Gå til innhold

mat,mat,mat....


Gjest megg86

Anbefalte innlegg

jeg hater kroppen min!jeg er "alltid" sulten,klarer ikke la vere å spise.prøver å slanke meg litt,men i dag visste jeg d lå en sjokolade i skapet på kjøkkenet,og jeg klarte ikke holde meg.nå er jeg sulten,men vil ikke spise kveldsmat,for da legger jeg jo på meg.er det ike d alle sier da,man legger på seg av kveldsmaten?*sukk*...kunne jeg bare pist eeeeeeeeeeeeett knekkebrød.jeg er ikke tykk,ikke overvektig.før var jeg kjempetynn.synes jeg var dritstygg,ribbeina stakk ut.d hadde de vel gjort nå oxo.nei,jeg har nok lagt på meg.

problemet er at når jeg spiser,blir magen så svær,jeg blir så oppblåst.jeg hater d.klarer ikke se meg naken i speilet når jeg dusjer,f-eks.

noen har spurt meg om jeg er gravid,kjæresten min har fleipa med d,og gjør det enda."er barnet forsinka" sier han og venter at jeg skal le.han vet ikke om problemet mitt.gidder ikke fortelle hand heller,den dusten.

herregud hvorfor har noen normal mage og andre ikke.hvorfor virker ikke de greiene på apoteket mot gasssamlinger i magen!!jeg ser gravid ut,rett og slett.

før trodde jeg jeg hadde lagt på meg da magen begynnte å bli oppblåst,og jeg begynnte å trene.jeg trener/danser litt å oxo,prøve rå spise litt sunt.men magen blir jo svær.

må jeg gå til lege?jeg har ikke helt bra fordøyelse heller.klarer ike gå ordentlig på do noen ganger.

dette plager meg sånn.jeg blir deppa av d om morgningene når jeg ser magen min etter å ha spist frokost.

jeg vet jeg kunne vert så fornøyd med kroppen min hadde d ikke vert for dette,men nå går jeg rundt og føler meg feit og at jeg må slanke meg.

d er d jo ikke bare maten som har skyld i,men oxo d at folk gidder og slenge kommentarer...

jeg er missfornøyd med meg selv pga.dette.

en gang til,bør jeg gå til lege?er bare 14.gidder faktiskt ikke snakke meg mora mi,vi har ikke særlig åpent forhold.

klem fra "kroppsfiksert"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lille_trille

Hei!

jeg tror den store oppblåste magen din vil forsvinn eom du spiser jevnli hele dagen, da også kveldsmat(helst før tre timer før du legger deg), og ikke gå rundt å vær sulten hele tiden for da blir magen så stressa når den først får mat...spis mange og små måltid og unnga altfor grov mat i første omgang, som knekkebrød...ta heller ei brødskive med magert pålegg!!!

og du, om du virkleig hadde vert så tjukk i magen at du ser gravid ut så hadde ikke kjæresten din tulla med for da hadde han vert redd for å såre deg..det at han sier det, betyr jo at han ikke syns det er stygt...lykke te!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motisaz

er så vondt å lese om problemet ditt med magen.. for jeg vet akkurat hvordan det. Nå har jeg blitt mere likegyldig til det. Og hr faktisk blitt mer fornøyd. Men noen ganger dukker likevel tankene oppsom..den ar sånn før..hvorfor er den ikke det nå?

Jeg har hatt perioder hvor jeg var så redd for at magen skulle bli stor at jeg nesten ikke spiset, og mer eller mindre konstant lå på magen med en pute under magen, og drakk masse vann og te. Alt jeg gjorde måtte jeg gjøre i den stillingen, lekser, lese, etc...og tok sjekker ær morgen. Satt eller sto eller lå i bestemte stillinger og tok rundt magen, for å kjenne om den var slik den "skulle" være. Hvis den ikke var det var jeg super deppa. Har slutta med det..Prøve rliksom å tenke at hva er poenget med at den skal være så fla at jeg nesten kan ta rundt? Prøver å glemme den, som sagt har jeg blitt mere likegyldig. Men jeg forstår deg..vet ikke hva jg skal si fo å få deg til å føle degbedre. Men det er nok mange andre som sliter med det smme tror jeg. Og dessuten tror jeg nok ingen andre tenker at du har stor mage...det kjæresten din sa..var ikke sikkert var fordi han syns du så gravid ut..kanskje bare for tull..en dårlig spøk da..men han vet jo ikke hva du sliter med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære megg86! Synes det er urovekkende det du skriver. Du er 14år, men hvem har ansvaret for at du får i deg de riktige næringsstoffer og den maten du trenger? Slik jeg ser innlegget ditt opplever jeg at du styrer mye av dette på egenhånd.Du er alene med ditt problem,- og det sliter i lengden samtidig som jeg opplever at du er i faresonen, trenger hjelp. Dine problem med oppspilt mage kan skyldes mange ting; uregelmessig matinntak, varierende mengder, feilernæring osv. Lurer på hva som skal til for at du kan snakke med din mor/foreldre om problemet? Det er som regel foreldrene som kjenner sine barn best og derfor også kan være de beste hjelperne. Siden du ennå er så ung tror jeg det er viktig at du prøver så godt du kan å snakke med moren din. Det er selvsagt også mulig å kontakte lege, helsesøster, rådgiver på skolen, helsestasjon for ungdom osv. Mange som har det slik som deg har fått god hjelp ved å oppsøke ernæringsfysiolog, lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

jeg tror den store oppblåste magen din vil forsvinn eom du spiser jevnli hele dagen, da også kveldsmat(helst før tre timer før du legger deg), og ikke gå rundt å vær sulten hele tiden for da blir magen så stressa når den først får mat...spis mange og små måltid og unnga altfor grov mat i første omgang, som knekkebrød...ta heller ei brødskive med magert pålegg!!!

og du, om du virkleig hadde vert så tjukk i magen at du ser gravid ut så hadde ikke kjæresten din tulla med for da hadde han vert redd for å såre deg..det at han sier det, betyr jo at han ikke syns det er stygt...lykke te!!

jaja,jeg tror jeg vil snakke med en lege eller noe sånt.

men,kjæresten min driter vel i omhan sårer meg,d er nemlig mange andre ting han oxo har sagt om utseende mitt.selv om han fleiper,er d teit å kommentere at jeg har gule tenner,stor mage,feit ræv.herregud!feit ræv har jeg ikke en gang!FUCK HIM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...