen jeg savner ...... Min mann blir litt irritert på meg når jeg sier at jeg ikke garanterer at jeg klarer meg videre framover, stakkars da er det jo lett for han å sprekke også ...... så det er forbanna irriterende når røyken skal ha så stor makt over en. OK, men da er rådet til deg at du faktisk leser boka, da forsvinner de tankene du har nå. Det er hele poenget med boka. Og hvordan det er mulig å sprekke etter å ha latt seg hjernevaske av Allen Carr, det er for meg helt uforståelig. Jeg er en ikkerøyker, og kommer aldri til å begynne å røyke igjen. Hvorfor skulle jeg? Jeg trenger det ikke, det gjør heller ikke du. Les boka! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/150794-endelig-ikke-r%C3%B8yker/#findComment-971155 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rusle Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Ja, denne Carr får visst sagt det! Mannen min, som har vært storrøyker hele sitt voksne liv, slutta greit for snart fem uker siden og greier seg helt fint. Men, jeg er så nysgjerrig på å høre om hvor mange som begynner på igjen etter en stund. Altså: Er det noen her som har lest boka til Carr, slutta og så begynt på igjen etter en stund? Og evt. hvor lenge etterpå begynte dere igjen? Jeg leste boka hans og sluttet i november i fjor. Er fortsatt røykfri. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/150794-endelig-ikke-r%C3%B8yker/#findComment-978940 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ulykkesfuglen Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 OK, men da er rådet til deg at du faktisk leser boka, da forsvinner de tankene du har nå. Det er hele poenget med boka. Og hvordan det er mulig å sprekke etter å ha latt seg hjernevaske av Allen Carr, det er for meg helt uforståelig. Jeg er en ikkerøyker, og kommer aldri til å begynne å røyke igjen. Hvorfor skulle jeg? Jeg trenger det ikke, det gjør heller ikke du. Les boka! Jeg leste boka i fjor sommer, og var sjokkert over hvor bra den var. Slukte den på et par dager og bestemte meg for at DETTE var siste gang jeg skulle slutte å røyke. La røyken fra meg i noen dager, gikk på en krangel med samboeren og begynte like jævlig. Jeg er enig i at Allen Carr sin bok er det desidert beste som er laget i røykeslutt-produkter, men jeg har prøvd å lese den på nytt, og den har ikke samme effekten på meg nå lenger. Overraskelsesmomentet med boken er nok det mest effektfulle. Og røykeplaster/tyggis/pille funker neppe. Du må faktisk VILLE slutte. Noe Allen fikk meg til å skjønne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/150794-endelig-ikke-r%C3%B8yker/#findComment-983985 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Slattum-Trond Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Vi kjøpte boka .... begynte å lese den ..... men den blei fort kjedelig så vi la den vekk, dette var før jul. Fredag 2.januar var jeg innom butikken bare for å høre om hvor mye tobakken hadde steget til, og DA fant vi ut at NÅ er det slutt ). Så lørdag 3.januar sluttet min mann og jeg å røyke. I "dragsuget" blei det med flere, min mor, min bror og hans kone og altså min mann og jeg. Pr dags dato er det nå min mor, jeg og min mann som fortsatt er røykfrie. MEN jeg sliter noe enormt NÅ .... jeg må innrømme at når jeg er på fest så tar jeg en røyk .... Nå når vi sitter ute på verandaen så er savnet STORT. Jeg har liksom mistet motivasjonen, hodet mitt sier at de som ikke røyker skal jo også dø ...... Det sies at det er to måter å være røykavhengig på, noen er avhengige av nikotinen og andre er avhengige pga kosen. Jeg er nok i den siste katekorien, for det er kosen jeg savner ...... Min mann blir litt irritert på meg når jeg sier at jeg ikke garanterer at jeg klarer meg videre framover, stakkars da er det jo lett for han å sprekke også ...... så det er forbanna irriterende når røyken skal ha så stor makt over en. Hei! Ja, jeg er enig med deg - boken kan virke kjedelig. Den ser ut som en typisk amerikansk "hjelp til selvhjelp"-bok, og gjentar det samme budskapet om og om igjen, til det kjedsommelige. Men etter å sett familie, venner og kollegaer bli ikke-røykere en etter en, så måtte jeg bare komme meg gjennom boken for å se hva dette var for noe. Nå har jeg vært ikke-røyker i snart 3 uker, bare ved å lese boken - det klarer du også! Jeg møtte motstand i psyken min som bare illustrerer hvor grundig hjernevasket røykere er - halvveis gjennom boken, så sluttet jeg å lese, sannsynligvis fordi jeg ubevisst var redd for å måtte slutte. Først etter mye samvær med barna i ferien, med daglig mas om at pappa skulle slutte å røyke, så klarte jeg å finne mot til å lese resten. Og plutselig en solskinnsdag på terrassen hadde jeg lest siste kapittel - og VISSTE at jeg var ikke-røyker for resten av livet!!! Den siste røyken satt jeg fullstendig i vrangstrupen, harket, hostet og brakk meg og måtte stumpe den halvveis. Jeg var helt på gråten da jeg skjønte at denne gangen hadde jeg klart det! Dette er 6 eller 7 gang jeg har forsøkt å slutte i løpet av de 27 årene jeg har røyket (minst 20 om dagen de siste 20 årene). Jeg har prøvd viljestyrkemetoden, bråslutt, nedtrapping, Dr. Kimo-kurs, nikotintyggegummi og -plaster. Hver gang har jeg følt meg usikker selv etter flere uker uten røyk - og jeg har sprukket. Denne gangen visste jeg altså - og vet fortsatt - idet jeg stumpet den siste røyken at jeg endelig var blitt ikke-røyker, og skal fortsette å være det så lenge jeg lever. Hva er så annerledes med denne metoden? Jeg tror definitivt det har noe med holdning ("hjernevasking" ;-) og perspektiv å gjøre. Tidligere har jeg alltid tenkt at "nå har jeg klart meg uten røyk i x dager, y timer og z minutter", mens jeg nå ikke tenker på at jeg må klare meg uten. Som Allen Carr sier - jeg har ikke gitt avkall på noe som helst, men vunnet friheten fra røykeslaveriet! Jeg trenger ikke røyke lenger, jeg styrer livet og hverdagen min selv, og som bonus får jeg bedre helse, form og økonomi! Ser du forskjellen? Boken og "EasyWay" snur hodet ditt på en slik måte at du ikke lenger frykter å måtte klare deg uten røyk, men istedet gleder deg til å slippe å røyke! Så fatt mot, og les resten av boken! Ikke vent på noen spesiell anledning, eller tenk at du må vente til over helgen eller etter neste fest med å slutte - når du har lest boken, blir dette helt uten betydning! Jeg sitter på terrassen min hver dag, og koser meg med et glass vann eller vin, og savner ikke røyken i det hele tatt. Hver gang jeg tenker på den (og det gjør jeg, og det er helt greit!), så smiler jeg for meg selv og er kjempeglad fordi jeg slipper å røyke! Jeg håper dette er det som skal til for at du kaster deg over boken igjen - lykke til, og velkommen til et liv som ikke-røyker! :-D - Slattum-Trond PS: jeg kjenner nå 7 personer som har sluttet etter kun å ha lest boken i løpet av det siste året!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/150794-endelig-ikke-r%C3%B8yker/#findComment-991328 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anki- Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 OK, men da er rådet til deg at du faktisk leser boka, da forsvinner de tankene du har nå. Det er hele poenget med boka. Og hvordan det er mulig å sprekke etter å ha latt seg hjernevaske av Allen Carr, det er for meg helt uforståelig. Jeg er en ikkerøyker, og kommer aldri til å begynne å røyke igjen. Hvorfor skulle jeg? Jeg trenger det ikke, det gjør heller ikke du. Les boka! Enda mer idiotisk: At enkelte trenger boka for å skjønne det Er ikke det like idiotisk om du først skal begynne å kalle noe for idiotisk da? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/150794-endelig-ikke-r%C3%B8yker/#findComment-1011170 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.