Gå til innhold

Webmaster....


Gjest AI

Anbefalte innlegg

Du sletta, som kjent, det samiske diktet jeg la inn på Ungdomsforumet... Og fordi du ikke skjønte det? Jeg har lest innlegg her bl.a på tysk som får stå helt i fred. Men dette sletter du? Vet du ikke at samisk er et offisielt skriftspråk i Norge? Og det er sant, hadde jeg skrevet noe som kunne vært til skade for andre så hadde vel andre som skjønner samisk sagt i fra!

Men her skal du få det! MED oversettelse!

"Nu guhkka go beaivvas ligge eatnama, nu guhkka go mannu sealga almmi nastiid gaskas, nu guhkka go vaibmu coahkka mu rattis. Aiggun dus alo berostit..."

"Så lenge sola skinner, så lenge lenge månen lyser opp stjernene, så lenge vil jeg bry meg om deg..."

Grunnen til at jeg ikke skrev dette på norsk også, var, som du kanskje ser, at det er vanskelig å oversette dikt fra et språk til et annet...

Men ærlig talt.. Dette hadde jeg IKKE forventa meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...