Gå til innhold

Hva er vitsen med å gå til psykolog?


Gjest Når det ikke er utsikt til bedring av den psykiske helsa

Anbefalte innlegg

Gjest Når det ikke er utsikt til bedring av den psykiske helsa

Man trenger behandling selv om man er ressurssterk. At ressurssterke personer skal stilles bak i køen er bare tull. Det er jo ikke bedre at de blir verre for så å bli tatt på alvor. Still krav både til terapeut og behandling. Det er min erfaring. Hvis du føler at det ikke helper og at noe skurrer, ta dette opp og se om det bedrer seg, evnt. bytt til en annen med bedre kjemi. Jeg merker bedring nå - har fått mer innsikt i mine problemer - forstår mer. Nå har jeg gått i behandling i 8 år. Skulle ønske jeg hadde fått denne innsikten for lenge siden, men det er vel meningen at det skal ta lang tid? Lykke til! Ikke la årene og tiden gå hvis det ikke skjer noe bedring.

Ble søkt inn på DPS poliklinikk, for to år siden etter at jeg hadde vært der en gang før, men jeg fikk tilbakemlding om at de psykososiale problemene min evar ikke så store, men at fastlegen kunne kontakte dem igjen dersom problemene mine forverret seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • frosken

    3

  • PieLill

    2

  • skorpionfisken

    1

Gjest Når det ikke er utsikt til bedring av den psykiske helsa

Hva slags behandlingsopplegg er det du ønsker deg?

Jeg blir litt forvirret over at du stiller spørsmålstegn ved manglende behandling fordi du er ressurssterk, når du samtidig forteller at du har gått i terapi i 7 år.

Takk for svar!

Det jeg ønsker meg er at dem skal prøve andre alternativer til behandling enn bare samtaleterapi (støtteterapi), og utprøving av de samme tablettene gang på gang...

Jeg har gått i behandling i ca. 7år med avbrudd ofte innimellom...Har blitt sendt til flere behandlere hvor dem sender meg igjen videre til en annen behandler enten pga behandlerne slutter eller at dem ikke har kapasitet..

Den siste psykologen som er privat som jeg nevnte her har jeg gått til i 1 1/2år, men hun er mye bortreist på ferie til hjemlandet sitt og er ikke alltid lett å få tak i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Når det ikke er utsikt til bedring av den psykiske helsa

huff..bytt behandler...og prøve lamictal eller litium:)

Hva mener du med at to behandlere som du hadde bare ødela for deg?

Hva er det som må til for å prøve Lithium og Lactimal?Evt. diagnose osv...?

Er midl.ufør pga svingninger, men behandleren her sa bare at jeg måtte lære meg å leve med disse sviningene.. Til tider begynner jeg å bli ganske lei..

Hun er en såkalt behandler som ikke har noen tro på medisiner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trrrish

Hva mener du med at to behandlere som du hadde bare ødela for deg?

Hva er det som må til for å prøve Lithium og Lactimal?Evt. diagnose osv...?

Er midl.ufør pga svingninger, men behandleren her sa bare at jeg måtte lære meg å leve med disse sviningene.. Til tider begynner jeg å bli ganske lei..

Hun er en såkalt behandler som ikke har noen tro på medisiner..

Hun høres ikke ut som en god behandler, når hun uføretrygder en person for svingninger, før hun i det hele tatt gir medisiner mot svingningene. Jeg fikk diagnosen bipolar, og derfor lamictal og litium. Men det kan v're til hjelp om du har ustabil pf også. Hva er diagnosen din?

De som ødela...vel, den ene måtte absolutt rote i fortiden, noe som bare gjorde vondt. Den andre, vel...det er en lang historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Når det ikke er utsikt til bedring av den psykiske helsa

Hun høres ikke ut som en god behandler, når hun uføretrygder en person for svingninger, før hun i det hele tatt gir medisiner mot svingningene. Jeg fikk diagnosen bipolar, og derfor lamictal og litium. Men det kan v're til hjelp om du har ustabil pf også. Hva er diagnosen din?

De som ødela...vel, den ene måtte absolutt rote i fortiden, noe som bare gjorde vondt. Den andre, vel...det er en lang historie.

Jeg har tidligere prøvd en del medisiner i tillegg til samtaleterapi,men med enten lite eller null effekt + en haug med bivirkninger...

Det var ikke ho dama som uførtrygdet meg. Det var en psykiater som jeg gikk hos på DPS for ca. 2 år siden..

Antageligvis ville trygdekontoret helst ha opplysninger fra ham, og ikke henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trrrish

Jeg har tidligere prøvd en del medisiner i tillegg til samtaleterapi,men med enten lite eller null effekt + en haug med bivirkninger...

Det var ikke ho dama som uførtrygdet meg. Det var en psykiater som jeg gikk hos på DPS for ca. 2 år siden..

Antageligvis ville trygdekontoret helst ha opplysninger fra ham, og ikke henne...

Vel om du har lyst til å bli bedre, så anbefaler jeg på det sterkeste å prøve stemningsstabiliserende. Kanskje du da vil få ork til å jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Når det ikke er utsikt til bedring av den psykiske helsa

Vel om du har lyst til å bli bedre, så anbefaler jeg på det sterkeste å prøve stemningsstabiliserende. Kanskje du da vil få ork til å jobbe.

Hei Trrrish!

Takk for et godt råd!

Har aldri prøvd stemningstabiliserende tabl. før. Det nærmeste som jeg har vært bort i er Rivotril...

Foreslo Lithium både for fastlegen og psykologen, men det virket sånn om fastlegen ikke ville høre på dette rådet...

Hun såkalte psykologen som jeg går hos nå, er egentlig en psykiater for barne og ungdomspyskiatrien, men likevel har hun ikke lov til å skrive ut medisiner sier hun... I allefall ikke til voksne...

Hun sa i allefall at hun ikke hadde noe særlig peiling på tabletter i det hele tatt, og måtte selvfølgelig høre med en psykiater på DPS som jeg tidligere har gått hos...

Hvordan kan en psykiater som jobber med barn og ungdom ikke ha en dritt peiling på medisiner? Hun fungerer også som psykolog på privatpraksis også....

Jeg fikk i allefall beskjed fra ho psykiater/ psykolog dama at jeg måtte til fastlegen for å få skrevet ut medisiner..

Dessuten mente hun på at jeg måtte bare lære meg å leve med disse svingningene og hun mente på at jeg klarte meg såpass bra i hverdagen i lange perioder slik at jeg ikke trenger medisiner for det..

Da må jeg spørre meg selv om hvorfor jeg egentlig er midlertidig uføretrygda da i en alder av 24år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...